דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זהב - הגנה מפני אינפלציה ושחיקת מטבעות 

מאת    [ 13/09/2010 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 2555 פעמים ]

משנת 2001 ועד שנת  2010 עלה מחיר אונקיית זהב ממחיר של 257$ למחיר שיא של יותר מ-1200$,
יותר מפי-4 .

בשנות השבעים, משנת 1970 ועד שנת 1980, עלה מחיר הזהב פי 25 , (ממחיר של 35$ עד למחיר של 875$).

מדוע עולה מחיר הזהב? באיזה שלב נמצא מחירו - האם מחירו קרוב לשיא והוא צפוי לרדת חדות או שזו רק ההתחלה? איך יכול אדם פשוט להשקיע בזהב וממה יש להיזהר? על שאלות אלה ונוספות אנסה לענות כאן.


ראשית, יש להבין מהו זהב.

אנשים רבים, כולל מומחי השקעות, כלכלנים, וכתבים כלכליים רואים את הזהב כשייך לשוק הסחורות, (Commodities)  בדומה לנפט, נחושת וחיטה, זוהי טעות מוחלטת, זהב הוא מטבע (Currency) , למעשה הזהב הוא המטבע האידיאלי, האמיתי, ההוגן העתיק ביותר ולדעת רבים הוא המטבע הנצחי, בניגוד למטבעות שהם התחייבויות של ממשלות כגון דולר, שקל או לירה ז"ל.

מדוע הזהב הוא הכסף (מטבע) האידיאלי? הוא נדיר ולא ניתן לייצר אותו מנייר ודיו (כמו כסף שממשלות מדפיסות), מטבע זהב קטן אוצר בתוכו ערך רב (בניגוד למטבע ממתכת כסף), ניתן לחלק אותו לכל גודל ועדיין הערך היחסי נשמר (בניגוד ליהלומים), ניתן להעריך את ערכו בקלות על ידי שקילה, הוא לא מתקלקל במשך הזמן וניתן לטלטלו בקלות (בניגוד לנדלן).

כל הנאמר כאן נכון במידה מסוימת גם לגבי מתכת הכסף, נוהגים לקרוא לה האחות הקטנה והעצבנית של הזהב מכיוון שהשוק שלה יותר קטן והתנודתיות במחיר יותר גבוהה.

מחיר הזהב מושפע מגורמים רבים, רבים מאוד, הוא למעשה הברומטר הכי רגיש לכל אירוע בעולם: כלכלי, גיאופוליטי, מלחמות ואפילו מזג אויר. לעיתים גורם מסוים משפיע חזק על מחירו ולעיתים גורם אחר, קשה מאוד לצפות את מחירו לטווח הקצר.

הגנה בפני אינפלציה: תקציב גירעוני של ממשלות, ובראשם ממשלת ארה"ב, הדפסת כסף מסיבית כדי לתמוך בכלכלה על ידי בנקים מרכזיים גורמים לירידת ערך הכסף מול הזהב. בעקבות המשבר הכלכלי בשנים האחרונות, חייבות ממשלות רבות ובתוכן ישראל למנוע את התחזקות המטבע המקומי כנגד הדולר כדי לשמור על היצוא שלהן, הן עושות זאת על ידי קנית דולרים במטבע מקומי ולמעשה "מדפיסות" מטבע מקומי כדי שלא יתחזק מול הדולר, כלומר ארה"ב גוררת את כל העולם לאינפלציה. ברגע שאינפלציה מתחילה, היא מתנהגת ככדור שלג שגדל מחודש לחודש. כדי לעצור אינפלציה חייבים לקיים תקציב ממשלתי מאוזן ומדיניות כלכלית מרוסנת, מצב כזה מכניס משק למיתון ואף פוליטיקאי לא ייזום מהלך כזה (בייחוד במצב הכלכלי הנוכחי) אלא אם אין לו שום בררה אחרת. זה מה שקרה בישראל בשנות השבעים ? שמונים.

מבחינה טכנית, כל השקעה וספקולציה בכל תחום עוברת שלושה שלבים עיקריים, השלב הראשון הוא איסוף סחורה על ידי גורמים חכמים בעלי הון רב וסבלנות, המחיר מדשדש במשך שנים וקיים חוסר עניין מוחלט מצד הציבור הרחב.

בשלב השני משקיעים מצטרפים, המחיר מתחיל לזוז באיטיות, הציבור הרחב עדין בחוץ.

בשלב השלישי הציבור מצטרף לחגיגה, זהו השלב שבו הגורמים שקנו קודם מפיצים את הסחורה לציבור הרחב במחיר גבוה, תנודות המחירים גדולות, כולם מדברים על ההשקעה הזו, במדיה, במסיבות, במונית הנהג נותן טיפים וגם הפנסיונית גברת כהן מחדרה מבקשת מפקיד הבנק לקנות לה קצת מניות X מהחסכונות שלה. נוצרת בועה לפני שלב ההתרסקות. פתאום אין למי למכור והמחיר נופל בחדות, הציבור שוב מפסיד בגדול ונשבע שלא ישקיע יותר ב-X .

זהו התהליך שקורה תמיד, זה קרה במאה ה-17 בהולנד בבורסת הצבעוניים וקורה אצלנו כל הזמן.

אז איפה הזהב עכשיו? ללא כל ספק לא הגענו לשלב השלישי, התופעות המתוארות לעיל עדין לא קורות אצלנו ובעולם, הציבור הרחב עדין רחוק מהשקעה בזהב. יש ניצנים בודדים, אך רוב הציבור לא מודע לסיפור של הזהב. לדעתי אנחנו בשלב השני, לכן אני חושב שלמרות שהזהב עלה כבר פי-4 מהשפל, יש מקום רב להמשך העלייה במחירו.

לפרטים נוספים אודות רכישת זהב להגנת החסכונות והכסף שלכם מפני האינפלציה הדוהרת - http://www.younique.co.il

מארק גינת, איש שיווק בכיר באינטרנט, בעל חברה פרטית לקידום עסקים ברשת האינטרנט ומקבוצת המייסדים של יוניק ישראל. המהפכה ביצירת עושר - שבט הזהב של יוניק ישראל - יוניק ישראל בואו ללמוד על תוכנית העושר המהפכנית שהגיע לישראל - מטבעות זהב טהור ומטילי כסף טהור - ישירות אליכם לידיים. יוניק מציגה תוכנית חסכון מהפכנית שמאפשרת לכל אחד ואחת להתחיל לחסוך בזהב טהור וכסף טהור!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב