דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים ואנרגיה סולארית 

מאת    [ 08/09/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2206 פעמים ]

אחת מהמטרות שיש לאנשים שמתקינים סוככים היא להצל על מקום מסוים מפני השמש. בארץ שלנו יש הרבה מאוד ימי שמש ולכן יש חשיבות להתקנת סוככים כדי שיהיה ניתן לשבת בנוחות במרפסת, בחצר או בכול מקום אחר. סוככים יכולים למלא עוד תפקידים מלבד חסימת קרני השמש. כיום, כאשר יש מודעות הולכת וגדלה לחיסכון באנרגיה, סוככים יכולים למלא תפקיד משמעותי וכפול: גם חיסכון באנרגיה וגם ייצור אנרגיה.

מי שמחפש דרכים לחיסכון באנרגיה בבית שלו או בבית העסק לומד במהירות שיש חשיבות גדולה לבידוד הבית מהשפעות הטמפרטורה שבחוץ. מסתבר שהתקנת סוככים יכולה למלא תפקיד חשוב בשמירה על טמפרטורת הבית. השמש שחודרת דרך החלונות לתוך הבית גורמת לעליה בטמפרטורה הפנימית. על-ידי התקנת סוככים מעל החלונות שפונים אל השמש ניתן להפחית בצורה משמעותית את ההתחממות הנגרמת על-ידי השמש. גם מעל דלתות זכוכית מומלץ להתקין סוככים – ככול שהמשטח השקוף גדול יותר, ההתחממות של פנים הבית גוברת. התקנת סוככים, אם כן, איננה רק עניין של נוחות. התקנת סוככים היא דרך להוריד את צריכת האנרגיה הנדרשת לקירור הבית בימים החמים. בהערת אגב נזכיר שמומלץ לחפש סוככים שעשויים מחומרים ידידותיים לסביבה כדי ששכר החיסכון באנרגיה לא יצא בהפסד הזיהום הנגרם על-ידי חומרים שונים.

כאשר מביטים על הנוף העירוני, רואים סוככים במקומות רבים: מרפסות, חצרות, מקומות ציבוריים. מי שמביט על סוככים ייתכן ותעלה מחשבה בראשו: כל-כך הרבה שטח בלתי מנוצל. סוככים דומים לגגות אבל בלי היכולת לנצל את השטח שהם תופסים. סוככים חוסמים את השמש ולעיתים יש להם ערך אסתטי אבל אולי אפשר ללכת רחוק יותר ולנצל את שטח הפנים של סוככים למטרות אקולוגיות. כיום כבר ניתן להקים קולטי שמש לייצור חשמל על גגות. המדינה החלה לעודד אנשים פרטיים לייצר חשמל מאנרגיית השמש כדי לצמצם את הזיהום הנגרם על-ידי ייצור חשמל בדרכים קונבנציונאליות. אפשר להעז ולהציע שגם סוככים ישותפו במאמץ לייצור חשמל סולארי.

מובן מאליו שאי-אפשר להציב משקל רב על סוככים קטנים. ישנם סוגי סוככים מסיביים שיוכלו לשאת משקל גדול ואלי אפילו לוחות סולאריים מלאים. כך או כך, סוככים אינם צריכים להיות מיועדים לייצור חשמל בהיקף גדול או בינוני על-ידי לוחות סולאריים כבדים. סוככים יוכלו להיות מצוידים בלוחות סולאריים דקים כמוהם ניתן כבר למצוא בשוק. מדובר בלוחות דקים מאוד שמשקלם נמוך והם יכולים להפיק כמות קטנה של חשמל. אל סוככים סולאריים אלה – דהיינו סוככים שיצוידו בלוחות דקים – יהיה אפשר לחבר גופי תאורה חסכוניים בחשמל, דוחי חרקים אלקטרוניים ושאר מכשירי חשמל קטנים שאינם צורכים הרבה חשמל. כך נקבל סוככים בעלי פעולה כפולה: גם הצללה לשעות היום וגם פנס לשעות הערב. ניתן להמשיך ולחשוב על שילובים אחרים של סוככים עם פנלים סולאריים שיוכלו למלא מספר תפקידים ולא לשמש רק להצללה בשעות היום.

עם התפתחות הטכנולוגיה הסולארית יהיה ניתן לשלב יותר פיתוחים מתקדמים עם סוככים סטנדרטיים מבלי לפגוע במראה האסתטי של הסוכך. ניתן בהחלט לצפות שבקרוב נוכל למצוא בשוק סוככים סולאריים אלה שיספקו גם פתרונות הצללה בשילוב עם ייצור אנרגיה סולארית על בסיס מצומצם אך מספק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב