דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שוק ההון - לימודים שמקדמים אותך! 

מאת    [ 15/09/2010 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 2334 פעמים ]

אם אתם עדיין מתלבטים מה ללמוד ולאיזה מסלול לימודים כדאי להירשם, אחת ההצעות המשתלמות והכדאיות בשוק הלימודים היא לימודי שוק ההון. על פי רוב, מסלול הלימודים מתייחס ללימודים לקראת תואר ראשון B.A. בשוק ההון, והוא מכשיר אנשי מקצוע להשתלב במגוון מסגרות בשוק ההון ובעולם הבנקאות, כמו גם אנשי מפתח בתחום, אך ניתן למצוא גם שלל לימודי תעודה וקורסים בתחום.

אז מה זה בעצם שוק ההון? שוק ההון הוא שוק בו מתבצע מסחר (דהיינו, קנייה ומכירה) של סחורות, כאשר הסחורה היא הון. את ההון סוחרים ביחידות של ניירות ערך, ושוק ניירות הערך מתחלק ל- 2 שווקי משנה: שוק המניות ושוק אגרות החוב. שוק ההון תפקידו לאפשר לחברות ולממשלה לגייס הון מהציבור, ע"י מכירת ניירות ערך, שאותן יוכל הציבור למכור וכך להגדיל, אולי, את הונו. במילים אחרות, שוק ההון מתפקד בין חברות הזקוקות למימון ובין אנשים/חברות אחרות, המעוניינות להשקיע את הונם על מנת לייצר ערך כלכלי. שוק ההון משחק תפקיד מרכזי בכלכלת המערב, והוא מכשיר פיננסי הכרחי בכלכה המודרנית. השוק מתופעל ומונע על ידי גופים כלכליים שונים, ביניהם: חברות פרטיות, חברות ממשלתיות, בנקים מסחריים, חברי בורסה, סוחרי בורסה, חברות ביטוח, מנהלי קרנות נאמנות וקופות גמל ועוד.

הביקוש לאנשי שוק ההון הינו עצום, וזאת בשל חשיבותו הרבה ומקומו המרכזי של שוק ההון בכלכלה המודרנית. העיסוק בתחום הינו מגוון ורב-גוני, ולמעשה, מדובר בענף כלכלי פיננסי תוסס ומאתגר, המצריך חדות מחשבה, יזמות, יכולת מסחר מפותחת, יכולת שיווק ובעיקר – תעוזה ומעוף. בענף זה הגבולות בין המדינות אינם קיימים, ועובדה זו מאפשרת זרימה בלתי פוסקת של סחורות ושירותים בין המדינות המפותחות ורווחיות רבה יותר לענף. גורם נוסף שהקל על התקשורת והמסחר בין המדינות הוא הטכנולוגיה, המאפשרת כיום קיום מסחר בין מדינות רחוקות באמצעות לחיצת כפתור.

מה עושים אנשי שוק ההון? בידי בוגרי תואר ראשון בשוק ההון  הכלים והמיומנויות הנדרשות על מנת לפתור בעיות, לייעץ, להדריך, לשפר עמדות, לפתח טכנולוגיה, לייעל, לווסת ולנהל את המסחר. בגדול – בוגרי לימודי שוק ההון מספקים מענה הולם להתפתחות העצומה בתחום.

רוצים לדעת אילו נושאים כוללים הלימודים לתואר ראשון בשוק ההון והיכן לומדים את המקצוע? ובכן, נכון להיום קיימות מגוון מכללות ללימודי שוק ההון, כמו גם באוניברסיטאות השונות ברחבי הארץ. בין המכללות המציעות תואר ראשון בשוק ההון ניתן למצוא את המכללה האקדמית נתניה, המכללה האקדמית תל אביב יפו, מכללת פסגות, מכללת מגמות וכן את מכללת GoBulls. קיימים מגוון שילובים אפשריים של לימודי שוק ההון, למשל: תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון, מימון ושוק ההון, מנהל עסקים עם התמחות בשוק ההון ועוד. בין נושאי הלימוד הנכללים במסגרת תוכנית הלימודים ללימודי שוק ההון: כלכלה, מתמטיקה, סטטיסטיקה, שימושי מחשב, חשבונאות, משפט ישראלי, מימון, ניהול, תורת הפירמה, דוחות כספיים, אקונומטריקה, בנקאות, ניהול תיקי השקעות, דיני בנקאות, שוק ההון בישראל, מדיניות מוניטרית, ביטוח, משאבי אנוש, כלכלת רשתות, כלכלת מזרח תיכון, ניהול פיננסי, דוחות מתואמים, פיזור סיכונים, שוקי מט"ח ועוד.

ומה אפשר לעשות בהמשך עם התואר? בפניכם, הבוגרים, תמיד ניצבת האפשרות להתקדם אל עבר לימודי תואר שני במגוון תחומים, כמו: מינהל עסקים, ראיית חשבון, משפטים, ביטוח, מדעי המחשב, כלכלה, ניהול משאבי אנוש, ניהול השקעות וניירות ערך, ניהול ומנהל ועוד.

כפי שהוזכר בתחילת המאמר, חשוב לציין, כי קיימת אפשרות למגוון לימודי תעודה במקצועות שוק ההון, כדוגמת: הכרת שוק ההון וניירות הערך, השקעות בשוק ההון הישראלי, השקעות בשוק ההון הבינלאומי, הבורסה ושוק ההון, שוק ההון הדיגיטלי, שוק ההון וניהול נכסים, לימודים פיננסיים והכרת שוק ההון, ייעוץ וניהול תיקי השקעות וניירות ערך, התנהגות ארגונית, אוריינות אקדמית, משפט עסקי, דיני עבודה ויחסי עבודה, שיווק, דיני מיסים, מודלים כמותיים בניהול, ניהול מו"מ עסקי, אופציות וכו'...

עדיין לא החלטתם לאיזה מסלול לימודים להירשם??




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב