דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסרת שיער - כל האפשרויות 

מאת    [ 15/09/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 3413 פעמים ]

המאבק בשיער הגוף המיותר הוא חלק מפולחן היופי של גברים ונשים בכל העולם. בימי קדם, נשים ביצעו הסרת שיער בעזרת משחות ממיסות, בעוד גברים נהגו להתגלח עם שברי זכוכית או פשוט לתלוש את השערות אחת אחת. למרבה המזל, עם השנים שכללה הטכנולוגיה המודרנית את התהליך והפכה אותו לקל יותר, יעיל יותר וכואב פחות.

הסרת שיער בגילוח

לכאורה, הסרת שיער בגילוח היא הדרך הקצרה והפשוטה ביותר להסרה של שיער גוף מיותר: תוך כמה דקות של עבודה ללא כאבים תוכלו לקבל עור חלק לגמרי. הגילוח מאפשר להגיע אל כל המקומות בהם צומח השיער המיותר, גם העדינים ביותר. נשמע נפלא.

אולם, יש לזכור כי גילוח הוא גם השיטה הכי פחות יעילה, ההסרה של השיער היא רק משכבת הערו העליונה. שורש השערה נשאר במקומו, השיער צומח חזרה במהירות רבה ולאחר זמן קצר יש לחזור על הפעולה. בנוסף, יש הטוענים כי גילוח מתמיד מחזק את השערה - כלומר הופך את הסרתה לקשה יותר.

הסרת שיער בתלישה

לעומת גילוח, המסיר מעל פני השטח בלבד, הסרת שיער בתלישה עוקרת את השערה מהשורש ולכן מחלישה אותה ומדללת את הצמיחה באותו איזור. מדובר בשיטה כואבת יותר מגילוח אולם יעילה הרבה יותר, המבטיחה עור חלק לאורך זמן (בין שבועיים לחודש ואף יותר). עם הזמן, ככל שמתרגלים וככל שהשורש חלש יותר, הפעולה הופכת לכואבת פחות.

לאורך ההיסטוריה פותחו דרכים רבות להסרת שיער בתלישה. לשיער פנים נהוג להשתמש בפינצטה או בחוט. שיער הממוקם על שטחי עור נרחבים יותר או במקומות עדינים מוסר בעזרת שעווה או מכשיר להסרת שיער, דוגמת אפיליידי. הסרה באמצעות מכשיר להסרת שיער תעשה לרוב עצמאית. להסרה בשעווה ניתן לפנות גם לקוסמטיקאית מוסמכת.

הסרת שיער לצמיתות במכונים רפואיים

בשנים האחרונות נולדו מספר שיטות של הסרת שיער לצמיתות. המכנה המשותף לכל השיטות הללו: הן לא מתמקדות בשערה אלא בזקיק בו היא גודלת ובהרס ממוקד שלו (לכן, שיטות אלו דורשות מעקב של מומחה). יעילות השיטה משתנה ממטופלת למטופלת ותלויה בסוג העור, בצבע השיער ובחוזקו.

השיטה הראשונה שהבטיחה הסרת שיער לצמיתות הייתה באמצעות מחט חשמלית (אפילציה), שקיימת כבר מספר עשורים ונחשבת כואבת למדי. בשנים האחרונות נכנסו לשוק הטיפולים בלייזר או ב-IPL (אינפרא אדום). הם כואבים פחות והפכו פופולאריים מאוד, עד כדי כך שבימינו הפכו לגיטימיים גם עבור גברים.

לא לגמרי הסרת שיער לצמיתות

מקור המונח הוא בימיהן הראשונים של השיטות להסרת שיער בעזרת קרני אור. לאחר כמה זמן התברר כי אותן שיטות לא מסירות את השיער לחלוטין ומשיגות תוצאות של בין 80 ל-90 אחוזים - מספרים לא רעים בכלל. האפילציה היא היחידה כיום שמסירה את השיער לחלוטין, אך היא מתאימה רק למקומות קטנים.

הסרת השיער לצמיתות - בבית

חוד החנית של הטכנולוגיה בימים אלו משלב את טכנולוגיות הסרת השיער לצמיתות, עם הנוחות של המכשירים הביתיים. סילקן של חברת סנסאפיל למשל, הוא מכשיר המבוסס על טכנולוגיית האור. זהו מכשיר נוח לשימוש, המבטיח כיסוי מהיר של שטחים גדולים.

אם כן, ניתן להסיר שיער גוף מיותר בדרכים שונות ומגוונות. הכל עניין של זמן, כסף ועמידות לכאב. היום, יותר מתמיד, כדאי ללכת על הסרת שיער מתקדמת, במכון או בבית. זה אמנם תהליך ארוך, כואב לפרקים ולא תמיד זול - אך לטווח הארוך הוא המשתלם ביותר.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב