דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל הסיכונים והסיבוכים האפשריים בניתוחי הרזייה 

מאת    [ 29/04/2007 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 4375 פעמים ]

ד"ר אסנת רזיאל
לפני שמתחילים תהליך של קבלת החלטה על ניתוח כירורגי להרזייה, חשוב לשים לב ולשקול כמה דברים חשובים. האם אתם בכלל מתאימים לניתוח מבחינה רפואית? מה הסכנות והסיכונים שהוא טומן בחובו? מה יכולות להיות תופעות הלוואי שלו?

למי מיועד הניתוח?

ניתוח בריאטרי לטיפול בהשמנת יתר מיועד לאנשים עם עודף משקל של 45 ק"ג מעל המשקל האידיאלי. לשם חישוב המשקל האידיאלי ניתן בפשטות להפחית 100 מהגובה. לדוגמה: אדם בגובה 175 משקלו האידיאלי אמור להיות 75 ק"ג.

חישוב מדויק יותר של עודף משקל המהווה רף לניתוח הוא ערך BMI מעל 40 (ניתן לחשב בקלות את ה-BMI שלך באמצעות המחשבון הממוחשב שלנו). אדם המתאים לניתוח בריאטרי הוא זה שנכשל בטיפולים פחות מסוכנים בניסיונות לירידה במשקל כמו דיאטה, אימון גופני, תרופות או טיפול התנהגותי.

גם אדם עם ערך BMI מעל 35 הסובל ממחלות נוספות כגון סוכרת, יתר לחץ דם, תשניק נשימה בשינה, כאבי ברכיים, כאבי גב, עודף שומנים בדם וכן הלאה, יוכל להפיק תועלת מניתוח בריאטרי והוא מהווה מועמד מתאים לניתוח.

על מה צריך לדון עם הרופא לפני הניתוח?

אין לשקול ניתוח בריאטרי לפני ששקלת יחד עם הרופא שלך את כל האופציות האחרות. עליך לדון עם הרופא בסוגיות הבאות ולהבינן: ראשית, ניתוח בריאטרי אינו ניתוח קוסמטי ואין להחשיבו ככזה. שנית, בניתוח בריאטרי לא מסירים שומן על ידי שאיבה. שלישית, עלייך לדון עם הרופא על היתרונות והסיכונים שבניתוח. רביעית, עלייך להתחייב לשינוי ארוך טווח בסגנון החיים, כולל שינוי הרגלי התזונה ואימון גופני, שהם המפתח להצלחתך. ולבסוף, בעיות לאחר הניתוח לעיתים מחייבות ניתוח נוסף לתיקונן.

? לקביעת תור לייעוץ רפואי כדי לבדוק את התאמתך לניתוח אפשר ללחוץ כאן או להתקשר 5228088-03 או 8080*

מהם הסיבוכים של ניתוחים בריאטריים?

כמו בכל סוג של ניתוח יתכנו סיבוכים וסיכונים מיידים וארוכי טווח. הצוות הרפואי יוכל להנחות אותך יותר לגבי היתרונות והסיכונים. סיכונים אפשריים כוללים: דימום; סיבוכים עקב ההרדמה או בעקבות תרופות; פקקת ורידים (טרומבוזה); פתיחת הפצע הניתוחי; זיהום; דלף מהקיבה, המעי או קו הסיכות; כיב בהשקה בין הקיבה למעי הדק; תסחיף ריאתי; דלקת ריאות; תמט ריאתי; פגיעה בטחול (לעתים, כדי להשתלט על דימום תוך כדי הניתוח יש צורך להסיר את הטחול); היצרות בהשקה בין הקיבה למעי הדק; ומוות.



על פי הצהרת הקונצנזוס של החברה האמריקאית לניתוחים בריאטריים משנת 2004, הסיבוכים בניתוחי הצרת קיבה באמצעות טבעת, בידיו של מנתח בריאטרי מיומן, נעים בסביבות 5% והסיכון לתמותה ניתוחית נע בסביבות 0.1%. נוסף על כך נקבע בהצהרה כי הסיבוכים בניתוחי מעקף קיבה, בידיו של מנתח בריאטרי מיומן, נעים סביב 5% והסיכון לתמותה ניתוחית נע בסביבות 0.5%.



מהם הסיכונים ותופעות הלוואי של הניתוח?



סיכוני הניתוח כוללים: הקאה; תסמונת ההצפה; חסרים תזונתיים; אבנים בכיס המרה; הצורך להימנע מהיריון באופן זמני למשך שנה; בחילה, גזים, שלשול, הזעה ועייפות.



מדוע חלק מהחולים עוברים ניתוח פתוח?



בחלק מהמטופלים לא ניתן לבצע את הניתוח באופן לפרוסקופי - זעיר פולשני. בחלק מהחולים מבוצע הניתוח בגישה הפתוחה, בין היתר, בשל: ניתוחי בטן קודמים שיצרו הידבקויות תוך בטניות; חוסר יכולת לראות את איברי הבטן הפנימיים; דימום תוך כדי הניתוח.



ההחלטה לבצע את הניתוח באופן פתוח היא שיקול רפואי של המנתח לפני הניתוח או במהלכו והיא מבוססת על בטיחות המנותח.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב