דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי וליווי עסקי 

מאת    [ 06/09/2010 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1849 פעמים ]

מה אומר לכם צמד המילים הבא: ייעוץ עסקי? האם מדובר בליווי בנקאי, או שמא ייעוץ מול רשות המסים, אולי מדובר בייעוץ מימוני (הנפקת מניות או אגרות חוב)? אם השבתם בחיוב לפחות לאחת מהשאלות לעיל- הרי שצדקתם, חלקית. ייעוץ עסקי הינו תחום רחב המתפרס על מגוון שירותים עסקיים המוצעים לכל בעל עסק בכל גודל ותחום עיסוק שהוא. החל מעסקים קטנים, שלרוב דורשים ליווי מיסוי בצורה בה בעל השליטה ייהנה ממיסוי בשיעור נמוך יותר ועד לחברות הגדולות אשר דורשות ליווי עסקי בכל הקשור ברכישות פעילויות וחברות שונות.

רק בשביל לסבר את האוזן, שירות הייעוץ העסקי מתמחה במגוון השירותים הבאים: גיוס הון זר (הנפקות של אגרות חוב או מניות), בקרת אשראים (ליווי צמוד מול הבנק), תכנון מס המותר על פי החוק (מאפשר ניצול הטבות מרחיקות לכת הקבועות בפקודת מס הכנסה), הכרה בחוקי המשפט התאגידי (המאפשרים לזהות פגיעה בעסק, הפרת חוזה) וכדומה.

שוב, כפי שאמרתי, שירותי הייעוץ העסקי נוגעים בתחומים רבים, על כן, כל בעל עסק בטרם ישכור את שירותיו של אותו יועץ יצטרך להתמקד בשירות אותו הוא מתעתד להשיג. כלומר, אם מדובר בחברה פרטית שאין לה כל כוונה להפוך לחברה ציבורית ולהנפיק את מניותיה או אגרת חוב מסוג זה או אחר- יועץ עסקי המתמחה בתחום ההנפקות לדוגמא לא יוכל לעזור לה.

תחום הייעוץ העסקי התפתח לראשונה מחוץ לישראל, אך במהרה אומץ גם בישראל, והפך לשירות אלמנטארי הכרחי לכל עסק בכל תחום שהוא. כמובן, שיש לשים דגש מיוחד בהתאמת השכלתו של היועץ בענף בו אתם עוסקים לעסק שלכם, כלומר יועץ עסקי אשר איננו מתמחה בקרנות פיננסיות ושאינו בעל ניסיון ייעוץ לחברות ציבוריות איננו מתאים לייעץ לחברה פיננסית ציבורית גדולה.

תחומי ייעוץ עסקי מיוחדים שברצוני להדגיש במאמר זה נוגעים לייעוץ עסקי שבו נעזרות חברות ציבוריות אל מול דרישות הרשות לניירות ערך. רק בתקופה האחרונה אנו עדים למספר רב של דרישות הרשות לניירות ערך מהחברות הציבוריות (מספר מינימאלי לדירקטורים חיצוניים, התייחסות מיוחדת לזכויות המיעוט בהצבעות האסיפה הכללית וכדומה).

לחברות אלו מוצע באופן מיוחד להיעזר ביועץ עסקי המתמחה בדיני הרשות, וזאת על מנת להימנע מלהיקלע לסיטואציה בה החברה לא תעמוד בדרישות הרשות, וכך עלולה לעמוד בפני מחיקה ממסחר בבורסה- דבר העלול להמיט אסון על גורל החברה. בנוסף, אם כבר הזכרנו חברות ציבוריות והרגולטור שמולן, אזי לא נתעלם כמובן הייעוץ עסקי המכוון לבנקים ולענף הביטוח בכל הקשור לעמידה בדרישות המפקח על הבנקים והביטוח בהתאמה.

מאמר זה מוגש מטעם S.M Design המתמחה בקידום אתרים בניית אתרים וכתיבת תוכן לאתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב