דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משאבות - בריכות שחייה 

מאת    [ 02/09/2010 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 4538 פעמים ]

משאבות
משאבות הן בעצם מכונות שתפקידן להעביר מים למקום אליו הם לא יזרמו לבד. במלים אחרות, המשאבה משנה את הכיוון הטבעי של זרימת המים. אנו רואים כמובן מאליו שיש לנו מים בבתים של עשרים קומות, זה כל כך נורמאלי בשבילינו, שאנו אפילו לא שואלים את השאלה איך מגיעים מים למקומות גבוהים כל כך, הרי הם אמורים לזרום ממקום גבוה למקום נמוך, ואילו האדם מצליח להזרים אותם ממקום נמוך למקום גבוה יותר. השאלה היא איך? והתשובה פשוטה מאוד: משאבות. המשאבות יכולות להיות מופעלות על ידי מנוע חשמלי, או מנוע דיזל, בנזין ואפילו ידניות. יש שני סוגי משאבות: דינמיות, המזרימות את המים, ושינוי נפח המופעלת על ידי שינוי נפח חלל השאיבה וכך המשאבה דוחקת את המים ומזרימה אותם.

למעשה משאבות נמצאות בהרבה מאוד מכונות ומכשירים המקיפים אותנו בחיי היומיום. כך למשל,
יש משאבה ברכב ותפקידה להעביר נוזלים לחלקים שונים של הרכב. משאבה יש גם במכונות כביסה ולמעשה בכל מכשיר או מכונה שיש בהם צורך בשימוש בנוזלים.

אחד הדברים שלא יכול בשום אופן לתפקד ללא משאבות זה בריכות שחייה. היעוד המרכזי של המשאבה בבריכות שחייה זה לצורך סחרור המים, סחרור המים הוא תהליך שמשתמשים בו לצורך העברת המים במערכת החיטוי וכך מבטיחים את ניקיונם של המים בבריכה. למעשה המשאבה מזרימה את המים למסננים בכוח. בשביל להבטיח את ההתאמה הטובה ביותר של המשאבה אל ברכות שחייה צריך לוודא מספר דברים: האם המשאבה והמסנן מתאימים לגודלה של הבריכה ועומק המים. יש גם לשים לב לכך שמוצקים העלולים להימצא בברכה, יכולים לסכן את המשאבה ולכן יש לוודא שלמשאבה יש רשת העוצרת את המוצקים ומונעת את כניסתם למשאבה. אין בריכה שיכולה לתפקד ללא משאבה ולכן חשוב לרכוש משאבה שמתאימה לבריכה ושתהיה איכותית כי זה לא דבר זול וחבל אם יהיה צורך להחליף אותה לעיתים תכופות.

למשאבות שימוש חשוב בניקוז ביוב. מיותר לציין שחשוב מאוד להבטיח זרימת מים בכיוונים נכונים, מים נקיים לשימוש לכיוון הבית ומים שהשתמשו בהם לכיוון מערכת הביוב. שיבושים בתקינותה של המשאבה עלולים לשבש את כיווני הזרימה, וזה לא מסוג התקלות שנעים לטפל בהן.

משאבות הם כלי חשוב גם כשמדובר על התעשייה הפטרוכימית. צריך לזכור שבתעשייה זו מזרימים חומרים שונים מהמקובל בתעשיות אחרות, חלקם יכולים להיות מסוכנים והם למעשה ימיסו משאבות רגילות. כך שמשאבות כימיות הן משאבות מיוחדות בעלות עמידות לחומרים מסוימים וחסינות מפני טמפרטורות גבוהות. משאבות אלו נבנות בדרך כלל על פי דרישתו של הלקוח.

משאבות יעילות במיוחד צריכות להיות מותקנות בציוד כיבוי אש. כולנו מכירים את התמונה מסרט שבו יש שריפה: מכבי האש עומדים ליד הכבאית ומזרימים מים על הבית הבוער, כאשר גם פה, כיוון הזרימה של המים הוא מלמטה למעלה, ולכן גם כאן, בדיוק כמו בכל המקרים האחרים, המשאבה היא שמאפשרת את הזרימה הזאת.

המשאבות למעשה מאפשרות לנו להשתמש בנוזלים לצרכינו, בלעדיהן קשה לשלוט בזרימה של המים ושל נוזלים אחרים. המשאבות משמשות אותנו במקומות חשובים מאוד וכדאי לוודא שאנחנו משתמשים במוצר מתאים ואיכותי כדי להבטיח את מקסימות היעילות של המוצר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב