דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעשו לייק תעשו לייק... 

מאת    [ 11/09/2010 ]

מילים במאמר: 655   [ נצפה 3185 פעמים ]

תעשו לייק תעשו לייק...

 

היסטריית הפייסבוק הגלובאלית המשתוללת גורמת למספר תופעות מדאיגות בקרב העולם העסקי, והמכוערת שבהן הינה תופעת ה"תעשו לייק" על כל דבר שרק אפשר. כלומר, כל חברה או עסק קטן אשר כיסם אינו מאפשר פרסום נורמטיבי, מוצאים את הדרך הזולה ליצור חשיפה ומודעות. ולעורר "באז" כלשהו כאשר כל האמצעים מקדשים את המטרה, בעיקר אלה  אשר כשרותם המוסרית והכלכלית מוטלת בספק. דוגמא אחת בולטת ומרגיזה היא אותו מפרסם שבחר לנכס לעצמו את דמותו של גלעד שליט ע"י הקמת עמוד בפייסבוק המתיימר להראות תמונות שלו מהשבי, העיקר שתעשו "לייק" קטן לפני שאתם צופים! למעשה. קליק כזה ינחית אתכם בעמוד שכל קשר בינו לבין גלעד שליט מקרי בהחלט, והוא נועד לקדם מוצר כלשהו תוך שבעליו בוחר לרמוס כל התנהלות אנושית, ולעשות בגלעד שליט כקניינו הרוחני שלא נאמר גם הפיזי והחומרי..

אמנם את הפרסום וההד השלילי ניתן לנתב אל נתונים ומספרים של כמות כניסות וצפיות, אך האם זה באמת שירת את המטרה, קרי הגביר המודעות לעסק ולמוצריו או שלמעשה גרם ההיפך מכך?

דוגמאות נוספות מועלות על הוול שלנו מדי יום, כגון:"אייל גולן גנב", "רוצים לראות תמונה של אנג'לינה  מכוערת", "האמת על פרשת מסמך גאלנט " ועוד דוגמאות רבות ומגוונות.

כל לייק מתחנן שכזה, הן ברמה הפרסומית והן ברמה המוסרית. מעבר לכך קחו בחשבון כי מפרסם שבחר לעשות שימוש ב"טיזרים" אלו מחייב הקלקה נוספת כדי להגיע לתוכן העמוד ולכן מרבית הגולשים המקליקים אינם נחשפים לתוכן האמיתי של המפרסם אלא לטיזר. מכאן שאין ערך אמיתי להקלקות אלו שכן הם אמוציונליות. ולמעשה גורמות לציבור השפוי להדיר אצבעותיו מהעכבר ולא להקליק, בשל ריבוי הפרסום המוטעה ברשת, זהו רק תחילת הנזק שכן חברות ומשווקים הנחשבים אמינים ודוגלים באמת בפרסום נתפשים כעת כחלק מהז'אנר השקרן.

להיכן נעלמה אותה אמת פרסומית ברשת וביתר המדיות?האם כל מה שמעניין אותנו זה לחמוד,לרמוס,ולשחוט כל פרה קדושה...?

הכל בשם "הבמה" אותה מחפשים חברות אלו לקבל ובכוח?

בעת כתיבת שורות אלו התפרסמה כתבה בנושא בידיעות אינטרנט., מומלץ לקרוא.

לציין כי קיימות חברות רבות העושות שימוש מושכל במדיה החברתית, ומבינות כי הלקוח שלהם הוא צרכן חוזר. אי לכך, אין להתייחס אליו כאל תאונת "פגע וברח" אלא יש לשמור איתו על קשר איכותי ואמין בתדירות נאותה. לאותה חברה או עסק אין שום כוונה להפוך לחברים שלכם באמת, אלא רק לשמור עליכם כצרכן מרוצה וכשגריר ויראלי שלה. לראיה, חברות כמו קסטרו ואחרות שמתחזקות כרטיס בפייסבוק אינן מחלקות מתנות והטבות אלא מאפשרות ללקוח הצצה אל עולם האופנה מזווית אחרת.

דוגמא נוספת הנה מתחום האקדמיה, הטכניון מכון טכנולוגי לישראל פתח לאחרונה כרטיס פייסבוק רשמי (יש לא מעט מהם ברשת ומרביתם לא רשמיים), בו ניתן לקבל אינפורמציה על הלימודים במוסד, תנאי הקבלה, מלגות ועוד מידע רחב וחשוב, כולל האפשרות לבדוק את מידת התאמתך ללימודים במוסד אקדמי זה. בכך יצר הטכניון "צינור" תקשורת מכובד ואמין הממוקם בזירה הרלוונטית של  קהל היעד. באמצעותו ניתן לתקשר על בסיס יומי, לרבות מתן מענה לשאלות והפנייה לגורמים המתאימים במוסד. בעמוד זה לא יציעו לכם הטבות, מתנות ופרסים אלא יספקו לכם מידע רלוונטי אשר יחסוך לכם זמן, נסיעות וכסף.

אז בשורה התחתונה- מה אני בעצם אומר או מציע לבעלי עסקים.. תחשבו טוב לפני שאתם רצים לפתוח כרטיס ברשת חברתית, בנו קונספט מתאים ותכנים אמינים ועדכניים, ולא פחות חשוב קחו אוויר ואורך רוח כי הקמת כרטיס מוצלח אינה מיידית. יש לבנות את הקהל שלך ברשת בדיוק כפי שבנית אותו בחנות ו/או במציאות! אל תצפה לניסים ונפלאות- קיצורי דרך לקהל היעד עלולים להפוך לחרב פיפיות. והדרך מהם חזרה ארוכה ולעיתים לא אפשרית כלכלית ותודעתית.

לעניות דעתי ,כמנכ"ל משרד פרסום, אין צורך להגיע לפינות "אפלות" אלו. אפשר ורצוי לפרסם תחת ההגדרה"אמת בפרסום" ואף לצאת נשכרים מכך, הן בהיבט המיידי והן לאופק העסקי.  

בנו מערכת יחסים עם הלקוחות, הקפידו לספק תוכן איכותי ורלוונטי ואל תתפתו לעצות "פלקל" שכן ייתכן והרצפה תשמט.. ואל תשכחו שהיום ניתן למחוק עמודי מותג שאינם פעילים ,לכן הקפידו למחוק כרטיסים שאינם מעודכנים.

 

אז מה אתם אומרים? תעשו לייק 

 

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pages/G-spot-Digital/136075876422344?ref=ts

 

איציק גולדנברג

G-spot Digital

איציק גולדנברג, בן 43 תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה.


מנכ"ל משרד הפרסום G-spot Digital,


יזם בתחום האינטרנט, שותף בעסקים שגם אינם קשורים לתחום.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב