דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השימוש בפרקט בעיצוב פנים 

מאת    [ 13/09/2010 ]

מילים במאמר: 623   [ נצפה 1803 פעמים ]

הפרקט הינו רצפת עץ, קיימים שלושה סוגים עיקריים ומחירם משתנה בהתאם לאיכותם. אדריכלים ומעצבים מרבים לשלב בעיצוב פנים של חללים מכל סוג שהוא את ריצוף הפרקט בכדי להקנות לחלל תחושת חום, יוקרה ואווירה שאין לה תחליף.

 

להלן 3 הסוגים העיקריים:

 

1.פרקט סינתטי, למינציה- זהו פרקט המדמה פרקט אמיתי, על תשתית HDF מודבקת תמונה של דוגמת עץ ומעליה שכבת מגן (מכאן שמה). פרקט הלמינציה הינו הזול מבין סוגי הפרקט השונים, כיוון שהוא עשוי חומרים סינתטיים בלבד. מחירו, נוחות ההתקנה ואחזקתו הפשוטה, מציבים אותו כתחליף מצוין לפרקט עץ טבעי.מרבים להשתמש בו בעיצוב פנים של משרדים, חנויות ואולמות ספורט. גם בפרקט הלמינציה ישנן רמות שונות של איכויות כמובן.

 

2.פרקט עץ שכבתי- פרקט זה עשוי מ 2-3 שכבות של עץ טבעי המודבקות זו לזו. פיתוחו נועד כדי להוזיל את עלויות הפרקט העשוי כולו עץ מלא ועדיין לשמור על תחושת החומר הטבעי בניגוד לתחושה המתקבלת מרצפת הלמינציה. השימוש בו נעשה בעיצוב פנים של דירות, חנויות, מרפאות ומשרדים לבעלי תקציב ממוצע.

 

3.פרקט עץ מלא- זהו הפרקט היקר והאיכותי ביותר. עשוי כולו משכבה אחת של עץ מלא. משתמשים בו בעיצוב פנים עבור מגורי יוקרה בעיקר לבעלי תקציבים גבוהים.

 

שיטות התקנה:

 

חשוב לדעת כי הכנת המשטח המיועד לריצוף הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה של ההתקנה. על המשטח להיות ישר, מפולס, ללא הבדלי גבהים בין החללים השונים. ביצוע התקנת הפרקט ייעשה בסיום כל עבודות הפנים למעט פינישים מקומיים.

 

  1. התקנה צפה- סוג התקנה זה מתאים לפרקט סינתטי ולפרקט עץ שכבתי. בשיטה זו הפרקט לא מודבק ישירות לרצפה אלא "צף" מעליה. הביצוע נעשה ע"י פרישה של יריעות ספוג איכותי בעובי 2-3 מ"מ ע"ג המשטח המיועד לריצוף, את לוחות הפרקט מדביקים אחד לשני באמצעות דבק לבן בין החריצים.

 

  1. הדבקה ישירה- מתאימה לפרקט עץ מלא ולפרקט עץ שכבתי. ההתקנה נעשית באופן שכל סטריפ מודבק באמצעות דבק לריצוף היסוד. זו ההתקנה היקרה והאיכותית ביותר, אשר מעניקה לפרקט את המגע הישיר עם הרצפה.

 

  1. התקנה בשיטת "הקליק"- שיטה זו מתאימה לפרקט למינציה ולפרקט עץ שכבתי, החיבור בין קורות הפרקט יבוצע ע"י חיבור בשיטת זכר ונקבה באופן יבש ללא צורך בהדבקה. זו השיטה הזולה והפופולארית ביותר.

 

  • חשוב לזכור הפרקט הינו חומר "שעובד", לכן בהתקנה יש לשמור על רווח של 0.5-1 ס"מ בין  הפרקט לקיר והפנל בעצם מחפה על המרווח הזה.

 

לסיכום: רצפת הפרקט תמיד היוותה חומר גלם שימושי בעיצוב פנים, לפני מאות שנים שימשה לריצוף ארמונות וטירות מפוארות באירופה ואף נשתמרה מצוין לאורך השנים. בשנים האחרונות זוכה רצפת הפרקט להיות מובילה בעיצוב פנים של חללים בגלל המגמה העולמית לחזור לחומרים טבעיים. נראה כי מעמדה של רצפת העץ היה וישאר תמיד גבוה כחומר שרק הולך ומשתבח עם זמן.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב