דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתקני תצוגה- איך מקימים אותם נכון 

מאת    [ 01/09/2010 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 3053 פעמים ]

בין אם מדובר על סימפוזיון מדעי, ובין אם מדובר בתערוכה עסקית, מתקני תצוגה יהיו ה"פנים" שלכם עבור כל אותם מאות ואלפי מבקרים.

החשיבות הייצוגית של אותם "פנים"- מתקני תצוגה - מחלחלת לאחרונה לתודעתם של מנהלים רבים, והביאה להתפתחות עצומה בשוק העיצוב וההכנה של מתקני תצוגה בארץ בעשור האחרון.

להלן נספק סקירה קצרה לגבי הנקודות החשובות הנוגעות לאותם מתקני תצוגה, כמו גם הצעות להכנת מתקני תצוגה ומחירון לדוגמא.

מתקני תצוגה- שלושת הדיברות 

מתקני תצוגה הם בראש ובראשונה עזרי שיווק ומיתוג, גם אם לעת עתה אינכם מנסים למכור שום דבר. במילים אחרות, העקרונות המנחים יצירת מתקני תצוגה טובים זהים למעשה לעקרונות השיווק הטוב: מתקני תצוגה צריכים לתפוס את תודעתו של המבקר, לגרום לו לרצות לברר עוד, לספק לו מידע בצורה מגרה ומיוחדת, וחשוב מכל, להשאיר חותם באותו מבקר גם לאחר שיעזוב את המתחם. להלן מפורטים כמה עקרונות מנחים שמשותפים להכנת מתקני תצוגה למעשה לכל מטרה.

מקוריות- המאפיין החשוב ביותר של מתקני תצוגה באשר הם הוא המקוריות. מקוריות נמדדת לא רק בתוכנם של מתקני תצוגה, אלא אולי חשוב מכך בצורתם החיצונית. כיוון שלרוב קהל היעד השתתף בתערוכות דומות בעבר, מתקני תצוגה טובים יהיו מקוריים לא רק בהשוואה לשאר המתקנים בתערוכה הנוכחית, אלא גם לאירועים קודמים. מקוריות, ובייחוד עיצוב מקורי של מתקני תצוגה הוא תנאי כמעט הכרחי למשיכת העין, וכמובן גם ההתעניינות, של המבקר הממוצע כאשר הוא "מסתובב" ללא מטרה מסויימת.

אטרקטיביות- תנאי חשוב נוסף ליצירת מתקני תצוגה יעילים שיווקית הוא אטרקטיביות. נסו לשים עצמכם בנעליו של אותו מבקר "מסתובב", ללא מטרה מוגדרת ברגע זה (מעל ל90% מקהל היעד שלכם), וחשבו מה יגרום לו להגיע לדוכן שלכם דווקא, ולא לזה שממוקם בדיוק מטר לצידכם.

עד כמה שהדבר ישמע אולי מצחיק, אבל גם האנשים המבוגרים והרציניים ביותר אוהבים חידוש ומתנות. מסיבה זו מוצרי פרסום, במיוחד "צ'ופרים" דוגמת אוכל או מתנות קטנות ויעילות (ועדיף גם מקוריות) יכולים לעלות אטרקטיביות של מתקני תצוגה בצורה מדהימה, כל זאת בהשקעה של כמה אלפי שקלים בודדים בלבד.

פשטות- כל מנהל מבין בתחומו, ועניין זה יכול להיות לזרא כאשר מעצבים מתקני תצוגה. בניגוד לגישתם של חלק מן המנהלים, מטרתם של מתקני תצוגה היא בראש ובראשונה שיווקית: למשוך ולהשאיר רושם, ולא לספק הסבר מקצועי מפורט ומייגע. מסיבה זו, לפחות הגישה הראשונית של מתקני תצוגה, שחייבת להשתקף גם בעיצובם, צריכה להתבסס על פשטות המסר.

נסו לנסח את המסר העיקרי שלכם במשפט קצר, וודאו שלפחות בשלב הראשון זה כל מה שהלקוח שניגש מקבל. מתקני תצוגה עמוסי מידע נמצאו מחקרית כיעילים הרבה פחות ממתקנים בולטים המשדרים מסר פשוט יחסית בצורה ברורה.

מיקור חוץ

בסך הכל, כפי שתקוותי כי נוכחתם לדעת, עיצוב מתקני תצוגה דורש אולי אף יותר ידע שיווקי ועיצובי מאשר ידע מקצועי בנושא של אותו מתקן. מסיבה זו הפכו שירותי עיצוב מתקני תצוגה מקצועיים, על ידי מעצבים ומומחי שיווק, לעניין מקובל למדי. עיצוב דוכן פשוט, כולל תאורה, הרכבה ופירוק, יעלה החל מ5000 שקלים.

המאמר מוגש על ידי מדריך סטנדים ודוכנים הגדול בישראל, בו תוכלו  למצוא אינדקס של חברות למכירה והשכרת סטנדים ודוכנים, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב