דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל המידע על לימודי מנהל עסקים לתואר שני 

מאת    [ 01/09/2010 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2491 פעמים ]

בעידן בו כל רבים מבקשים להתברג בתפקידי ניהול בכירים, לימודי תואר שני במנהל עסקים זוכים לביקוש רב יותר מאי פעם. בעקבות המספר הרב של מתעניינים בלימודי מנהל עסקים לתואר שני, כיום ישנם מוסדות אקדמיים המציעים מסלול זה, ותנאי הקבלה ירדו. מעבר לכך, ישנם מסלולי התמחות רבים ומגוונים, המאפשרים לכל אדם למצוא את התחום אשר יקדם אותו מבחינה מקצועית במידה הרבה ביותר.

באופן מפתיע מעט, לימודי מנהל עסקים לתואר שני אינם מיועדים לבעלי תואר ראשון בתחום בלבד, כי אם לכל בעל תואר אקדמי המבקש לרכוש כלים מקצועיים מתקדמים בתחום הניהול. עם זאת, ייתכן ומתעניינים בלימודי מנהל עסקים לתואר שני אשר אינם בעלי רקע אקדמי או ניסיון בתחום יידרשו למספר מסוים של קורסי השלמה. במידה ויש צורך בקורסי השלמה, הדבר מאריך את משך התואר בחצי שנה עד שנה, בהתאם למספר הקורסים אותם יש להשלים.

המטרה המרכזית של לימודי מנהל עסקים לתואר שני היא העמקת הידע וההבנה במגוון תחומי הניהול, על מנת להקנות את המיומנויות הניהוליות הדרושות לשם השתלבות במשרות מפתח בענפי המשק השונים. בנוסף, לימודי מנהל עסקים לתואר שני כוללים רכישת ידע מקיף ועדכני בקשת נושאים רחבה ומגוונת, דוגמת קבלת החלטות ופתרון בעיות, שיטות מחקר, טכניקות אבחון תופעות ניהוליות, וכן ניתוח ותכנון מערכות ופרויקטים.

כאמור, מגוון קורס מנהל עסקים וההתמחויוית לתואר שני הינם רבים ומגוונים, והם אף הולכים ומתרחבים בהתאם לחידושים המחקריים בתחום. התמחות בדגש על חברות עתירות טכנולוגיה, התמחות בדגש על שיווק ופרסום, התמחות בדגש על ניהול משאבי אנוש, התמחות בדגש על מימון, והתמחות בדגש על פסיכולוגיה ניהולית הם רק חלק מאפשרויות ההתמחות העומדות בפני מתעניינים בלימודי מנהל עסקים לתואר שני.

מכללות מנהל עסקים מציעות תוכנית לימודי תואר שני עשירה ומרתקת, אשר משלבת בין לימודי חובה בתחום הניהול, יחד עם קורסי בחירה מגוונים בתחום ההתמחות. חשוב לציין כי ניתן לבחור בין לימודי מנהל עסקים לתואר שני במסלול מחקרי עם תזה, לבין מסלול לא מחקרי ללא תזה. מבחינת תוכן הלימודים אין הבדל רב בין שני המסלולים, אך על הבוחרים בלימודי מנהל עסקים לתואר שני במסלול לא מחקרי לדעת כי אין באפשרותם להמשיך אל לימודי תואר שלישי ודוקטורט במנהל עסקים, ללא השלמות נוספות.

לאחר סיום לימודי מנהל עסקים לתואר שני ניתן להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה, כמו גם מניפה עשירה של משרות. עם זאת, על מנת להגיע אל משרות ניהול בכירות יש לרכוש ידע אקדמי מעמיק לצד ניסיון מעשי, ולכן מומלץ להמשיך וללמוד. כיום ישנם קורסים ולימודי תעודה רבים, המאפשרים להתמחות בתחום ספציפי, דוגמת לימודי ניהול והפקת אירועים, ניהול פרויקטים, ניהול לוגיסטי ממוחשב, ועוד.

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב