דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פליירים: שיטות הפצה 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 3791 פעמים ]

פרסום באמצעות פליירים כולל בתוכו כמה מרכיבים. לצד העיצוב והייצור של פליירים ישנו גם השלב החשוב של הפצתם של פליירים מוכנים. ישנם מספר שיטות שבהם נעשה שימוש להפצת פליירים. ניתן לחלק את השיטות שבאמצעותם מפיצים פליירים לשתי שיטות. בשיטה הראשונה – שאותה נכנה הפצה מיד ליד או הפצה אישית – ההפצה נעשית על-ידי מפיצים שמחלקים פליירים ללקוחות פוטנציאלים בכול מיני מקומות. בשיטה השנייה להפצת פליירים – שאותה נכנה הפצה אנונימית – חלוקת פליירים נעשית בתיבות דואר, על שמשות מכוניות או בכל צורה שבה המחלקים לא באים במגע (מכוון, לפחות) עם מושאי החלוקה – הלקוחות הפוטנציאלים.

הפצה אישית של פליירים היא שיטת הפצה שיש בה מספר יתרונות. יתרון אחד הוא שניתן להפיץ פליירים במקום הספציפי שאליו אנחנו מנסים למשוך את הלקוחות. חלוקת פליירים במרכז קניות יוצרת מגע עם צרכנים שנמצאים כבר בהלך רוח של צריכה ולכן הם פתוחים יותר לשכנוע על-ידי פליירים. הצרכנים כבר נמצאים בקרבת מקום למוצר ולכן יש יותר סיכוי שהם ייגשו לבחון אותו ואלי אף לרכוש אותו. פרסום, כל פרסום, הוא בעל השפעה קצרת טווח. כאשר אנחנו מחלקים פליירים, זמן ההשפעה שלהם פועל כאשר הלקוחות נמצאים במקום הנכון להיענות לפרסום. פליירים שבהם נתקל הצרכן בבית אולי יגרמו לו לרגע להתעניין בקנייה אבל יש סיכוי טוב שהוא ישכח, או יאבד את הרצון לקנות, עד הפעם שהוא ייצא מהבית והולך לצרוך.

הפצה אישית של פליירים מאפשרת למפיצי פליירים להגביר את האימפקט של ההפצה. מי שמעוניין בכך, יכול להוסיף תפאורה לאקט של הפצת פליירים. מפיצי פליירים לבושים בתלבושת מושכת עין וקשורה למוצר המפורסם יכולים למשוך אליהם לקוחות פוטנציאלים. התפאורה מגדילה את האימפקט של הפלייר עצמו ומוסיפה לו עוצמה פרסומית. יותר קשה לשכוח מוצר כאשר בנוסף לפלייר עצמו יש קישוטים ותוספות. כיוון שפרסום באמצעות פליירים נמצא בתחרות מתמדת עם אמצעי פרסום אחרים הוא חייב ליצור לעצמו מקום מוגדר ולנכס לעצמו ערך מוסף. ממפיצי פליירים שלבושים בתחפושת בולטת ועד הפקה שלמה מסביב להפצה; כל הדרכים פתוחות בפניו של מפיץ פליירים בעל יוזמה וחזון. צריך לזכור שמחיר הייצור של פליירים איננו בשמיים וניתן להשקיע מעט בתפאורה של ההפצה כדי לשפר את היעילות של הפצת פליירים.

הפצה אנונימית הינה בעלת יתרונות משלה. היא לרוב זולה ומהירה יותר מהפצה אישית של פליירים. הפצה אנונימית איננה נזקקת לשיתוף פעולה של הצרכן בזמן החלוקה ולכן היא מהירה יותר. כיוון שהיא מהירה יותר העלות שלה נמוכה יותר במונחים של שעות עבודה. ניתן כך לכסות שטח גדול יותר והפצה אנונימית של פליירים מאפשרת למפרסם להגיע לקהל יעד גדול יותר ולא רק לזכה שמגיע למקומות מסוימים. כמו כן, באמצעות הפצה אנונימית של פליירים ניתן לכסות שטח ספציפי – שכונה או עיר רלבנטיים למוצר המפורסם – וכך היא יכולה להיות נקודתית ומותאמת לקהל יעד מסוים.

כדי להחליט איזו שיטת הפצה מתאימה יותר יש לבחון את המטרות והיעדים של הפרסום באמצעות פליירים. שיטה אחת איננה עדיפה בהכרח על רעותה ויש לבחון את היעילות, את היתרונות ואת החסרונות של כל שיטה להפצת פליירים ביחס למטרות וליעדים המבוקשים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב