דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תיירות - בוא לפתוח צוהר לעולם מרתק ומאתגר, המתחדש מדי שעה. 

מאת    [ 13/09/2010 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 2386 פעמים ]

עולם התיירות בארץ ובעולם נמצא בתנופה מתמדת. מחוזות חדשים נחקרים ותיירים פוקדים אותם דרך קבע. כיום נופש בארץ ובחו"ל הפך למצרך מבוקש ונפוץ לא רק בקרב בני המעמד העליון, וניתן למצוא עסקה מתאימה כמעט לכל כיס. עידן הגלובליזציה גם הוא נתן את אותותיו, והמעבר ממדינה למדינה הפך פשוט ובד בבד זמני ההגעה התקצרו ואם נוסיף את ירידת מחירי החופשות, הרי שניתן כיום להגיע לכל מקום על פני הגלובוס במהירות, בנוחות ובמחירים נוחים. נזגרת נוספת של התפתחות הענף מתבטאת בתודעת צרכני האירוח והנופש, הדורשים רמת שירות גבוהה בכל תחומי האירוח, ומצב זה הביא לצורך באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בתחומים השונים בענף.

מטרת הלימודים: 

למעשה, לימודי תיירות ומלונאות לתואר ראשון או במסגרת לימודי תעודה מכשירים כוח אדם מקצועי ומיומן ברמה הניהולית, שיוכל לספק מענה למחסור בכוח אדם איכותי בענף זה. כמו כן, הלימודים מכוונים את הבוגרים להתמודד עם אתגרים מורכבים ומשתנים בתחום התיירות והמלונאות בישראל. מטרת הלימודים הינה לספק בוגרים, שיהוו את העתודה בארץ מבחינת תכנון, ניהול, שיווק ותפעול תיירותי, בהתאם לסטנדרטיים המקובלים בכל רחבי העולם. על מנת לממש יעד זה, הסטודנטים רוכשים ידע ניהול ושווקי בתחום התיירות, תוך שימוש בטכניקות ניהוליות לתפעול, ייזום וניצול מירבי של הפוטנציאל התיירותי, וכן רוכשים ידע תיאורטי רב תחומי בנושאים השונים.

מסלולי ומוסדות לימוד אפשריים:

לימודי תיירות מציעים למעשה שני מסלולים עיקריים: לימודים לתואר ראשון B.A בתיירות ולימודי תעודה בתיירות. בין מוסדות הלימוד השונים המציעים תואר ראשון בתיירות ניתן למצוא את אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע והאוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן, לימודי תיירות לקראת תואר ראשון מתקיימים במגוון מכללות ללימודי תיירות, וביניהן: המרכז ללימודים אקדמיים, המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן, המרכז האקדמי כרמל ומכללת הדסה ירושלים. כאמור, ניתן ללמוד תיירות גם במסגרת לימודי תעודה וקורסי העשרה, ובין המכללות המציעות קורסים בתחום ניתן למצוא את בית הספר לתיירות אתגרית של המכללה האקדמית בוינגייט ? XCOOL ומכללת רמת גן.

שילובים אפשריים:

הלימודים מכשירים אנשים למגוון מקצועות בתחום, ופעמים רבות מוסדות הלימוד משלבים את לימודי התיירות עם לימודי מלונאות. התואר הראשון נפרס על פני 3 שנים, ובין מסלולי הלימוד לתואר ראשון בתיירות ניתן למצוא: תואר ראשון בניהול, מלונאות ותיירות, ניהול, תיירות ונסיעות, לימודי תיירות במסגרת תואר ראשון בלימודי סביבה, לימודים לתואר ראשון בגיאוגרפיה עם התמחות בתיירות, מנהל תיירות ובתי מלון, תואר ראשון תיירות במגמת חקלאות ומזון ועוד ועוד. כמו כן, ניתן לשלב את לימודי תיירות במסגרת תואר ראשון B.Sc בהנדסת תעשייה וניהול במגמת תיירות, ניהול מלונאות, משאבי מזון ותיירות וכך הלאה.

לימודי תעודה בתיירות:

אם תבחרו ללמוד תיירות במסגרת קורס/לימודי תעודה תוכלו להתרשם מגוון קורסים המוצעים בשוק, ביניהם: יועצי תיירות, מפעילי תיירות נכנסת ויוצאת, סוכני נסיעות, מעצבי טיולים, מדריכי קבוצות לחו"ל, מלונאות, מורשי תיירות, מנהלי תיקי נסיעות, ייזום ופיתוח תיירות כפרית ועירונית, תפעול לינה כפרית ואתרי נופש, ניהול ושיווק תיירות וכו'. הקורסים מיועדים לעובדים בתחום, המעוניינים להכשיר את עצמם לתפקידי ניהול בתחום התיירות והמלונאות, ולהשתלב כמנהלי בתי מלון, סגני מנהלים ומנהלי אגפים במלונות גדולים וברשתות שיווק של בתי מלון, ניהול ביניים באתרי תיירות, ייזום והקמת עסקים תיירותיים.

אז מה בעצם לומדים? בין נושאי הלימוד הנכללים בתוכניות הלימודים השונות ניתן למצוא את התכנים הבאים: מבואות לענף התיירות, מנהל עסקים, התמחות בניהול התיירות, תיירות עסקית, צריכת אתרי תיירות, יעדי תיירות השפעות נסיעות ותיירות, תיירות כפרית, תיירות בארצות מתפתחות, תפעול תיירות, ניהול השיווק בתיירות, תיירות בת קיימא, ניהול אסטרטגי בסקטור השירותים, יסודות בגיאוגרפיה, היסטוריה וארכיאולוגיה של א"י, מבוא לתורת הפנאי, יסודות הניהול, מבוא לכלכלה, שיטות מחקר בתיירות, סוציולוגיה של תיירות ופנאי, אתרים ויעדים מרכזיים בצפון מרכז ודרום, סוכני נסיעות, יועצי תיירות, מדריכי קבוצות בחו"ל ובארץ, ניהול ושיווק תיירות, מלונאות ואירוח, לימודים מתקדמים בניהול מזון, ניהול משקאות וחדרי אירוח, אתיקה והיבטים משפטיים בתיירות ועוד.

אפשרויות תעסוקה:

אחד הדברים החשובים, אם לא החשוב ביותר, הוא אפשרויות התעסוקה בסיום הלימודים. בסיום הלימודים יוכלו הבוגרים להשתלב בענף התיירות בשלל תפקידי ניהול בתחומים שונים ותעשיות מגוונות, למשל: תעשית המלונאות, המזון, התיירות וכן בתחומי ניהול שונים במגזר הפרטי והציבורי. כמו כן, יוכלו הבוגרים להשתלב בניהול בתי מלון, בניהול מזון, משקאות, אירוח ואתרי תיירות שונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב