דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוב רועמת המוזיקה של ג'ינגל הבחירות של מפלגת קדימה 

מאת    [ 07/09/2010 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 2081 פעמים ]

שוב רועמת המוזיקה של ג'ינגל הבחירות של מפלגת קדימה  /  נמרוד נוי

7/9/2010

אני מודה ומתוודה בפניכם, יקירי כולם, כי אירועים נוסח טקס-הרמת-הכוסית-המרכזי של מפלגת קדימה לקראת השנה החדשה, שנערך אמש באולמי הללויה פאלס בפתח תקווה לא עושים לי טוב. אף שהנני אוהב את חברתם של אנשים ומרגיש בנוח איתם אני חש איזה דוחק ואי שקט פנימי. אם הכול היה טוב ומשך כל השנה עשינו את מלאכתנו כראוי וכנדרש, אז ניחא. אפשר גם לרקוד ולפזז ואף להשתטות ולומר דברי הבל. סה"כ כולנו בני אדם וזה בסדר. אך כאשר בכל הנוגע ל'ממד התכליתי של הפוליטיקה' - בכל האמור למה באמת אנו מצווים לעשות ואיזה תפקיד מוטל עלינו למלא בדמוקרטיה שלנו - אנו על הפנים, ובכל מדד התייחסות מקצועי ורציני אנו מצויים בתחתיתו, אז טקסיי הללויה שכאלה מעוררים בי התנגדות ודחיה עזה.

שוב עלו לבמה בזה אחר זה מרבית חברי הכנסת של קדימה ואיש בתורו נשא דברי ברכה למפלגה ולחבריה הנוכחים באולם. בעיקר הם הרעיפו שבחים איש על רעהו ובמיוחד על ציפי לבני יושבת ראש המפלגה. שוב ושוב ניתן היה לזהות בקרב הקהל הגדול קבוצות 'מגויסות' של חברים אשר הוסעו באופן מאורגן לאירוע וזאת כדי לתת לו נופח וגודל מתסיס ומרגש. שוב אותו ה'הם' וה'אנחנו.' הם חבריי הכנסת הנבחרים והמורמים מעם ואנחנו החברים מן השורה, פשוטי העם וההדיוטות, שכל תפקידנו לרומם את נבחרינו ולשבחם ולשאתם על כפינו וגבותינו הכפופים לכנסת ולממשלה. איש מחברי השורה במפלגה לא נתבקש לשאת דברים בפני הנוכחים, ואין זה פלא. זו המציאות האמיתית שלנו, רבותיי. אנו כלל לא נספרים במפלגה. איננו כלים בלוח השחמט שלה ואיננו שותפים אמתיים בה ולמתרחש בקרבה. המפלגה זה חברי הכנסת ואין בילתם. זו זירת המשחקים שלהם ולא שלנו. הכול בה נסב סביבם ואין בה מקום לאיש מלבדם.

שוב רועמת המוזיקה של ג'ינגל הבחירות של המפלגה וכולם קמים על רגליהם ומוחאים את כפות ידיהם זו בזו ומריעים בקול בעת שיו"ר המפלגה ציפי לבני נכנסת לאולם. סוג של התרחשות  שמזכירה מאוד את המפלגות הקומוניסטיות ואת פולחן האישיות שאפיין אותן בימי החושך במאה שעברה. מה? לא יכולים לעשות את הדברים אחרת. באופן ראוי ומכובד יותר. מה הדבר הנורא הזה?. ממש בושה גדולה. אני קורה בזאת לחדול ומיד מן הדרך הנלוזה הזאת. ניתן לעשות את הדברים אחרת. בקלות רבה אפשר לעצב אירוע שכזה באופן תרבותי וערכי יותר.

ומה הם הפטפוטים האלה של חברי הכנסת בדבריהם על האיכויות של קדימה ועל כך שהציבור רואה בה אלטרנטיבה, ועל כך שהנה הנה הממשלה נופלת וקדימה הגדולה והמדהימה מקימה ממשלה חדשה בישראל? על מה הם מבססים את דבריהם? על כך  שקדימה אכן ממלאת את שליחותה ההיסטורית במדינת ישראל ומגבשת כאן פלטפורמה חדשה שתשנה את המפה הפוליטית בארצנו ופוליטיקה חדשה שתביא גאולה לכולנו. על מה? על כך שאפילו זהותה של המפלגה איננה ברורה וידועה, וכלל יסודותיה האסטרטגיים נעדרים מקרבה. על מה? על כך שאין לה אפילו סיפור טוב (נארטיב) לספרו לציבור ומסר של שליחות מגייס ומלכד (אתוס לאומי חדש). על מה? על כך  שדרכי התנהלותה של המפלגה הן שערורייה ברמה הלאומית. על מה? על מה? תגידו לי אתם.

מה? איש במפלגה לא קם בתוכה ואומר דברי ביקורת. ראיתם בחייכם משהו טוב, משהו שיש בו סיכוי להצלחה, ללא מערכת איכותית שיודעת לשאול את השאלות הגדולות והחשובות באמת וללא דבריי ביקורת מקצועית וראויה לשמה. אפוא נשמע כדבר הזה שכולם מתיישרים על פי קו אחד. אני כנמרוד, וכמשל וסמל גם לאחרים כמותי בארץ הזו, אינני יכול לעמוד מן הצד ולראות את המראות האלו ולשמוע את הקולות האלו. המצוקה היא בעיקרה תרבותית מקצועית ואינטלקטואלית, ואין כאן כל סיבה אישית אחרת. אינני מחפש דבר מלבד למלא את שליחותי כאזרח אחראי ורציני במדינת ישראל. אינני עומד בצד ומקטרג. חמש שנים אני בקדימה והנחתי על שולחנה אג'נדה שלמה ותוכנית אסטרטגית המתמודדת עם מכלול אתגרי המציאות הישראלית ובראשם חולשת המערכת הפוליטית. עשיתי ככל יכולתי להיות ענייני ומקצועי ולהימנע מכל הבט אישי לא רלוונטי.

ואסיים דבריי בכך שאומר, שככל שהסיסמאות הנשמעות בתוכנו ומשפטי המפתח המתנגנים בפי כל בקהלנו ובעיקר בפי נבחרינו, הם נבובים וחסרי קשר אל המציאות, כך אנו בצרה גדולה יותר. זו תמצית החוויה שליוותה אותי בטקס הרמת הכוסית המרכזי לשנה החדשה במפלגת קדימה. שתהא לנו שנה זו שנת חשבון נפש אמיתי ולא של כאילו ושל מילים נבובות שאין מאחוריהן דבר. שנת עשייה ויצירה אמיתית ובעיקר שנתברך בתעוזת הרוח שאנו כה חסרים אותה ובמקצוענות רבה. שנה טובה ומבורכת.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב