דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זו באמת נהיגה ספורטיבית? 10 מיתוסים שכדאי לשבור 

מאת    [ 03/09/2010 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 2924 פעמים ]

עשרת המיתוסים הנפוצים:

1.   נהיגה ספורטיבית היא פשוט שם אחר לנהיגה מהירה: לא נכון. הגדרת נהיגה ספורטיבית היא שימוש בטכניקת נהיגת מרוצים לא רק כדי לנהוג מהר יותר אלה כדי להנות יותר מהנהיגה והשליטה שלנו ברכב. ההנאה מנהיגה ספורטיבית מגיעה מהחיבור שלנו לרכב ולכביש ומהזרימה עם הרכב, ולא ממהירות גבוהה בהכרח.

2.  בנהיגה ספורטיבית עדיף לבלום כמה שפחות כדי להיות יותר מהיר: נהפוך הוא. השימוש בברקס בנהיגה ספורטיבית הוא אחד הדברים החשובים ביותר. מקובל לחשוב שברקס נועד להוריד את מהירות הרכב, אך בנהיגה ספורטיבית מרבים להשתמש בברקס כדי להשפיע על מסת הרכב ומיקומה ולגרום לו לפנות לכיוון שאנו רוצים.

3.   בנהיגה ספורטיבית מומלץ לנהוג הכי מהר שאפשר בסיבובים: לא נכון. בנהיגה ספורטיבית חשובה יותר ההאצה ביציאה מהסיבוב מאשר המהירות בסיבוב עצמו. בדרך כלל במסלול הנהיגה יש יותר קילומטרים של ישורות מאשר של סיבובים ולכן לרוב מקריבים את המהירות בסיבוב כדי להאיץ נכון יותר לישורת.

4.   נהיגה ספורטיבית זה פשוט עניין של אינסטינקטים: ממש לא. נהיגה ספורטיבית מבוססת על ידע, טכניקה ותכנון כל פעולה מראש. האינסטינקטים שלנו כבני אדם הם של הולכי רגל- מיועדים למהירות תנועה נמוכה כמו הליכה וריצה ולא למהירות גבוהה של נהיגה ברכב.

5.   נהיגה ספורטיבית לומדים רק במכונית ספורט או מכונית מרוץ: לא נכון. נהיגה ספורטיבית אפשר ללמוד כמעט בכל רכב. אותה הטכניקה לסיבובים, ההאצות ובלימה עובדת גם ברכב המשפחתי וגם ברכב מירוצים. כמובן ששימוש ברכב ספורט מעצים מאוד את חווית הנהיגה.

6.   נהיגה ספורטיבית אמיתית לומדים רק במסלול מירוצים: בהחלט לא. נהיגה ספורטיבית אפשר ללמוד כמעט בכל כביש. גם מירוצי אליפות העולם בראלי כביש נערכים בכבישים ציבוריים ולא במסלול. הנהיגה הספורטיבית נקבעת לפי איך שאתה נוהג ולא לפי איפה שאתה נוהג.  

7.   נהיגה ספורטיבית הורסת את האוטו: לא נכון. נהיגה ספורטיבית מחייבת הבנת הדינאמיקה של הרכב ושימוש נכון במכלולים של הרכב לנהיגה זורמת  ומדוייקת. מטרתה היא לנצל טוב יותר את יכולות הרכב מבלי "לקרוע" אותו. (בתחרויות, מי ש"יקרע" את הרכב יפחתו סיכוייו לסיים את המרוץ.)

8.   נהיגה ספורטיבית לא נעימה לנוסעים ברכב: לאו דווקא. אם שומרים על הכללים של נהיגה ספורטיבית הנסיעה ברכב הופכת להיות יותר זורמת ונעימה, גם לנוסעים. הדבר מתאפשר על ידי שימוש נכון במסת הרכב שמקטין את הכוחות הפיזיקלים שפועלים על הרכב וגורם לפחות טלטלות.

9.   נהיגה ספורטיבית היא מסוכנת ולא חוקית : בפירוש לא. נהיגה ספורטיבית זו נהיגה שמבוססת על טכניקה וחוקים לשימוש נכון ברכב, גם תוך שמירה על חוקי התנועה. היא מתוכננת ומדוייקת ומאפשרת שליטה ברכב על חשבון סיכון. השליטה ברכב היא זו שיוצרת את ההנאה לנהג, לא ההסתכנות

10. נהיגה ספורטיבית לא תורמת לנהיגה היומיומית: לא נכון. נהג שלמד ושולט טוב בטכניקה יודע  ש- 85% מהנהיגה הספורטיבית מבוססת על המבט. המבט לנקודה הנכונה יאפשר תכנון נכון של הפעולות שצריך לבצע. בדיוק אותה טכניקת המבט גם בנהיגה עירונית יכולה לגלות לנו מוקדם יותר על מכשול, הולך רגל או מפגע אחר, ולתכנן מראש מה הדרך הטובה ביותר להתמודד איתו.

 

 


המחבר: ברק דוד בעל נסיון של 10 שנים בהדרכת נהיגת מרוצים ונהיגה ספורטיבית. מידע וכתבות נוספות ניתן למצוא ב www.driveplus.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב