דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על שוק הנדלן בארצות הברית ברבעון הרביעי של 2010 

מאת    [ 07/09/2010 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 2700 פעמים ]

מעולם לא היה זמן טוב יותר מעכשיו לרכוש נדל"ן בארה"ב. בשנתיים האחרונות ירדו מכירות הנדלן בארה"ב להיקף שנתי חסר תקדים  של כ-5 מיליון יחידות דיור לשנה זו; התחזיות היו לעלייה של מעל ל-6 מליון יחידות. מכירות של בתים קיימים בארה"ב ירדו ב-2.2% במאי, ככל הנראה בשל סיום תוכנית ההטבות הממשלתית לרכישת בתים.

איגוד המתווכים הארצי דיווח כי המכירות בחודש שעבר צנחו להיקף שנתי מתואם עונתית של 5.6 מיליון יחידות דיור, כל זאת בניגוד לתחזיות האנליסטים שעמדו על עלייה במכירות להיקף של 6.12 מיליון. ממשלת ארה"ב פעלה לעידוד מכירות הבתים באמצעות הטבות מס של עד 8,000 דולר, אך תוקף ההטבה פקע ב-30 באפריל. הטבות המס היו הצלחה מסחררת ומנעו הפסדים שעשויים היו להגיע לטריליון דולר שעשויים היו לפגוע קשות במעמד הביניים בארה"ב שנשחק מאד בשנם האחרונות בשל הקיטוב העולה בין המעמדות בארה"ב.

מחיר הבתים החציוני בחודש מרס עמד על 170 אלף דולר, עליה של 0.4 אחוז בהשוואה למרס אשתקד. סיבת המכירה בקרב 35 אחוז ממוכרי הבתים במרס הייתה מצוקה כלכלית.

מנתוני משרד העבודה עולה כי בחודש האחרון חלה עלייה שבועית ממוצעת של 8,000 פניות,בתביעה לאבטלה כאשר הממוצע השבועי עמד עד כה על 482 אלף פניות. יחד עם נתוני העלייה במספר דורשי העבודה בחודש האחרון דווקא ירד מספרם הכולל של המובטלים בארה"ב ב-13 אלף איש ועומד כעת על 4.48 מיליון דורשי עבודה.  המשבר במעגל העבודה האמריקני סייע לעליית מלאי הבתים הכללי שעומדים למכירה ועומד כיום על כ-4 מיליון בתים. יחד עם זאת נרשמו מקומות בארה"ב בהם שיעור הבתים העומד למכירה הוא הגבוה יותר ויחד עם זאת גם המכירות גדלו בשיעור של 7.2% באזור המערב התיכון. בדרום; אלבאמה, לואיזיאנה, טנסי ובמדינות חגורת התנ"ך נרשם גידול של 7.1% וכמות שנתית של כ-2 מיליון בתים. בצפון מזרח המדינה נרשם גידול של 6 אחוז וכמות שנתית של כמיליון בתים.

אנליסטים מעריכים כי שיעור הירידה בהיקף רכישות הבתים ימשיך לרדת לפחות עד סוף הרבעון השני של שנת 2011, ולכן מציעים כרגע למשקיעים ברחבי העולם להשקיע בקניית בתים בארה"ב לצורכי השקעה והשכרה לאוכלוסיות המתקשות כרגע לעמוד בתשלומי משכנתא. מחירים בתים בממוצע נעים היום בין 170 אלף דולר באיזור המערב התיכון לדירות ובתים צמודי קרקע של כחמישה חדרים ועד כרבע מליון דולר (פחות מ900,000 ש"ח) לבתים צמודי קרקע באזורים נחשקים יותר כמו בפלורידה או בקליפורניה. מגזין MONEY  מרחיק אף יותר בתחזית של כ21% נוספים בירידה במחירי הבתים.

 

אקזיט גרופ מגדל רוגובין-תדהר דרך מנחם בגין 11 רמת גן 52136 טל: 073-7131140 פקס: 073-7131141 www.exitgroup.co.il info@exitgroup.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב