דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך יורדים 25 קילוגרם ללא מאמץ? 

מאת    [ 29/04/2007 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 5848 פעמים ]

בשנת 2005 נכנסה לישראל שיטת טיפול ניתוחית חדשה ומבטיחה שהגיעה לכאן מארצות הברית: "שרוול קיבה". במה מדובר, בעצם?

ד"ר אסנת רזיאל מזמינה אתכם לחדר הניתוחים, ומסבירה על היתרונות והסיכונים של "שרוול קיבה"
ד"ר אסנת רזיאל
בשבועות האחרונים נכנסה לישראל שיטת טיפול ניתוחית חדשה ומבטיחה שהגיעה לכאן מארצות הברית: "שרוול קיבה". במה מדובר, בעצם?

עד היום היה הצרת קיבה בטבעת ניתוח ההרזייה הכירורגי הפופולארי ביותר בישראל. אולם חרף יתרונותיו המוכחים, יש לו שני חסרונות בולטים: האפשרות לפתוח את הטבעת כמה חודשים לאחר הניתוח, וכך "להגדיל" את הקיבה ולהשמין בחזרה; וחוסר האפשרות לאכול סוגי מזונות רבים, כמו סטייקים, פירות סיביים וקליפות של ירקות.

ניתוח השרוול פותר בעת ובעונה אחת את שתי הבעיות המרכזיות של ניתוח הטבעת: הוא ניתוח רסטרקטיבי בלתי הפיך ("בלי חרטות"), ופרט להגבלת כמויות המזון - אין שום איסור או הגבלה על סוגו, ואפשר לאכול לאחריו פשוט הכל, רק בכמויות קטנות.

מה עושים בניתוח? במהלך הפרוצדורה, שאורכת כשעה וחצי, מסיר המנתח כ-75% מנפח הקיבה ויוצר קיבה חדשה בצורת צינור המשכי לוושט. בעקבות הניתוח זוכים המטופלים לתחושה חדשה של שובע בשל ירידה של הורמון הרעב גרלין, ובנוסף מוגבל נפח קיבתם לארוחות של 50 סמ"ק, מה שתורם לירידה ניכרת במשקל.

בכתב העת Obesity Surgery פורסם באחרונה מחקר שעקב אחרי 130 מטופלים שעברו "שרוול קיבה", ובחן את תוצאותיו. בתוך 6 חודשים נצפתה ירידה של 76% (!) מעודף המשקל. לאחר שנה כבר ירדו המטופלים 83.3% מעודף משקלם (או 24.6 ק"ג בממוצע).

נוסף על כך נרפאו כל החולים (100%) מסוכרת מבוגרים ומכאבי מפרקים בתוך 6 חודשים; ואצל מרבית (75%) המטופלים נצפתה ירידה של רמת השומנים בדם.

ומה בדבר הסיבוכים? חולה אחד (0.7%) סבל מדלף מהקיבה; חולה אחר סבל מדימום מאוחר שחייב אותו לעבור ניתוח דחוף לשטיפת וניקוז חלל הבטן; מטופל שלישי סבל מהקאות מתמשכות; שני חולים (1.4%) סבלו מתמט של אוניות הריאה; ומטופל נוסף נפטר 3 שבועות לאחר הניתוח בעקבות דלקת הצפק.

בסיכום כללי: אחוז התמותה מהניתוח (מטופל 1 מתוך 130) עמד על 0.7%; שיעור הסיבוכים המשמעותיים היה 1.4%. אחוזי הצלחת ניתוח "שרוול קיבה", בסך הכל, כפי שהם עולים מהמחקר, עומדים על 99.3% (שכן גם שני החולים שסבלו בתחילה מסיבוכים, השלימו בסופו של דבר בהצלחה את תהליך ההרזייה).

החוקרים קובעים בפרק המסקנות כי הסיבוכים העיקריים של הניתוח (דלף או דימום) ניתנים למניעה על ידי מנתח בריאטרי (מומחה בכירורגיית הרזייה) מנוסה שיש לו ניסיון עשיר במגוון הניתוחים הבריאטריים. סיבוכים נוספים תלויים בחולה עצמו, שכן החולה השמן סובל מתחלואות נוספות רבות (גלויות או סמויות), דבר המחייב הכנה מעמיקה לקראת ניתוח.

שרוול קיבה מבוצע בישראל, לפי שעה, בחמישה מרכזים רפואיים: המרכז לטיפול בהשמנת יתר (מלב"י) בבית החולים "אסותא"; המרכז הרפואי "רבין" (ביה"ח "בילינסון" בפתח תקווה); המרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה; בית החולים "פוריה" בטבריה והמרכז הרפואי "הדסה" בירושלים.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב