דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חופשת חורף ביער השחור: סקי, טיולים ופינוקים 

מאת    [ 03/09/2010 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 7318 פעמים ]

החורף מתקרב, ועימו השאלה החוזרת: לאן נצא לחופשה? חובבי סקי ומי שמחפשים משהו שיוציא אותם מהשגרה, מוזמנים לנסות את הרי היער השחור. אני אישית נמנה עם חסידי רכס ההרים המיוער הזה בפינה הדרום מערבית של גרמניה. יש בו הרבה מסלולי סקי נהדרים, בכל אורך, גובה ודרגת קושי, ויש לו עוד הרבה יתרונות שהופכים אותו לנקודת משיכה גם למי שספורט החורף פחות מושך אותם.   

 

בזכות התנאים הגיאוגרפיים של היער השחור, חופשת חורף לא חייבת להיות ארוכה. אם אתם שוהים בפרנקפורט, למשל, תוכלו לקפוץ בלי בעיות לסוף שבוע מופלא באחד מאתרי הסקי ביער השחור, אחרי נסיעה קצרה למדי.  

 

בכל המלונות, הפנסיונים ובתי ההארחה של היער השחור תוכלו לסיים את יום הגלישה והטיולים בארוחות דשנות, ממיטב המטבח המקומי, או הבין-לאומי. אל תשכחו את היין המשובח של כרמי באדן. ותוכלו גם לפנק את עצמכם בבריכות שחייה מחוממות, מעיינות חמים, מרחצאות וסאונה.

 

היכן גולשים ביער השחור

 

כדי לפשט את הדברים, אפשר לומר שהיער השחור מתחלק לששה ריכוזים  של אתרי סקי. האתרים הטובים ביותר לסקי קצר-המסלול נמצאים בחלקו הדרומי של היער השחור, הקרוב יותר לשווייץ.  בחלק זה, הקרוי גם היער השחור הגבוה, ניצב ההר הגבוה ביותר בכל היער השחור, הלא הוא פלדברג (כמעט 1,500 מטר). סביב ההר יש הרבה אתרי סקי משוכללים, ובהם מסלולים קצרים וארוכים.

 

קבוצות אתרים אחרות ביער השחור הגבוה מתרכזות סביב העיירה בלכן, ההר הגבוה הרצוגהורן, והאגם ההררי טיטיזה.          

 

ביער השחור התיכון אתרי הסקי מתרכזים סביב העיירה שונאך ושמורת היער שונוואלד. וביער השחור הנמוך, החלק הצפוני ביותר, אתרי הסקי מתרכזים סביב דרך הנוף הנפלאה "הכביש הגבוה של היער השחור", בייחוד ליד העיירה קניביס. אתרי הצפון מצטיינים יותר במסלולי הסקי למרחקים ארוכים, אם כי גם בהם יש מסלולים קצרים ברמה גבוהה. אורכם הכולל של מסלולי הסקי באזור זה מסתכם ביותר מאלף קילומטר.

 

אתרי הסקי של טודטנאו

 

אחד האתרים היפים ביותר ביער השחור הגבוה הוא העיירה טודטנאו והישובים הסמוכים. טודטנאו עצמה נמנית עם אתרי הסקי הוותיקים בגרמניה כולה, ונמצא בה גם מסלול המגלשות המהיר הארוך ביותר בגרמניה, 3.5 קילומטרים, עם רכבל העולה לנקודת ההתחלה.

 

יש בטודטנאו מדרון גלישה עם שלג עמוק, וכמובן אפשרות להשכרת ציוד סקי, קורסים לסקי, הן במדרון קצר והן למרחקים, וקורס מזחלות. בישובי בסביבה תוכלו למצוא לא פחות מ-19 מתקני רכבל. ולחובבי טיולי החורף ממתינה רשת ענפה של שבילים משולטים ונוחים, שהשלג מסולק מהם בעקביות. כל מה שנחוץ הוא לדאוג ללבוש חם ונעליים מתאימות, ולצאת לדרך. אוויר ההרים הצלול, רחש השלג הפריך מתחת לכפות הרגליים והאדים הנפלטים מכלי הנשימה, מעניקים למטייל הנאה עצומה.

 

טודטנאו מוקפת נופים מדהימים, בתי עץ ציוריים ופינות חמד רומנטיות. אפשר להמשיך ממנה ברגל, או על אופני הרים, ליעדים אחרים ביער השחור או אפילו לחבל אלזס הסמוך או לשווייץ.

 

טיול למפל הגבוה ביותר בגרמניה

        

אחד המקומות היפים ביותר בסביבה, שמומלץ בחום לבקר בו, הוא מפל טודטנאו. זהו המפל הטבעי הגבוה ביותר בגרמניה (97 מטר), ונכלל באחד מכתבי העת הגרמניים לענייני תיירות בין עשרת אתרי הטבע היפים במדינה. המפל מצוי בין טודטנאו לבין הישוב הסמוך טודטנאוברג, השוכן במקום גבוה יותר  

 

יש שלושה שבילי טיולים המגיעים למפל. האחד יוצא מכנסיית טודטנאו. אורכו כ-2 קילומטרים (חצי שעה הליכה). מהישוב הסמוך טודטנאוברג, השוכן במקום גבוה יותר, יוצא שביל דרך בריכת השחייה המקומית, שאורכו 1.1 קילומטר. ומי שרוצה להאריך את הטיול יוכל לצאת באחד משני שבילים מעגליים שאורכם 3.5 ק"מ. נקודת המוצא שלהם הוא הקיוסק של טודטנאוברג.   

  

אחת החוויות הגדולות של חופשת חורף היא טיול בנעלי שלג. מטודטנאוברג, למשל, יוצאים שני שבילים משולטים ומסומנים היטב לטיול כזה. אחד מהם מוביל לישוב מוגלברון. משם אפשר לחזור ברגל, או באוטובוס. השביל השני עובר דרך היערות בסביבה.      

 

כדי לקבל שפע של פרטים על חופשות וטיולים ביער השחור, בחורף ובקיץ, הקישו כאן.

הכותב הוא עיתנאי ותיק, מורה דרך ויועץ טיולים מוסמך. אתר אינטרנט: לטייל בברלין - המדריך המלא למטייל העצמאי.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב