דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך על קרן הלוואות 

מאת    [ 02/09/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 4089 פעמים ]

קרן הלוואות היא פיתרון יצירתי ו"חוץ עסקי" למגוון צורכי מימון ומינוף שונים, ואין פלא אם כי כי קרן הלוואות הגיע גם לעולם ההלוואות הקטנות למימון לימודים ומחיה, או מה שזכה לכינוי הפיוטי הלוואות סטודנטים. בשורות הבאות נפרט מהי קרן הלוואות, כיצד קרן הלוואות נבדלת משאר סוגי הלוואות, מהי הלוואת סטודנטים, ואיך מתפקד הזיווג בין השנים.

לימודי מימון ומימון לימודים

למעשה, הרעיון עליו מושתת קרן הלוואות סטודנטים או כל מקור הלוואות לימודים אחר, הוא כדלקמן. תקופת הלימודים היא תקופה עמוסה מאוד מבחינת דרישות הזמן והכוחות הנפשיים, ומאידך גם תקופת השכר הנמוך ביותר בקריירה (שכן בזמן הלימודים אינכם מומחים עדיין, ולכן אין שום סיבה לשלם לכם יותר).

כיוון שאיכות הלימודים (המשתקפת בין השאר בגובה הציונים) קשורה ישירות לכמות הזמן והכוחות שתשקיעו בהם (ולכן גם קשורה בקשר הפוך לכמות העבודה החיצונית שתקחו על עצמכם), ואיכות הציונים בתורה תשפיע על השכר וההתקדמות שלכם בקריירה המקצועית בעתיד, מדובר בהגיון כלכלי גרידה (שלא לומר על שיקולי נוחות) שמכתיב השקעה מוחלטת בלימודים.

כיוון שבתקופת הלימודים יש גם לא מעט הוצאות (שכר לימוד היא דווקא הקטנה שבהן, 10-30 אלף בשנה, עליהן יש להוסיף הוצאות שכר דירה (13-25 אלף בשנה), אוכל (12-20 אלף בשנה), נסיעות ושא הוצאות (עד50 אלף ויותר)), הגיוני מאוד לממן את תקופת הלימודים, שהיא כאמור התקופה הכי פחות יעילה מבחינת שכר, על חשבון שכר עתידי גבוהה יותר, או במילים אחרות לקחת הלוואת לימודים.

קרן הלוואות- הגדרה

קרן הלוואות היא כינוי לנכס פיננסי, או במילים פשוטות יותר "ערמת כסף", שהוקדשה לצורך הלוואות, בדרך כלל מסוג מסויים. למעשה קרן הלוואות היא מושג נכון לתיאור מאגרי ההלוואות של בנקים וחברות אשראי וכו', אולם בדרך כלל הביטוי "קרן הלוואות" מתייחס למקור הלוואה חיצוני, שלא במסגרת בנק מסחרי, ולעיתים גם על בסיס פילונתרופי.

ההתמקצעות של קרן הלוואה בנושא מסויים עוזר לה לחסוך עלויות (על תהליכי מחקר, בירוקרטיה, ניהול וכו'), והיות חלק נכבד של קרנות ההלוואות מבוססות צדקה (כלומר ללא מטרות רווח), הופך הלוואה דרך קרן הלוואה, עניין נפוץ במיוחד בנושא של הלוואות סטודנטים, למשתלמת במיוחד.

קרן הלוואות לסטודנטים- למה זה טוב?

כאמור, קרן הלוואות בדרך כלל מציגה תנאים טובים יותר ביחס למקורות הלוואה אחרים, והדבר נכון שבעתיים בסוג זה של הלוואות (הלוואות סטודנטים) בו קיימות עשרות קרנות הלוואה יעודיות שונות. ההטבה בתנאים מתרכזת בדרך כלל בתנאי ריבית נמוכה (עד אפילו 0% ריבית), תנאי תשלום נוחים (תשלומים רבים, תחילת תשלום שנתיים אחרי סיום התואר וכו'), ושילובים שונים ביניהם.

שימו לב כי לרוב קרן הלוואות כזו המציעה תנאים נוחים במיוחד (ריבית נמוכה מאוד ותנאי תשלום נוחים, תנאי מימון מועדפים וכו') מבוססת על קריטריונים חברתיים שונים, ולכן הגשת הבקשה עלולה לקחת זמן

המאמר מוגש על ידי מדריך הלוואות הגדול בישראל, בו תוכלו למצוא אינדקס של בנקים ומוסדות חוץ בנקאים, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב