דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד שיאצו עוזר לכאבי מחזור 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 2422 פעמים ]

יש נשים שהמחזור החודשי שלהם לא מהווה עבורן סיבה להתייחסות מיוחדת, הוא בא והולך ואינו משפיע על אורח חייהן. את, לעומת זאת, תמיד יודעת מתי המחזור עומד להגיע. ימים קודם לכן את כבר מתכוננת לחוסר הנוחות ולכאב. עבורך זהו הזמן השנוא בחודש, ואת סופרת את הימים ורק מחכה שהוא יחלוף.

 

זה לא חייב להיות כך.

***

נשים רבות סובלות לאורך שנים מכאבי מחזור (הנקראים גם דיסמנוריאה) ומשוכנעות כי זה חלק בלתי נפרד מן המחזור החודשי. הן נעזרות בתרופות משככות כאבים או מתחילות לקחת גלולות למניעת הריון על מנת להקל על הכאבים.

הסימפטומים הנפוצים לדיסמנוראיה הם: כאבים ועוויתות בבטן תחתונה וגב תחתון. לעתים יופיעו גם כאבי ראש, נפיחות בבטן, בחילות, כאבי ירכיים פנימיות ועייפות. הכאבים יכולים להופיע במהלך הווסת או מספר ימים לפניה.

 

הטיפול בשיאצו רואה את כאבי המחזור כחלק ממכלול, המשקף את תפקוד הגוף והאיברים הפנימיים בו. הטיפול ייטפל בכאבי המחזור על-ידי פתרון של הבעיה מן השורש ולא באמצעות הדחקת או העלמת הסימפטום בלבד. אם נתייחס לסימפטום בלבד הוא יחזור בכל פעם שנפסיק את הטיפול בו. האבחנה תתבצע בעזרת תשאול מעמיק, ותקבע אסטרטגיית טיפול בהתאם. הטיפול ישלב בתוכו טיפול במגע, המלצות לשיפור הרגלי חיים כמו עשיית פעילות גופנית סדירה ותזונה מותאמת ובריאה. בנוסף תיעשה חשיבה משותפת בנוגע למצב הרגשי, ולתחושות כמו סיפוק, רוגע והגשמה עצמית.

 

על פי הראיה הסינית עליה מתבסס השיאצו קיימות מספר סיבות לכאבי מחזור. כדי לאתר את הסיבה המדויקת יש להבחין בין סוגי כאב שונים, לזהות את זמן הופעת הכאב ולברר מה מיטיב או מחמיר אותו.

 

לדוגמא, כאבים לפני הווסת ובימים הראשון והשני, עם כאבים ונפיחות בחזה, יצביעו על תקיעות של צ'י הכבד. תקיעות זו נובעת לרוב מכעס ותסכול.

 

סוג נוסף של כאבים הם כאבים דוקרים וחדים לפני הווסת או במהלכה. מצב זה יצביע על תקיעות חמורה יותר של דם. תקיעות זו נובעת גם מחוסר תפקוד תקין של הכבד כפי שפורט למעלה.

 

סוג אחר של כאבים יכול להתבטא הוא כאב ברום הבטן לפני ווסת ובזמן הביוץ. יכולות להתלוות לכאב דלקות שלפוחית חוזרות והפרשות ווגינאליות מוגברות. במצב זה מדובר בהצטברות של לחות חמה שחוסמת וגורמת לתקיעות. הלחות יכולה להיווצר כתוצאה מתזונה שמנה ומחממת, או מחולשה של הטחול שאחראי על פירוק המזון והפיכתו לאנרגיה זמינה.

 

כאבים נוספים שיכולים להופיע הם כאבים לקראת סיום הווסת או לאחריה. כאבים אלו עשויים לנבוע מתזונה דלה, דיאטה לא מאוזנת או עבודת-יתר. במקרה של תזונה דלה ייווצר חוסר בדם, שיתבטא גם לרוב בווסת דלה, נשירת שיער, ציפורניים שבירות ויובש בעור. במצב של חוסר יין, יתלוו לכאבים גם ירידה בראיה, הזעות לילה ותחושות חום. במקרה של חוסר יאנג יופיעו תחושות קור, כאבי ראש עמומים וייתכן אף דיכאון.

 

הטיפול ייקבע בצורה אינדיבידואלית לכל מטופלת על פי האבחנה הייחודית לה. בצורה זו תיתכן  הצלחה מרבית והקלה משמעותית בסימפטומים המציקים.

 

את מוזמנת להתקשר על מנת להתייעץ.

סמדר יסעור


מטפלת בשיאצו


www.2hands.co.il


קליניקות ברמת השרון ובאבן יהודה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב