דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא מצליחים להירדם? 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 850   [ נצפה 2148 פעמים ]

3 בלילה, כל בני הבית שקועים בשינה עמוקה. רק אתה ער, מתהפך מצד לצד, מעיף מבט חטוף בשעון בכדי לראות שעברה עוד שעה. אתה קם מהמיטה, הולך לשירותים, ואז למטבח לשתות כוס מים. נשכב שוב ומנסה לנשום נשימות עמוקות מהאף כמו שלימדו אותך לעשות. או שאולי זה היה נשימות קצרות מהפה?

ככל שהזמן עובר אתה רק נלחץ יותר. אחרי עוד ניסיון להירדם אתה מתייאש, קם והולך לגלוש באינטרנט עד שכמעט עולה הבוקר. אז אתה מצליח להירדם, רק כדי לקום שעה מאוחר יום לעוד יום עבודה. אתה כבר מתאר לעצמך איך היום הזה ייראה...

 

***

בעיות שינה הפכו לתופעה נפוצה בחברה המודרנית. הרבה יותר אנשים ממה שאתם חושבים פשוט לא מצליחים להירדם בלילה. אחרים סובלים מהתעוררויות חוזרות ומרובות, או מתעוררים לפנות בבוקר ולא מצליחים לחזור לישון. רבים נוספים סובלים משינה קלה מאד, המופרעת בחלומות טורדניים.

 

אם אתם סובלים מאחד הסימפטומים הללו לאורך זמן, מן הראוי שתפנו לרופא המשפחה. זאת מאחר שלעתים הם עלולים לרמוז על מחלה הדורשת טיפול רפואי. אולם ברוב המכריע של המקרים, הבדיקות הקונבנציונליות לא יעלו דבר. הרופא ימלמל אולי משהו על לחץ -וימליץ על שימוש בתרופות. אלו אולי יעזרו לכם להירדם, אבל עלולים ליצור אצלכם תלות פיזית ופסיכולוגית.

 

טיפול בשיאצו הוא טיפול הוליסטי ומטרתו לפתור את הבעיה מן השורש. בעזרת כלים כמו תשאול מעמיק, בחינת הרגלי חיים, ואבחנה במגע, מאתר המטפל את המקור לבעיה ומטפל בה. האבחון בשיאצו מתבסס על עקרונות הרפואה הסינית. על פי עקרונות אלו, יש בגופנו 12 איברים פנימיים, כמו לב, כבד טחול וכו', שהם בעלי תפקודים שונים מהמוכר לנו ברפואה מערבית. מכל איבר יוצא מרידיאן - ערוץ אנרגיה הזורם לאורך הגוף. תפקידו של המטפל הוא לאבחן את חוסר ההרמוניה בתפקוד האיברים הללו, ולמצוא לו פיתרון הולם.

 

בעיות שינה היא הגדרה רחבה לסוגים שונים של הפרעות. כאשר מגיע אליי מטופל אני בודקת מהיכן נובעת הבעיה, ומה אבחנתה המדויקת. אחד הכלים המרכזיים שמסייעים לי לרדת לשורשה של הבעיה, הוא תשאול לגבי הסימפטומים הנוספים המתלווים אליה.

 

לדוגמה, סיבה אחת שיכולה לגרום לחוסר שינה היא דאגות מרובות. הדאגות פוגעות בטחול, ופוגעות בתפקודו של ייצור צ'י ודם. כך עלול להיווצר בגוף חוסר דם. בעיית השינה תתבטא בעיקר בקושי להירדם, ויתלוו אליה סימפטומים כמו עייפות וחוסר תאבון.

 

סיבה נוספת לבעיות שינה מאופי אחר היא עבודת יתר, והימצאות בלחץ לאורך זמן. מצב זה פוגע בכליות ובלב, וגורם להידלדלות של יין בגוף. במקרה זה יחווה המטופל התעוררויות מרובות בלילה בנוסף לסימפטומים כמו תחושות חום, יובש בגרון, ולעיתים הזעות לילה.

 

סיבה שלישית היא תזונה שמנונית וחריפה, ואכילת יתר. במצב זה תתבטא בעיית השינה בשינה לא שקטה. הפגיעה במקרה זה היא בקיבה, שמתקשה להפיק צ'י מן המזון ובמקום מייצרת ליחה. ליחה זו מפריעה ללב וחוסמת אותו. סימפטומים נוספים שיתלוו יהיו בחילות, חלומות לא נעימים, מועקה בחזה ותחושת כבדות ומלאות.

 

סיבה אפשרית נוספת לבעיות שינה היא כעס ותסכולים. רגשות אלו גורמים לחוסר הרמוניה בתפקודו של הכבד. כאשר הכבד לא מתפקד כראוי, זרימת הצ'י בגוף נתקעת וזורמת לאזורים בצורה לא מווסתת. במצב כזה האנרגיה עולה כלפי מעלה וגורמת לשינה לא שקטה, חלומות רעים ואף סיוטים. בנוסף יתלוו לכך טעם מר בפה, צמא וסחרחורות.

 

אך ברור שאבחון הסיבה לכשעצמו אינו מספיק. הרי לא ניתן לומר למטופל "תכעס פחות" או "תירגע", ולצפות לשינוי מיידי. בחירת הטיפול המתאים, לפי האבחנה הספציפית ואופי המטופל, תאפשר לתהליך הריפוי להתרחש. בנוסף, יינתנו למטופל המלצות לשינוי ושיפור הרגלי חיים, לפעילות גופנית מתאימה, לתזונה, ולהרגלים מועדפים לפני השינה.

 

תהליך האבחנה הוא רב חשיבות לטיפול. אתם מוזמנים להתקשר ולהתייעץ עימי בנוגע לבעיה. ועד אז הנה מספר עצות בסיסיות על מנת למנוע בעיות שינה:

 

  • הימנעו משתיית הרבה קפאין במהלך היום, ובקרבת ההליכה לישון.
  • השתדלו לאכול בערב ארוחה קלה, ומספר שעות לפני ההליכה לישון.
  • אל תתעמלו פעילות ממריצה בסמוך לשעת השינה.
  • הימנעו מצפייה בטלוויזיה או במחשב בסמוך לשעת השינה, במקום קראו ספר, או עסקו בפעילות מרגיעה אחרת.
  • צרו לכם סביבת שינה מרגיעה ומזמינה- מקום חשוך ושקט, מיטה נעימה ונוחה, שמיכות ומצעים מתאימים וכו'.

סמדר יסעור


מטפלת בשיאצו


 www.2hands.co.il


קליניקות ברמת השרון ובאבן יהודה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב