דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסת פנקסי צ'קים - מהבנק או מבית הדפוס - מה כדאי? 

מאת    [ 09/09/2010 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 4107 פעמים ]

פנקסי צ'קים הפכו ברבות השנים לאמצעי תשלום לגיטימי ופופולרי בדומה לתשלום במזומן או תשלום באמצעות כרטיס אשראי. מרביתנו נתקלים בצורך להנפיק פנקסי צ'קים לצורך תשלום על שירותים שונים ללא כל קשר למגזר ולרקע העסקי אליו אנחנו משתייכים.

ישנן מספר החלטות בסיסיות ומשניות שמתלוות לצורך שלנו בהדפסת פנקסי צ'קים ועלינו לקבלן בטרם נוכל לעשות שימוש בפנקסים. ההחלטה המרכזית ביותר קשורה לאופן שבו אנחנו מעוניינים לבצע הדפסת פנקסי צ'קים: האם ברצוננו לבצע הדפסת פנקסי צ'קים בנקאית או הדפסת פנקסי צ'קים רגילים בבית דפוס.

מהי הדפסת פנקסי צ'קים בנקאית?
הדפסת פנקסי צ'קים בנקאית היא פרוצדורה שעלינו לעבור מול הבנק שמטפל בנו. לצ'קים שמודפסים בבנק ישנם מספר יתרונות:
1. הם בעלי תוקף בלתי מוגבל, וזאת בניגוד לצ'קים של בית דפוס, להם יש תוקף של חצי שנה בלבד.
2. הם מקבלים כיסוי אוטומטי מהבנק. הבנק תמיד יהיה ערב לתשלומם ולכן סיטואציה שבה הצ'ק חוזר ללא כיסוי אינה אפשרית.

יחד עם זאת, ישנם גם  מספר חסרונות בולטים הקשורים בהדפסת פנקסי צ'קים דרך הבנק והם קשורים לנגישות ולזמינות של הצ'קים: כדי להזמין פנקסי צ'קים אלו, יש לשלם עמלות בסכומים משתנים, הנפקת הצ'קים עשויה להתארך זמן רב וכן, יש לגשת פיזית לבנק, לעמוד ולהמתין בתורים ארוכים על מנת לאסוף את הפנקסים בכל הזמנה.

מהי הדפסת פנקסי צ'קים בבית דפוס?
הדפסת פנקסי צ'קים רגילים נעשית שלא במסגרת הבנק אך באישורו ולכן היא חוקית וקבילה לכל דבר. הדפסת פנקסי צ'קים בבית דפוס נחשבת קלה, נגישה ונוחה יותר ביחס להדפסת פנקסי צ'קים בבנק משום שניתן להפקידם בכל מקום, אין צורך להמתין זמן רב לצורך הדפסתם והם קלים וניידים יותר ביחס לצ'קים המודפסים בבנק כך שניתן לשאת אותם איתנו בנוחות ובקלות.

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי בניגוד לצ'קים שהודפסו בבנק המבטיחים לנו פירעון בכל מקרה, צ'קים המודפסים בבית דפוס אינם מקבלים כיסוי אוטומטי מהבנק ולכן עשויים להיווצר מקרים של צ'קים ללא כיסוי.

מהו השוני המהותי בין הדפסת פנקסי צ'קים בבנק לבין הדפסת פנקסי צ'קים רגילים?
פרט להבדלים שכבר צוינו, ההבדל המרכזי בין הדפסת פנקסי צ'קים בבנק לבין הדפסת פנקסי צ'קים רגילים טמון ביכולות העיצוב המגוונות שמציעים בתי הדפוס מול הבנק.

הדפסת פנקסי צ'קים בבנק נעשית על גבי פורמט קבוע וידוע מראש והיא מאפשרת מעט מאוד מקום לתמרון יצירתי ועיצובי. הדפסת פנקסי צ'קים בבית דפוס לעומת זאת, מאפשרת למזמין הצ'קים להיעזר במעצב גראפי על מנת לעצב פנקסי צ'קים שיתאימו לרוח החברה, יכילו את הלוגו שלה וייצגו אותה בכבוד. נקודה זו חשובה במיוחד לבתי עסק ולחברות שמעוניינות לשווק את עצמן בצורה מקצועית ומכובדת, שהרי פנקס צ'קים מעוצב יכול לשמש ככרטיס ביקור אינפורמטיבי.

מעבר לכך, ובניגוד לדיעה הרווחת, הדפסת פנקסי צ'קים בבית דפוס מאובטחת יותר מאשר הדפסת פנקסי צ'קים בבנק, זאת משום שבתי דפוס מקצועיים מקפידים על הוספת אמצעי בטיחות רבים יותר ביחס לבנקים, מה שהופך את סכנת הזיוף והשימוש לרעה בצ'קים לכמעט בלתי אפשרית.

במה כדאי לבחור?
קשה לענות על השאלה הזו בצורה חד משמעית משום שהיא משתנה מלקוח ללקוח. למרות היתרונות של הדפסת פנקסי צ'קים רגילים בבית דפוס, גם הדפסת פנקסי צ'קים בבנק היא אופציה שאסור לפסול על הסף מכיוון שהיא יעילה יותר לצורך ביצוע עסקאות גדולות מול לקוחות שאינכם מכירים, זאת בזכות הכיסוי המרבי שתקבלו מהבנק. יחד עם זאת, אם ההיבט העיצובי והשיווקי של הצ'קים חשוב לכם ואם אתם זקוקים לצ'קים עבור עסקאות שוטפות בסדר גודל זניח יותר, מומלץ שתשקלו אפשרות של הדפסת פנקסי צ'קים בבית דפוס.

אורי יוסף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב