דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: תחזוקה 

מאת    [ 08/09/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2076 פעמים ]

ניתן כיום למצוא סוככים בבתים רבים, בבתי עסק ובמקומות ציבוריים. ישנו מגוון גדול של סוככים בשוק והלקוחות יכולים לבחור את הסוג המתאים להם. סוככים, ואת זאת לעיתים שוכחים האנשים שבחרו להתקין אותם, דורשים תחזוקה לאורך השנים. ישנם סוגי סוככים שדורשים פחות תחזוקה מסוגים אחרים אבל גם סוככים אלה זקוקים לתחזוקה מסוימת. תחזוקה טובה של סוככים תשפיע לחיוב על אורך החיים שלהם ותמנע תקלות ובעיות בעתיד.

ישנם סוככים שהתחזוקה שלהם מינימאלית. סוככים מפלסטיק לסוגיו, לדוגמה, דורשים פחות תחזוקה מכאלה שעשויים מעץ. עם זאת, כל סוג של סוככים צריך לעבור ניקיון תקופתי. ניקיון של סוככים חשוב לא רק מבחינה אסתטית, למרות שזהו עניין שאין לזלזל בו. הניקיון חשוב לשמירה על האיכות של החומר שנפגע מהצטברות של אבק. סוככים גם יכולים לצבור משקל עקב הצטברות של לכלוך והדבר יכול להזיק למסגרות מסוימות. הניקיון חשוב בעיקר כאשר ישנם חלקים נעים. סוגי סוככים שונים מצוידים במנגנונים שמאפשרים פתיחה וסגירה שלהם. הצטברות של לכלוך יכולה לפגוע בפעולה החלקה של מנגנונים אלו והדבר יפגע בפועלה התקינה של סוככים מסוגים שונים. הניקיון חשוב במיוחד כאשר מדובר בסוגים של סוככים בעלי מנגנון חשמלי. תחזוקה נוספת של סוככים כוללת שימון של חלקים שונים – בין אם מדובר במנגנון עצמו או בחלקי מתכת שעלולים להחליד.

סוככים מעץ דורשים תחזוקה מתאימה משלהם. תחזוקה של סוככים מעץ דורשת צביעה על בסיס קבוע – בהתאם לחומר ולהוראות היצרן. צביעתם של סוככים מעץ חשובה לשמירה על העמידות שלהם כנגד פגעי מזג האוויר. גם כאן, תחזוקה טובה תתרום למראה האסתטי של סוככים אלה. כיוון שאנו משקיעים הרבה מאמץ, מחשבה וכסף בעיצוב של הבית, תחזוקה שוטפת של סוככים נראית מובנת מאליה.

תחזוקת סוככים יכולה להיעשות בשיטת עשה זאת בעצמך כאשר מדובר בתחזוקה שוטפת. אפשר – ואפילו מומלץ – להתייעץ עם בעל מקצוע שיוכל להסביר לנו מה נדרש מבחינת תחזוקה שוטפת וכיצד אפשר לבצע אותה בצורה הטובה ביותר. לצד התחזוקה השוטפת של סוככים שאפשר בהחלט לבצע לבד ישנה גם תחזוקה מיוחדת שאותה יכול לבצע רק בעל מקצוע. לדוגמה, סוככים מבד דורשים החלפה תקופתית של יריעות וקשה להאמין שהאדם מהישוב יוכל לבצע את ההחלפה לבדו. בחירת סוככים איכותיים תאריך את הזמן הדרוש בין החלפת יריעות אך כאשר מגיע הזמן יש לבצע את ההחלפה. כאשר ישנם מנגנונים חשמליים צריך לצפות לכמות מסוימת של תקלות. סוככים בעלי מנגנון חשמלי שנמצאים בחוץ מועדים לתקלות שונות כמו חריקות, רעידות ובעיות מכאניות. גם כאן מומלץ לפנות לבעל מקצוע.

חברות שעוסקות במכירה ובהתקנה של סוככים מציעות לעיתים תכופות אחריות לתקופה מסוימת ושירות אחרי התקנה. כאשר קונים סוככים כדאי לבדוק מה מציעה החברה המסוימת בתחום הזה של שירות תחזוקה של סוככים והדבר יכול – ואף צריך – להשפיע על בחירה של חברה מסוימת על פני אחת אחרת. שירות טוב יחסוך ללקוח את הצורך להתעסק עם הבעיות שעלולות להתעורר עם המוצר. האחריות איננה לכול החיים, כמובן, אך היא יכולה לחסוך הרבה כאב ראש. שילוב של סוככים איכותיים עם שירות תחזוקה יעיל יאפשרו ללקוח ליהנות מהיתרונות של סוככים לתקופה ארוכה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב