דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המרוץ אחר הקקי המושלם- חלק א 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 842   [ נצפה 2154 פעמים ]

מתי לאחרונה דיברתם עם מישהו על היציאות שלכם?

סביר להניח שלא עשיתם את זה הרבה זמן. רוב בני האדם בחברה שלנו לא נוהגים לשתף אחרים בתיאורים פלסטיים של האופן בו גופם נפטר משאריות של מזון מעוכל (אלא אם כן אתם נמצאים בעיצומו של טיול באחת ממדינות העולם השלישי ואז זו אכן שיחת היום).

 

אז לפני הכל, הנה כמה עובדות חשובות על יציאות שכדאי לכם לדעת. או במילים אחרות מהי ה"יציאה המושלמת"? על פי עקרונות הרפואה הסינית:

  • צריכה להיות יציאה אחת עד שתיים ביום.
  • היציאה  צריכה לצאת בקלות, ואינה צריכה להיות מלווה בכאב או במאמץ, ואין אמורים לבלות בשירותים זמן רב עד לסיומה, יש להיכנס, להתרוקן ולצאת.
  • צורת היציאה צריכה להיות שלמה ולא מתפזרת מצד אחד, אך גם לא קשה ויבשה.
  • הצואה אינה צריכה להיות דביקה ויש צורך בניגוב אחד עד שניים בלבד.
  • ולגבי הריח... יש ריח, אך הוא אינו צריך להיות חזק או דומיננטי במיוחד.

 

עכשיו ניתן להשוות ולראות שעבור רובנו, מרבית היציאות לא עומדות בקריטריונים הנוקשים הללו.

 

בעיה נפוצה מאד כיום היא בעיית העצירות. עצירות מוגדרת כבעיה במערכת העיכול שבעקבותיה יש קושי בפינוי צואה מן המעיים. עצירות יכולה להיות מוגדרת במספר קריטריונים שונים: האחד פחות משלוש יציאות בשבוע, השני מאמץ בעת היציאה, והשלישי צואה קשה ויבשה.

עצירות יכולה להיגרם מסיבות שונות כמו תזונה לא מתאימה, חוסר שתיה, או בעיות פיזיולוגיות במעיים או בפי הטבעת. במקרים מסוימים העצירות יכולה להצביע על מחלות חמורות יותר.

 

עד כאן מן הפן המערבי. טיפול בשיאצו הוא טיפול הוליסטי ומטרתו לפתור את הבעיה מן השורש. בעזרת כלים כמו תשאול מעמיק, בחינת הרגלי חיים, ואבחנה במגע, מאתר המטפל את המקור לבעיה ומטפל בה. האבחון בשיאצו מתבסס על עקרונות הרפואה הסינית. העצירות לרוב תלווה בסימפטומים נוספים המצביעים על חוסר איזון באחד מ- 12 האיברים הפנימיים או המרידיאנים,( לב, כבד, ריאות וכו') , שעל פי הרפואה הסינית לכל אחד מהם תפקוד שונה מן המוכר לנו ברפואה המערבית. כלומר, הטיפול בעצירות לא יתמקד בעצירות בלבד, אלא יעניק טיפול מלא ומקיף לחוסר איזון כללי יותר הקיים בגוף.

על פי השיאצו יש חשיבות רבה מאד להתרוקנות הגוף מן הצואה, ולעיתים בעיה של עצירות יכולה לעכב טיפול בסימפטומים אחרים. לכן יש חשיבות רבה להוצאה תקינה של צואה.

 

כאמור, סיבות לעצירות יש בשפע. אציג עתה חלק מהדוגמאות לכך.

עצירות יכולה להיגרם עקב תזונה לא מתאימה. תזונה כזו יכולה להיות תזונה חריפה ומתובלת, אכילה בשעות הלילה או בצורה לא מסודרת. במקרה זה תהיה פגיעה בקיבה ויווצר שם חום, חום זה עובר למעיים ומייבש את הצואה וגורם לעצירות. לחילופין תזונה דלה שאינה מזינה מספיק את הדם בגוף, יכולה לגרום לחוסר לחלוח של הצואה ומכאן לעצירות. בשני המקרים האחרונים הצואה תהיה יבשה וקשה, אך יתווספו לכך סימפטומים נוספים. אופציה שלישית היא תזונה מקררת, כדוגמת דיאטות שמכילות רק ירקות וגבינות, ייצרו קור במעיים, ייגרמו לכיווץ המעיים ובכך לעצירות שתלווה לרוב בכאב בטן.

סיבה נוספת לעצירות יכולה להיות רגשית. אנשים המצויים בסטרס רב בחייהם, שחשים תסכול וחוסר סיפוק, יכולים לחוש את ההשפעה של רגשות אלו במערכת העיכול. לעיתים יכולים לשלשל אך יכולים גם לסבול מעצירות, ומתחושה של חוסר התרוקנות מלאה אחרי היציאה. במקרה זה תופיע תקיעות של הכבד שיגרום לתקיעה של זרימת האנרגיה בגוף ולעצירות.

 

הטיפול בשיאצו יגרום להנעה תקינה של האנרגיה בגוף, המכונה צ'י, יחזק את האיברים הפגועים ויאפשר לצואה להתפנות מן הגוף הצורה יומיומית ותקינה. בנוסף יש חשיבות רבה להמלצות תזונה מתאימות, שיינתנו ע"י המטפל, על מנת למנוע את הישנות התופעה.

 

עכשיו אחרי שנחשפתם לכל מיני פרטים, כדאי לדעת שניתן לטפל בעצירות בצורה יעילה ע"י שיאצו, ושעל פי הרפואה הסינית ליציאות יש מקום נכבד וחשוב שאפשר לדבר עליו בפתיחות.

 

במאמר הבא אעסוק בצד השני של המטבע – היציאות הרכות מדי, או בשמן המדעי: שלשול.

סמדר יסעור


מטפלת בשיאצו


www.2hands.co.il


קליניקות ברמת השרון ובאבן יהודה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב