דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לתת מכל הלב- האני מאמין של חבר הכנסת משה מטלון 

מאת    [ 12/09/2010 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2461 פעמים ]

לתת מכל הלב

לתת עכשיו בשביל המחר של האחר

"מי שנותן- מקבל כפליים", "מי שנותן נהנה מהנתינה לפחות כמו המקבל", "מי שלא יודע לתת, לא יודע לקבל" ולהיפך. עשרות משפטים נכתבו אודות הנתינה; נתינה מכל הלב, שלך לאחר, ברגע שהוא הכי נזקק, לתת מה שהאחר צריך ולא מה שאתה רוצה. לתת בכדי לאפשר לאחר לעלות חזרה על מסלול החיים התקינים. לתת עכשיו בשביל המחר של האחר.

לתת צריך לדעת

אני מאמין אדוק ב"נתינה". נתינה מתחילה מהילדות, כאשר אתה כהורה נותן חיוך לילד במקום פנים זעופות. החיוך שנתת לו יאפשר לו למחזר ולהחזיר חיוכים לאחרים בהמשך חייו. הפנים הזעופות שתעמיד מולו תיצמדנה אליו לאורך כל חייו. לתת צריך לדעת. כשהילד יחייך אליך אחרי שנים, בזכות החיוכים שהענקת לו כשהיה קטן, אתה כהורה תרגיש שהעולם שלך מרהיב. הכל בזכות החיוך הקטן שנתת לו מידי בוקר בדרך לגן.

לתת- פירושו לראות את האחר

נתינה מהלב מאפשרת, לך כאדם לראות שיש גם אנשים אחרים. שיש להם צרכים אחרים. אחרים משלך. הראייה הזו מפתחת את היכולת להעניק, את היכולת לשפר, אצלך ואצל האחר, שבדרך כלל זקוק לנתינה שלך בגלל מוגבלות כלשהי.

אדם בעל מוגבלות- אינו אדם מוגבל

בישראל כ- 70,000 נכים, מאות אלפי קשישים, רבבות ילדים ובוגרים בעלי מוגבלויות שונות מלידה. הם בעלי מוגבלות, אך אסור שנחשוב עליהם ואסור שיראו הם את עצמם כאנשים מ ו ג ב ל י ם.

חובת החברה לחוליות החלשות שלה- היא זכותה הגדולה

חברה מתוקנת ניכרת בחוליות הכי חלשות או מוחלשות שלה. ובעיקר, ביחס שלה אליהן. חברה שלא חרטה על דיגלה את ערך הנתינה לא מבינה סובלנות מהי, לא מכירה את משמעותה העמוקה של נגישות, לא מסוגלת להיפתח לדבר מעבר לנורמטיבי, למובן מאליו, לאחד השונה מהעדר.

לכל בעל מוגבלות- כוחות על

בהרצאתי בכפר הנוער של ניצ"ן בקדומים בחודש יולי השנה, חוויתי פעם נוספת את עוצמת כוחם של בעלי מוגבלויות, שלא נותנים לבעיה האישית להשתלט על חייהם. הם נאבקים, ממשיכים, מנסים להשתלב בלימודים, בשוק העבודה, בקשרים חברתיים. הם רוצים רק דבר אחד, להיות ככל האדם. לחיות, ללמוד, לאהוב, לעבוד. להרגיש חיים. זו זכותם. זו ח ו ב ת נ ו. חובתנו כמדינה דמוקראטית שדוגלת בסובלנות, נגישות, פתיחות והכלה של כל היחידים בחברה. לא רק של הנורמטיביים, אלא גם בעלי המוגבלויות, מלידה, ממלחמה, מתאונה, ובטוח שלא מרצונם ולא באשמתם.

מדינה שמסוגלת לחבק, להכיל ולקדם את כל חבריה- זו מדינה של נתינה, זו המדינה אליה אני נושא עיניים ובה אני רוצה לחיות. כל החוקים אותם אני מנסה לקדם סובבים סביב הנתינה הלגיטימית מחויבת המציאות, שהמדינה שלנו חייבת לאמץ כלפי כל חבריה.

ח"כ משה מוץ מטלון, מפלגת 'ישראל ביתנו' לשעבר ח"מ עיריית הרצליה ויו"ר ארגון נכי צה"ל מוביל את נושא איכות החים בישראל: נגישות, בטיחות בדרכים, ביטחון במשפחה ובחברה ליצירת קשר- 02-6408011 וגם באי-מייל: mmatalon@knesset.gov.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב