דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בלשנות בעבר וכיום 

מאת    [ 13/09/2010 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2090 פעמים ]


בעבר בלש פרטי היה מסתמך על אנשים ומעקבים שהיה מבצע בעצמו או על ידי כמה אנשים שהיו עוזרים לו. היום כל אחד יכול להיות בלש פרטי בתנאי שהוא יודע להשתמש בציוד טכנולוגי מורכב, ציוד ריגול אשר משמש למעקבים וחקירות. כיום ציוד ריגול כל כך משוכלל שהוא יכול לחסוך כוח אדם רב בזירת המעקב. למשל אין צורך להציב בני אדם על ידי שיצפו במתרחש באזור מסויום ניתן להתקין מצלמות נסתרות כמה שרוצים ואפילו לא לצאת מהבית. טכנולוגיות חדשות כגון אביזרי תקשורת אלחוטיים יכולים להיות פזורים כמה עשרות מטרים במקומות שונים ועדיין יהיה להם טווח קליטה מספיק גדול שכך שיוכל בלש פרטי לצפות מהם ממרחק רב ובמקרים מסוימים גם להקשיב.

בזכות האינטרנט ניתן להציב מצלמות שמשדרות בשידור חי ובעצם כל אמא יכולה להיות סוג של בלש פרטי אשר מבצעת סוג של מעקב או חקירות. היא יכולה לראות מה ילד שלה עושה על צג מכשיר הסלולרי בקלות רבה. ניתן אפילו לערוך סרטונים ולהעתיק אותם לאחר מכן על כונן נייד.
מצב זה יוצר בעיה גדולה מכיוון שאנשים חובבנים מכנים את עצמם- בלש פרטי כאשר אין להם מושג בתחום. לפני שמישהו קורה לעצמו בלש פרטי ומתחיל להישתמש בציוד כגון ציוד ריגול הוא צריך לקבל אישור ממשרד המשפטים. נושא המעקבים והחקירות הוא נושא מאוד רגיש  מכיוון שמדובר במקרים רבים בפגיעה בפרטיות.

בלש פרטי לא יכול לעשות  ככל העולה על רוחו וחייב לציית בכל החוקים אשר המדינה מכתיבה למקצוע הזה. קניית ציוד ריגול ושימוש בו זה שני דברים שונים לגמרה. פעמים רבות בלש פרטי אשר עבר הסמכה מיוחדת על ציוד ריגול הוא זה שידע להישתמש בו ולא כל אזרח במדינה אשר ברשותו ציוד ריגול יודע להישתמש בו. חשוב להבין שיש סוגים שונים של ציוד ריגול, גם הפלאפון החכם בו יש מצלמה זהירה בעלת טווח קליטה רחב היא סוג של ציוד ריגול אך כזה אשר לא מוגדר כדבר אשר משמש במיוחד למטרות בלש פרטי במשימת מעקבים או חקירות. אך חשוב להבין שיש ציוד מורכב הרבה יותר אשר נמצא אצל גופים שונים במדינה כגון המשטרה או המוסד.

ציוד ריגול זה לא ניתן להשיג בכל חנות בתחום ציוד ריגול ורק בלש פרטי של גופים אלו יכול להישתמש בו. מדובר על ציוד יקר ערך אשר משמש למטרות בילוש שונות ולא מוכר חופשי בתעשיית ריגול האזרחית אשר משמש ל- חקירות.

אחזקת ציוד ריגול מסוג זה היא עבירה בפני עצמה, עוד לפני שהאדם אפילו פתח אותו מקופסה. מדובר על במקרים בסוג של ציוד אשר יכול לפגוע בבטחון המדינה ורק גורמים מוסמכים כגון בלש פרטי של המשטרה יכול להישתמש בו לצורך חקירות.
במקרה שהיה מותר לכל אזרח לקנות ציוד ריגול המדובר, זה היה מאוד מסוכן כי באפשרותו ניתן לגלות דברים רבים אשר סותרים חוקים רבים של החוק- "זכות הציבור לדעת".

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב