דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשאבים הפנימיים והחיצוניים שלנו בדרך למצליחנות 

מאת    [ 14/09/2010 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 5564 פעמים ]

 "המשאבים הפנימיים שלנו על פי ה-NLP "

  

 

גישת ה- נ.ל.פ. בעברית שפירושה  ניתוב לשוני פיזיולוגי. ובאנגלית NLP . זו טכנולוגיה מתקדמת של תקשורת אישית ובינאישית. מתודיקת  התקשורת של ה-NLP נסמכת על הנחות בסיס. הגישה בדרך כלל מתאפיינת מתוך הנחות יסוד אשר מקדמות אותה. הנחות אלו צמחו מתוך רעיונות ואמונות בסיסיים של ד"ר ריצ'רד בנדלר מייסד ה-NLP ושותפיו המקצועיים. רעיונות ואמונות אלו תומצתו לתוך משפטים קצרים אשר מהווים את הרוח מאחורי ה-NLP.

 אחת מהנחות היסוד המקוריות של המודל המתפתח והצומח הזה, הינה: "לכל אחד מאיתנו יש את כל המשאבים הפנימיים שלהם אנו זקוקים כדי להצליח"...                                בתהליכי ה-NLP אנו יוצרים נגישות אליהם, אל כל אותם משאבים פנימיים שלנו, מחזקים אותם ויוצרים השתלשלות אפקטיבית. כל אדם יכול להתמודד עם כל סיטואציה שבה הוא נמצא וימצא, ע"י התחברות למשאבים הפנימיים או ליכולות שלו, מבלי להסתמך על גורם חיצוני.

המשאבים=היכולות  שלנו באים לידי ביטוי בסיטואציות שונות, לפעמים התנהגות מסוימת שמופיעה באופן טבעי בסיטואציה אחת, יכולה להיות דווקא המשאב לו אנו זקוקים ביותר בסיטואציה אחרת.

לדוגמא: אנו יושבים עם חברים טובים בסיטואציה חברתית, כולם צוחקים ומשתטים. היכולת הזאת להשתטות ולהשתמש בחוש ההומור היא משאב נצרך ביותר במקומות בהם דאגנות שווא, רצינות יתר, או פחד בלתי נשלט וחרדות משתלטים עלינו. כאן נוכל להשתמש בחוש ההומור שלנו והיכולת להשתטות כדי למגר את אותם פחדים וחרדות.       

לכן:   א. עלינו להיות מודעים למשאבים שיש לנו (בדרך כלל בהקשרים שונים-כמו בדוגמא הנ"ל)   ב. עלינו לאפשר נגישות אליהם בכל סיטואציה (השתלשלות אפקטיבית)          ג. עלינו לחזק את המשאבים הללו, כך שבסיטואציות הקיצוניות יהיה לנו משאב חזק במיוחד.

ההמלצה שלי, כל אחד שיצור לעצמו רשימת משאבים פנימיים העומדים לרשותו. כל דבר אשר יכול לעזור לו להגיע לתוצאה הרצויה ממה שקיים אצלו, הינו משאב. המשאבים הפנימיים ברשימה יגיעו מ: היכולות שלי, מיומנויות, תכונות, אמונות, גישה, ידע, הלך רוח, ניסיון, חוויות עבר והתנסויות. למשל: גישה-אם אני בעלת גישה קלילה וחיובית אז ארשום זאת כמשאב-קלילות, חיוביות וכד'. חוויות עבר-אם הייתה סיטואציה בעבר בה הפגנתי אומץ ונחישות ארשום משאב פנימי נוסף-אומץ, נחישות וכך הלאה. 

המשאבים שאין לי עדיין, ירשמו גם כן  ויהפכו להיות יעד ביניים בדרך לתוצאה הרצויה, על זה אפשר לעבוד בהמשך.   

מאומנים/מונחים שלי שנתבקשו על-ידי לערוך רשימה שכזאת, היו ספקנים ולא האמינו שהרשימה שלהם תכיל יותר מ- 8-9 משאבים, חזרו עם רשימה של יותר משבעים ואפילו היו שעברו את הרשימה במאה ויותר. הנה עוד משאב=אמונה בעצמי.

 נסו, התאמנו ותאמינו.

 לכל אדם יש את השכל המיוחד שלו והדרך המיוחדת שלו לראות את העולם דרך ה"תוכנות" שלו, הסרטים שלו, תבניות החשיבה שלו היחודיות רק לו. ה NLP  הוא חקר המצוינות האישית והאנושית. הוא דרך לבנייה ושדרוג מיומנויות ויכולות אישיות. הוא גישה פרקטית, אפקטיבית ומעשית לחיים. הוא שיטת תקשורת שבכל פעם מוכיח את עצמו מחדש  !!!     

 

.      

איתכם תמיד – באהבה גדולה – איה J

 

 

 

 

                       

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב