דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמורת ותהליך גירושין 

מאת    [ 16/09/2010 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 1550 פעמים ]

תהליך הגירושין הוא ארוך ומתיש ועלול להוביל לחיכוכים  ומריבות. בדרך כלל מעורבים ילדים בתהליך שיכולים להיפגע . על מנת להפוך את התהליך למהיר, יעיל ונטול חיכוכים, חובה לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום של דיני משפחה. אחת הסוגיות העיקריות שיש להכריע בה בגירושין היא המשמורת על הילדים.

ההורים על פי חוק הם האפוטרופסיים על ילדיהם עד גיל 18 ובמקרה של גירושין צריך להחליט   מי מבני הזוג ימשיך לגדלם. ברוב המקרים הילד נשאר בחזקת אימו באופן אוטומטי במיוחד אם לא מלאו לו שש.   כשמתעוררת מחלוקת סביב שאלה מי יהיה המשמורן, בני הזוג יכולים בנפרד להגיש תביעה על משמורת בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני.

 קביעת המשמורת מתבצעת על בסיס טובת הילד. הנטייה היא שהמשמורת תהיה אצל ההורה המתאים ביותר לפי בדיקת   יציבות ההורה, מידת המעורבות של ההורה בחיי הילד, מסוגלות הורית ועוד. החלטת בית המשפט כוללת  גם את רצון הילד אם הוא עבר את  גיל עשר. לפני גיל זה ההנחה היא שהילד עדיין לא יכול להביע  עמדה נחרצת. כמו כן, בית המשפט בודק שלא מופעלים על הילד לחצים  מצד אחד ההורים. פעמים רבות בית המשפט ממנה עובד סוציאלי שיספק לו חוות דעת  על הילד או שהשופט נפגש ביחידות עם הילד.   יש הבדל בין רצון הילד ועקרון טובת הילד שהוא בריאותו הנפשית והגופנית, הדמויות החשובות בחיי הילד, גילו וצרכיו ההתפתחותיים של הילד ועוד. בית המשפט בודק לעומק את טובת הילד בהווה ובעתיד.

אם בית המשפט לא מצליח לקבוע לגבי משמורת הוא יכול להחליט על סמך ביצוע של מסוגלות הורית. ההורים והילדים נבדקים על ידי אנשי מקצוע כמו פסיכולוג לבדיקת האינטראקציה בין ההורה והילדים.  לאחר שהפסיכולוג ו/או העובד הסוציאלי מגישים לבית המשפט את התסקיר, ניתן  לחקור את המומחים בבית המשפט  ולהכריע בסוגיית המשמורת.

ההחלטה לגבי משמורת היא ניתנת לשינוי בהמשך בעיקר עקב שינויים בנסיבות או ברצון הילד. בית המשפט דואג לכך שיהיה קשר גם עם ההורה שאינו משמורן שלא תהיה הסתה כנגדו מצד ההורה המשמורן.  בית המשפט מתחשב בצורך של ההורה הלא משמורן להיות קרוב לילדיו ומעורב בחייהם. בית המשפט קובע את הזמנים בהם יתקיימו הסדרי ראייה ובן הזוג יבקר את ילדיו. תכיפות המפגשים היא בהתאם לגילאי הילד. לרוב הסדרי הראייה כוללים מפגשים של פעמיים בשבוע בשעות קבועות ובכל סוף שבוע שני. החגים מתחלקים לסירוגין ובחופשות המפגשים תכופים יותר.

במידה ואחד ההורים פונה לבית המשפט לשינוי הסדרי הראיה הוא צריך לספק הוכחות ופירוט. שינוי של משמורת קורה עקב מעבר דירה, מעבר של ההורה לחו"ל, אלימות של ההורה כלפי הילד, הפרה של הסדרי הראיה. כאשר הפניה מגובה בהוכחות יש פתח לשינוי של פסק הדין בנושא המשמורת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב