דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעקות, סורגים 

מאת    [ 07/09/2010 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2340 פעמים ]

סורגים ומעקות

כולנו מכירים את האמרה: "פרצה קוראת לגנב, וגנב – כשקוראים לו, בא!". זו אולי אחת האמרות המפורסמות ביותר ממערכוני הגשש החיוור, אולם לצד הצחוק והשעשוע, יש בה גם הרבה מן האמת. אנשים רבים למדו על בשרם שבית שאינו מוגן ומאובטח באמצעי ההגנה המתאימים והיעילים מועד לפריצות ולגניבות.

לכן, כדי למנוע ככל האפשר פרצות בביתנו שיקראו לגנבים ולפורצים למיניהם, מומלץ לנקוט בצעדי מניעה שיבטיחו הגנה על הרכוש שלנו ועל משפחתנו. מעקות וסורגים הם רק שתי דוגמאות לאמצעים שכאלו.

סורגים – מיגון ובטיחות במוצר אחד

לסורגים יש שני ייעודים מרכזיים. בראש ובראשונה, סורגים נועדו למנוע את כניסתם של מסיגי גבול ופורצים למיניהם לביתנו. ללא סורגים, אלו יוכלו להיכנס בקלות לביתנו דרך החלונות או המרפסות, גם אם אנו גרים בבניין רב קומות (כי אחרי הכול לפורצים מיומנים יש כושר גופני לא מבוטל והם יכולים בקלות לטפס על מרזבים). סורגים העשויים מברזל הופכים את מלאכתם של פורצים וגנבים לקשה ביותר ואף לבלתי אפשרית. ניסור הסורגים יכול להקשות ואף לעכב באופן משמעותי את תהליך הפריצה, ולכן גנבים אשר יראו בית מוגף בסורגים יעדיפו לוותר על הניסיון לפרוץ אליו.

שנית, סורגים מספקים גם הגנה לדיירי הבית, ובמיוחד לדיירים המתגוררים בדירות בבניינים רבי קומות. כל מי שיש לו ילדים מכיר את תחושות הפחד המלוות אותנו ברגע שהילד הקטן מתקרב לחלון. כולנו מפחדים שהילדים שלנו יתכופפו נמוך מדי או שישבו על אדן החלון ובחוסר תשומת לב של שנייה יפלו מטה. התקנת סורגים על חלונות הבית מבטיחה שתרחישים אלו לא יקרו. סורגים מבטיחים שילדנו, ובעצם כל אחד מאיתנו, יהיו מוגנים מפני נפילה מחלונות גבוהים.

מעקות – בטיחות בפנים הבית ומחוצה לו

גם מעקות הם מוצרים שיכולים לתרום רבות לבטיחות בביתנו ומחוצה לו. מעקות מותקנים לצידי גרמי מדרגות וגם במרפסות, וגם הם מתפקדים בראש ובראשונה כאמצעי שנועד למנוע תאונות. לצד גרמי מדרגות מעקות מאפשרים לנו לעלות ולרדת בבטחה במדרגות ולהפחית את הסיכון לנפילות ולפציעות חמורות. מעקות גם משמשים כאמצעי עזר עבור קשישים, ילדים או כל אוכלוסיה אחרת שמתקשה לעלות במדרגות. במרפסות, המעקות ממלאים תפקיד הדומה לזה של סורגים. מעקות מונעים מילדים קטנים להתכופף מטה ולהסתכן בנפילה. ובנוסף, גם מעקות יכולים להקשות על גנבים ופורצים להיכנס לביתנו.

סורגים ומעקות – בטיחות שאינה באה על חשבון האסתטיקה

כולנו מודעים לחשיבות הרבה שבמיגון הבית באמצעות סורגים ומעקות. ובכל זאת, רבים ממאנים להתקין אותם בביתם מחשש שאלו יעניקו לחזות ולפנים הבית מראה מכוער הדומה למבצר או לבית מאסר. אולם מדובר בחששות שווא, שכן אפשרויות העיצוב הרבות שקיימות כיום בתחום הסורגים והמעקות, מאפשרות למגן את ביתנו וגם לשמור על האסתטיקה שלו.

כיום ניתן למצוא סורגים ומעקות מעוצבים, המיוצרים ממגוון חומרי גלם ומשילובים של חומרים, המעניקים להם חזות מרשימה ואסתטית. כך למשל, בתחום הסורגים ישנן טכניקות פרזול המאפשרות לייצר סורגים מעוצבים. בתחום המעקות ניתן לייצר מעקות בעיצובים מודרניים, כמו מעקות זכוכית בשילוב עם אלומיניום, או מעקות עץ עם גילופים מיוחדים וגימורים מרהיבים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב