דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה שמעבר לדלתות כניסה 

מאת    [ 14/09/2010 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2601 פעמים ]

דלתות כניסה הם כמו כרטיס ביקור לבית שלנו, הן מה שמייצג אותו בפני העולם החיצוני. תחשבו על דלתות כניסה כמו על פגישה עיוורת. כאשר אתם פוגשים אדם בפעם הראשונה ואינכם מכירים עדיין את עולמו הפנימי ואת התכונות שלו, כל מה שנשאר לכם כדי לגבש עליו דעה הוא המראה החיצוני. אנשים מסוימים אולי יגידו שהם לא נוטים לשפוט אחרים לפי מראה חיצוני ולכן מראה חיצוני אינו חשוב להם ואינו משפיע עליהם. אנשים אלה טועים או מטעים את עצמם. כולנו מושפעים ממראה חיצוני, במיוחד כשמדובר במישהו חדש או במשהו חדש שטרם יצא לנו להכיר, זה הטבע האנושי. אם כן, באותה מידה שמראה חיצוני של אדם חדש שפגשנו יכול להשפיע על ההחלטה שלנו אם אנחנו מעוניינים להכיר בן אדם זה לעומק או לא, כך גם דלת כניסה של בניין שטרם ביקרנו בו תשפיע על הדעה הכללית שלנו על אותו בניין והדיירים שלו, או, מה שאולי יותר חשוב, על המשרד והעובדים בו.

כמה פעמים קרה לכם שהלכתם ברחוב בעיר לא מוכרת, נניח בחוץ לארץ, ועברתם על פני דלתות כניסה מרשימות שגרמו לכם לתהות מה יש מאחוריהן? באותה מידה, כמה פעמים עמדתם לראשונה מול דלתות כניסה של בניינים מסוימים לראשונה, לפני ראיון עבודה למשל, ונגעלתם ממראה עיניכם ברמה כזאת שאפילו לא רציתם להיכנס בדלתות כניסה אלה? זוהי בדיוק המשמעות של רושם ראשוני והשפעתו של מראה חיצוני. הרי ברור שמאחורי דלתות כניסה מרשימות יכול להתגלות מבנה מוזנח או סתם בניין שגרתי. באותה מידה, מאחורי דלתות כניסה בעלות מראה לא מושך יכול להסתתר מקום העבודה הטוב והנוח ביותר עבורכם.

עם זאת, אי אפשר למחות את השפעתו של הרושם הראשוני, כמה שהיינו רוצים לעשות את זה לפעמים. כמו ביחסים בינאישיים, כך גם בכל הקשור לדלתות כניסה. הרי בכל המקרים בהם עברתם בדלתות כניסה שהותירו בכם רושם רע, ציפיתם בליבכם למשהו רע שהולך לקרות. כאמור, לא ציפיתם לצאת מרוצים מדלתות כניסה אלה. בדומה לזה, כאשר נכנסתם בדלתות כניסה שהרשימו אתכם, ציפיתם שמה שתמצאו מאחוריהן ירשים אתכם לפחות באותה המידה. הציפייה הזאת לטוב או לרע מאוד חשובה באינטראקציה שלנו עם מה שסובב אותנו ויש לה השפעה ישירה על האופן שבו נתייחס לדברים מסוימים. כך שאם ניכנס לבניין שדלת הכניסה שלו הרשימה אותנו לטובה, אנחנו עשויים שלא לשים לב לסדקים בקירות או לעובש על התקרה, דברים שהיו בהחלט מושכים את עיננו במקרה של דלתות כניסה פחות מרשימות.

בקיצור, רושם ראשוני כן קובע, גם אם מדובר בדלתות כניסה. לכן בין אם במשרד ובין אם בביתכם, חשוב שתקפידו להתקין דלתות כניסה איכותיות, שימשכו את תשומת ליבם של העוברים והשבים, ואולי גם יזמנו אנרגיות טובות לביתכם או למשרדכם, בהתאם ליישום עקרונות הפנג שואי בדלתות כניסה. כי אפילו האנרגיות הטובות מושפעות כנראה מרושם ראשוני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב