דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים ומרפסות 

מאת    [ 08/09/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2271 פעמים ]

סוככים הם הרבה יותר מיריעה מחומר כלשהו שנמתחת מעל ראשכם. סוככים הם הרבה יותר משמשייה בקיץ ומטריה בחורף. סוככים מאפשרים לנו לצאת אל המרפסות, לחוות אותן מחדש ולחדש את הקשר עם מקום חשוב זה. סוככים מובילים אותנו החוצה ובעזרתם אנו שבים אל המרפסת הישראלית.

יש הרבה דברים שמאפיינים את הארץ שלנו. אחד מהדברים שאפיין את העיר הישראלית בעבר היה המרפסת. עם הזמן ננטשה המרפסת לטובת המרפסת הסגורה או לטובת חדרים נוספים בבית אך לאחרונה שוב ניתן למצוא מרפסות בעיר הישראלית. השמש הישראלית, שלכבודה נבנתה המרפסת, כמו מנסה למנוע מהישראלי המצוי לצאת למרפסת בכוח קפיחתה וקרניה הזועפות. אלא שכעת לישראלי יש כלים חדשים להתמודד עם השמש ולגבור עליה: סוככים.

סוככים הופכים מראה נפוץ יותר ויותר בעיר ובכפר. סוככים מכול הגוונים ומכול הצורות צצים מעל מרפסות ומצלים על ראשם של הישראלים ששבים אל המרפסת. מרפסות רבות שנדונות לעזובה ניצלות בזכותם של סוככים שכעת מקשטים אותן ומגנים על היושבים בהן. התופעה המצערת של מרפסות מוזנחות שהופכות למעין מחסן נוסף מובטח לה שתעלם מן העין עם התרבותם של סוככים בבתים בכול עיר. בזכותם של סוככים ניצלות מרפסות רבות מהגורל האכזר שציפה להם בעבר. השמש נהדפת, המרפסת ניצלת והיא כבר לא תהפוך למחסן כי הישראלים מתקינים סוככים בכול מקום.

ואל יקל בעינכם העניין. הפריחה שזוכים לה סוככים במרחב הישראלי איננה פחות ממהפכה אמיתית. התקנת סוככים מעל מרפסות מוציאה את הישראלים החוצה מהבית. יותר מדי זמן הסתגרו הישראלים בדירה האטומה והתמכרו לקור המלאכותי של המזגן. עם התרבותם של סוככים, ישראלים רבים מתחילים לנטוש את המזגן ואת ההסתגרות בבתים. בזכותם של סוככים בגגות ובבתים הישראלים יוצאים מהקונכייה האטומה ושבים אל רשות הרבים. שוב נשמעות קריאות בין מרפסות, שוב נועצים שכנים מבטים סקרנים זה בזה ממרפסת למרפסת, שוב אפשר לשבת במרפסת ולרכל על השכנים שבמרפסת שממול, על הבגדים שלהם, על האבטיח שהם אוכלים על טעמם האיום והנורא בבחירת סוככים.

כבימי החלוצים שבהם הישראלים שאפו לעוד דונם ולעוד עז, החזרה אל המרפסת היא המשך של הרוח הישראלית הקיימת מדורי דורות. כמו שהפרחנו את השממה ובנינו את המוביל הארצי כדי להלביש את הארץ בשמלת בטון ומלט, כך אנו נעזרים בכוחם של סוככים כדי להשיב לנו את השטח של המרפסת שאבד לנו תחת מתקפתה המתמידה של השמש הישראלית האכזרית. לא עוד! אנו מכריזים בגאווה, לא נכנע יותר לחום הלוהט! סוככים לנו! המרפסת שלנו!

ולעזרתנו באים מכול הכיוונים יצרני סוככים, יבואני סוככים ומתקיני סוככים. כולם ביחד נרתמים לעזרתו ובמרץ רב – ותמורת תשלום הולם והוגן, כמובן – הם מסייעים לנו לשוב אל המרפסת ולגבור על חום הקיץ הקשה. לקוחות ויזמים, מתקינים וישראלים שמחכים בבית עד שיבוא המתקין באיחור מתקבל על הדעת של יומיים; כולם ביחד למען מטרה אחת: סוככים לכול מרפסת ומרפסת.

ואז, לאחר שהותקנו סוככים לשביעות רצוננו המלאה, נשב על המרפסת ונספור מכוניות בשדרה המחשיכה לאיטה. משקה קר בידינו האחת ומניפה בידינו השנייה, נהנה שוב מהמרפסת הישראלית, מהנוף העירוני ומהאזנה לשיחה של השכנים במרפסת הסמוכה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב