דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נהיגה בשכרות - יכולת צריכת אלכוהול של אדם 

מאת    [ 07/09/2010 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3021 פעמים ]

נהיגה בשכרות היא עברה "פופולרית" מאוד בקרב הנהגים הישראלים, ונשאלת השאלה למה זה המצב? ובכן, התשובה מתחלקת לכמה חלקים. עבירת נהיגה בשכרות נקבעה כחלק מהניסיון המבורך כל המדינה להילחם בתאונות הדרכים הקטלניות. מחקרים רבים הראו, ובצדק, שנהיגה בשכרות גורמת לירידת ערנותו של הנהג, וכך הוא חשוף יותר לטעויות. עובדה זו נכונה ברמת העיקרון, אך לכל אדם יש תגובות שונות לאלכוהול. ישנם אנשים ששליש בירה משכרת אותם, ויש אנשים שיכולים לצרוך חצי בקבוק ויסקי, מבלי שהדבר ישפיע על הערנות שלהם. במקרים שבהם הרשויות תופסות נהגים שנוהגים בשכרות, אלו לרוב מצליחים לצאת מכך באמצעות שירותי עורך דין תעבורה, כאשר החוק היבש מאפשר זאת.

יכולת צריכת האלכוהול של האדם נקבעת בהתאם לשני נתונים: קיומו של אנזים המפרק אלכוהול בגוף, ומצד שני מסת הגוף של אותו אדם, ככל שהאיש גדול יותר, כן יכול לשתות יותר. במלים אחרות, כל אחד יכול לשתות כמות אלכוהול שונה לפני שירגיש שיכור ותפקודי גופו יתחילו לרדת. לא ניתן לקבוע את הכמויות הללו בצורה אחידה וגם לא בהתאם לנתונים חיצוניים של אדם זה או אחר. למרות זאת, החוק אכן קובע האחדה לכולם, ישנה כמות אלכוהול קטנה ביותר המותרת על פי החוק, וכל חריגה מהכמות המזערית הזו היא עבירה פלילית על החוק במדינת ישראל, עבירה זו מכונה נהיגה בשכרות.

רבים הם הנהגים הלוקחים אחריות על היכולות שלהם, ונוהגים הביתה אחרי ששתו הרבה יותר מהכמות המותרת. הם יכולים לנהוג טוב מאוד, אך ברגע שייתפסו בבדיקת ינשוף כי שתו ונהגו, הם יואשמו בעבירת נהיגה בשכרות. האשמה זו מגיעה בלי שום קשר לנזק שקרה או לא קרה ולטיב הנהיגה עצמה.

ואם אנחנו כבר מדברים על נהיגה בשכרות, אז בהחלט יש להקדיש כמה מלים לבדיקת ינשוף. תפקידו של המכשיר הזה הוא למדוד את אחוזי האלכוהול בנשימתו של הנהג. ככלל מתייחסים לבדיקה הזו בכובד ראש ולוקחים אותה כעובדה. יחד עם זאת, כבר קרו מקרים בהם עורך דין תעבורה הצליח להוכיח את אי אמינותו של המכשיר הזה. כך למשל, קורים מקרים בהם הינשוף מזהה אדים של מיצים כאדי אלכוהול. במלים אחרות, בעוד שהינשוף נהנה מתדמית של מכשיר אמין, בפועל בדיקה זו מוטלת בספק.

אם חלילה האשימו אתכם בנהיגה בשכרות, אל תישארו בסיפור הזה לבד, ותפנו לעורך דין תעבורה המתמחה בסוג המקרים הדומה לשלכם. איש מקצוע טוב יעלה על פרטים קטנים שאתם לא תחשבו עליהם בעצמכם, וניתן יהיה להוכיח את חפותכם או לפחות להקטין את העונש. הענישה בגין נהיגה בשכרות כבדה מאוד ועלולה לגרום לאבדן מקום תעסוקה. מסיבה זו חשוב ביותר לפנות לעורך דין תעבורה ולא לסמוך על המזל. המחיר שתשלמו על משפט שיסתיים שלא לטובתכם יהיה כבד הרבה יותר מהכסף שתשלמו לעורך דין תעבורה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב