דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פליירים, מטרות ועיצוב 

מאת    [ 04/09/2010 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2292 פעמים ]

פליירים לא נועדו רק למטרה אחת ויחידה. פליירים מודפסים ומופצים בשביל למלא משימות שונות וכדי להשיג יעדים שונים. כמו בכול דבר בחיים בכלל ובשיווק בפרט, יש להתאים את הכלי למטרה. כאשר ניגשים לייצור פליירים צריך להתחיל בהגדרת היעד שלהם והמטרה שהמפיץ רוצה להשיג על-ידי חלוקת פליירים. לאחר שהוגדרה המטרה ניתן לגשת לעיצוב ולהדפסה של הפליירים. העיצוב – על כול המרכיבים השונים שלו – צריך להלום את המטרה, להתאים לה ולשרת אותה. עיצוב, טוב ככול שהוא יהיה, אינו יכול להועיל למטרה אם הוא איננו מותאם לה.

מדוע פליירים מודפסים ומופצים? ישנם מטרות שונות לסוג זה של פרסום מודפס. פליירים יכולים להיות בעלי תוכן פוליטי ומטרתם להביע ולהפיץ דעה מסוימת ברגע מסוים. ייתכן והם מפרסמים מפלגה או ארגון וייתכן והם מפרסמים דעה בקשר לאירוע, מוסד או תופעה. פליירים פוליטיים אינם המצאה מודרנית. מרגע שהומצא הדפוס המודרני החלו להופיע פליירים פוליטיים. יהיה מי שיגיד שסוג זה של פליירים יקום וייפול על התוכן הרעיוני שלהם. אין ספק שכאשר מכינים פליירים פוליטיים צריך לחשוב היטב על המסר אבל צריך גם לחשוב על צמצום המסר לשטחו של הפלייר. עד כמה שיש להתאים את הפלייר למסר הפוליטי, יש גם להתאים את המסר הפוליטי לפלייר.

מטרה אחרת של פליירים היא פרסום של עסק, חדש או ישן. צריך לזכור תמיד שהדבר המאפיין יותר מכול את הסוג הזה של הפרסום הוא שטחו המוגבל והזמניות שלו. כדי ללכוד את עינו של הלקוח הפוטנציאלי אי-אפשר להסתפק רק בהדפסה וחלוקה. פליירים פרסומיים צריכים להיות מעוצבים בצורה שתלכוד את תשומת הלב של הלקוח בשבריר השנייה שבין הרגע שבו הוא מקבל את הפלייר לבין הרגע שהוא מחליט לקמט אותו ולהשליך אותו – יש לקוות שבפח הקרוב ולא על הרצפה. פליירים צריכים להיות מעוצבים כך שהם לוכדים את תשומת הלב ומאלצים – כמעט – את הלקוח הפוטנציאלי לעיין בהם.

אך את תשומת הלב יש ללכוד בצורה המתאימה למוצר או לעסק המפורסם בהם. מי שמעוניין ביחס רציני וחיובי לעסק שלו צריך לדאוג לעיצוב פליירים בצורה הולמת. פליירים שלוכדים את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי בצורה נמוכה ווולגארית עלולים לפגוע בתדמית של העסק או של המוצר. יתר על כן, פליירים שייצרו תשומת לב שלילית למוצר – דהיינו שהם ילכדו את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי אבל יגרמו בו זמנית לתגובה רגשית שלילית – יעשו שירות דוב למוצר או לעסק. יש בהחלט דבר כזה שנקרא פרסומת שלילית שאינה מועילה אלא גורמת נזק למוצר ולעסק. כאשר מעצבים פליירים יש לזכור זאת ולמצוא איזון בין הניסיון ללכוד את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי ובין שמירה על כבודו של הלקוח, של המוצר ושל העסק.

למרות שנדמה שייצור פליירים הוא פעולה פשוטה צריך לזכור שהעיצוב משפיע על הפרסום והפרסום משפיע על התנהגות הלקוחות לחיוב ולשלילה. עיצוב נכון של פליירים – עיצוב מותאם מטרה – הינו מלאכה שלא כול אחד יכול לבצע. ההבדל בין ייצור פליירים שהם לא יותר מניירות מושלכים על הרצפה ובין ייצור פליירים יעילים ואיכותיים אינו גדול ומוטב להיעזר במקצוענים שמבינים איך ליצור את ההבדל הזה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב