דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים ואסתטיקה 

מאת    [ 08/09/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 1959 פעמים ]

בארץ שנתברכה בשמש כמו ארצנו, אין זה מפתיע שניתן לראות סוככים בכול מקום. סוככים הם חלק מנוף המקומי ומהווים פיתוח שמתאים לאקלים המקומי. יש לברך על כך שכיום ניתן למצוא מגוון סוגים של סוככים בצבעים ובעיצובים שונים. כך ניתן להתקין סוככים שישתלבו עם העיצוב הכללי של המקום שבו הם נמצאים ויהוו תוספת נאה לעין לנוף שהם מהווים חלק ממנו. כאשר ניגשים לבחור סוככים כדאי מאוד לחשוב על המראה שלהם ועל ההשתלבות שלהם בסביבה. הדבר יועיל גם לאדם שאצלו מותקנים סוככים וגם לציבור הרחב שרואה אותם והם חלק מהנוף שבו הוא חי.

אסתטיקה היא אולי מותרות אבל אין סיבה לזלזל בה. הנוף שבו אנו חיים, המראות שאנו רואים מסביבנו, חשובים מאוד לבריאות הנפשית שלנו ולמצב הרוח שלנו. כאשר אנו חיים בסביבה נאה לעין הדבר משפר את ההרגשה שלנו, יוצר מצב רוח רגוע ותורם לשלוות הנפש. סוככים מהווים חלק חשוב ובולט גם בנוף האורבאני וגם בנוף הכפרי. כיוון שלרוב ניתן למצוא סוככים צבעוניים הרי שיש להם השפעה גדולה על המראה של הרחוב ושל העיר. סוככים אסתטיים תורמים תרומה משמעותית לעיצוב הכללי של רשות הרבים, גם אם הם נמצאים ברשות היחיד. סוככים שמותקנים במרפסות אינם נסתרים מעין אדם אלא הם חלק מהמראה הכללי של הרחוב שעליו משקיפה המרפסת. כאשר מדברים על איכות הסיבה צריך לזכור שגם זיהום שפוגע בחוש הראייה הוא זיהום. ניתן בהחלט לצפות מאנשים פרטיים שמתקינים סוככים שהם יקדישו מעט מחשבה להשפעה שיש להם על רשות הרבים ובהתאם לכך יבחרו סוככים שלא יפגעו בנוף העירוני שממנו כולנו צריכים ליהנות.

כאשר מדובר במקומות שאליהם מגיע קהל גדול ולא במרפסת פרטית בבית פרטי הרי שיש חשיבות גדולה אפילו יותר לבחירה של סוככים אסתטיים. בתי עסק שפתוחים לכול ושנמצאים ברחובה של עיר, מחויבים מבחינה ציבורית להקדיש יותר ממעט מחשבה לעיצוב של המקום. לא מדובר רק בעיצוב שיכול למשוך יותר לקוחות, אלא בעיצוב שיעשה טוב לרחוב שבו יושב העסק. לצערנו אנחנו עדים ליותר מדי מקרים שבהם בית קפה, לדוגמה, משקיע המון בעיצוב של במקום אבל מסתפק במיני סוככים כעורים שפוגמים בעיצוב הכללי וגם – מה שיותר חשוב – פוגמים במראה של הרחוב. ניתן לצפות ליותר מהמעצבים של המקומות הללו; שיבינו שהיופי של עיצוב מסוים נמדד לפי החלק המכוער ביותר שבו.

חשוב לזכור שהאסתטיקה של סוככים אינה נמדדת רק בצורה ובעיצוב שלהם אלא גם בהתאמה לסביבה שבה הם מותקנים. ישנם סוככים מאוד יפים שפשוט אינם מתאימים למרפסת מסוימת, לבניין מסוים או לרחוב מסוים. סוככים עשויים ממגוון חומרים וצריך להתאים את החומר לסביבה כדי שהשילוב יהיה נכון ולא יצרום בעין. הדבר דורש מחשבה ותכנון ולעיתים עדיף לא לסמוך על האינסטינקטים הפרטיים אלא להיעזר בעצה של מישהו שבאמת מבין בעניין ויודע להתאים עיצוב לסביבה.

המגוון הגדול של סוככים מסוגים שונים מאפשר לנו לא להסתפק ברע במיעוטו אלא לבחור בין טוב לטוב יותר. כאשר אנו מקדישים זמן לבחירתם של סוככים עלינו לחשוב גם על המראה שלהם גם למענינו וגם למען כל מי שיראה אותם כשהוא יעבור בסביבה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב