דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמות בשוק הפרסום באינטרנט 

מאת    [ 12/09/2005 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 7855 פעמים ]


שוק הפרסום העולמי הולך ומשנה את פניו.
חלקה של רשת האינטרנט בעוגת התקציב של המפרסמים גדל בקצב מסחרר.
בשנת 2004 צמח שוק הפרסום באינטרנט הישראלי ב 70% והוא עומד כיום על כ 30 מיליון דולר.
בשנת 2005 הציפיות הן לצמיחה מואצת נוספת שתגדיל את את שווי השוק ל 50 מיליון דולר.


הטלוויזיה מאבדת צופים לטובת האינטרנט
מחקרים שיצאו לאור לאחרונה מאששים את הציפיות לירידת כוחה של המדיה הטלוויזיונית לאור חדירת הפס הרחב.
פריסרב, ספקית אינטרנט גדולה בבריטניה הזמינה מחקר שנקרא "האקווריום" (The Fishbowl)
בכדי לנתח את הרגלי צריכת המדיה של משתמשי האינטרנט בבריטניה.


המחקר עקב אחרי 1000 משתמשים במשך שבועיים וניתח את הרגלי הצריכה היומיים של עיתונים, מגזינים, טלוויזיה, רדיו ואינטרנט.
המחקר מצא שהאינטרנט היה המדיום השלישי במידת החשיפה ואסף פי 3 חשיפה יותר מהעיתונים ופי 6 יותר חשיפה ממגזינים.
כמו כן, קהל צופי הטלוויזיה הפך גמיש יותר עם התגוונות ההיצע ובארה"ב - ע"פ מכון המחקר נילסן
שיעור הצפייה בטלויזיה פחת ב 7% בקרב אוכלוסית הגברים בני 18-34.


בין הסיבות לירידה בצפיה בטלוויזיה מונים הסוקרים את החדירה המהירה של האינטרנט בפס רחב.
בישראל עומד אחוז החדירה על 42% ממשקי הבית וקצב הגידול נמצא בעלייה מתמדת.


כוחם העולה של ההמונים בשינוי כללי המשחק
הויכוח על יעילות הפרסום באפיקים השונים ימשיך להתנהל, אולם על עובדה אחת כולם מסכימים:
מדיית האינטרנט ככלי שיווקי ופרסומי נבדלת מיתר המדיות ביכולת למדוד את תוצאות הקמפיין הפרסומי, כמות הנחשפים אליו והמגיבים אליו.
העובדה שניתן למדוד כל ניסוי כלים פרסומי באינטרנט מובילה להקשבה אל רחשי ליבם של ההמונים.


בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפופ-אפים וסרטוני פרסומת המזנקים מכל פינה ומפריעים לגולש הממוצע בקריאת התוכן.
מרבית הגולשים פיתחו אנטאגוניזם שלילי כלפי החברות המפרסמות באופן פולשני זה ואף כלפי הפורטלים והאתרים השונים
המציגים פרסומות פולשניות כאלו.
התוצאות לא מאחרות לבוא ודי להביט בענקית המתהווה גוגל שחרטה על דגלה את מהפכת הפשטות ומציגה בתוצאות החיפוש שלה את הגירסה המודרנית של לוח המודעות:
פרסומות הקשר (Contextual Ads) - הצגת מידע פרסומי מילולי בלבד המותאם לתוכן המוצג לצד הפרסומת.


המשך צמיחת אפיק הפרסום באינטרנט
הציפיות להמשך הצמיחה המטאורית בענף הפרסום באינטרנט נמשכות.
הצמיחה המהירה ביותר צפויה באמריקה הלטינית, קנדה, הודו והמזרח וכמובן בענק המתעורר מתרדמתו: סין.


ככל שיגברו חדירת הפס הרחב והשימוש באינטרנט לצריכת מוצרים ושירותים כך יובילו כוחות השוק לצמיחת נתח אפיק הפרסום
באינטרנט ונגיסה בשיעורי החשיפה של המדיות הוותיקות יותר.
מערכת חשבונית ירוקה מאפשרת הפקת חשבוניות, קבלות וכל מסמך חשבונאי אחר מכל מחשב המחובר לאינטרנט. המערכת מאושרת לשימוש ע"י רשות המיסים, ומאפשרת שליחת חשבונית חתומה דיגיטלית במייל, ללא צורך בהדפסה וצריכת נייר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב