דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אורזים את ישראל 

מאת    [ 27/04/2007 ]

מילים במאמר: 856   [ נצפה 3123 פעמים ]

בניגוד למה שרבים סוברים, מיתוג, שיווק ואריזה לא הומצאו בעידן המודרני. למעשה, הם חלק מהטריקים הבסיסיים ביותר בטבע... חישבו על זה לרגע, מה הוא טווס אם לא קמפיין מהלך לאריזה המושלמת? הוא מתהדר בצבעוניות עזה המושכת את העין, קולו הצווחני מתפקד על תקן של זמריר ברדיו כל חי ומאחור מותקן לו שלט חוצות. בואו נודה על האמת, גם אם היו מורידים, למשרד הפרסום המוביל בעולם, בריף בו היו מבקשים להפוך תרנגולת פשוטה למגה סלב, הם לא היו מגיעים לתוצאה כה מרשימה. בפועל קמפיינים למיתוג ומסחור, גם אם לא נראה לנו שהם כאלו, מקיפים אותנו מכל עבר. הפרחים באדנית שבמרפסת שלכם עסוקים ברגע זה ממש בתכנון קמפיין האביב שיביא את הדבורה המיוחלת הישר אל הצוף.

בדומה להם גם הרווקים/ות שעובדים איתכם בחברה כנראה טרודים כרגע בניסוח קופי מבריק במסנג'ר כדי להבטיח שבערב יהיו בדרך לעוד לקוח מרוצה... כולנו שותפים במשחק הזה ו"צועקים" כל ה עת בדרכים שונות ומשונות: "אותי,אותי!, קחו אותי!".

"הכל אריז" אמר פעם מנהל השילוח של UPS וצדק. כן, גם מדינות ניתן "לארוז" ולמתג... ואם במדינות עסקינן בואו נביט לרגע על האריזה שלנו, של מדינת ישראל. הכל התחיל כאשר איש הקריאטיב המזוקן עמד על המרפסת והגה את הרעיון, אז זה נראה מבטיח. "הרצל" הוא אמר לעצמו, "שיחקת אותה! ואולי תקבל גם קידום" . למרות ההתחלה הקשה (מצד קונקורנטים שניסו לחבל במוצר...), אופטימיות שררה במשרדים וכל הצוותים המקצועיים ראו בעיני רוחם כיצד ישראל מככבת על המדפים, המכירות עולות והמפעלים לא מפסיקים לייצר עוד ועוד. אבל משהו השתבש בדרך והיום לצערנו אפשר למצוא אותנו במדף התחתון, ליד מוצרי ניקוי מיובאים, באריזה מקומט ת ודהויה כשמדבקת "קנה אחת, קבל רצועה חינם" מכסה את עשרות עדכוני המחיר, שהלך וירד לאורך השנים. יש שיגידו שהבעיה במוצר, באחריות, בשירות הלקוחות, באמינות ויש אחרים שיתלו את האשם דווקא באריזה ובמותג שאינם מספיק קריאטיביים. כך או כך מצב המותג שלנו, "ישראל" אינו מזהיר ואולי זה הזמן להתגייס כולנו, לשנס מותניים ולעשות את כל שלאל ידינו על מנת לחזור להיות מותג מוביל על המדף גם בשוק הבינלאומי ובטח בשוק המקומי.

מאמרים רבים נכתבו כבר בנושא המיתוג, הגדרתו, מטרתו וחשיבותו של התהליך מבחינה שיווקית ועסקית. הדבר חיוני ואפשרי כאשר לחברה מבוססת יש את משאבי הזמן, הידע והמימון כדי להניע תהליך מסוג זה אבל איך מתחילים בהיעדר משאבים כמו בעסקים קטנים אשר נמצאים בתחילת דרכם? ראשית כל יש להפנים את העובדה שתהליך המיתוג הנו שלב הכרחי וקריטי בחייו של מוצר/חברה ו"דילוג" עליו או טיפול בלתי מקצועי בו יגרמו, במקרה הטוב, להצלחה חלקית ואי מיצוי הפוטנציאל של העסק. יש הנוקטים בגישת "בואו נעצב לוגו, הבת של השכן בדיוק סיימה קורס באומנות מודרנית והיא כבר נחשבת למעצבת על". יש שסבורים שהמצאת שם מוצלח, במהלך ארוחת השבת, תביא את הישועה ויש שיגידו שלא צריך לעשות כלום וחבל על הכסף כי המוצר מוכר את עצמו אך גישות אלו בוודאי אינן הצעד הראשון להצלחה.



אז מה בכל זאת ניתן לעשות בתחום המיתוג כדי להתחיל ברגל ימין ולעזור לעסק להצליח?

ריכזנו עבורכם 10 עצות בסיסיות וקלות ליישום, שיסייעו בידכם להתחיל את התהליך:



1.
המותג הוא אתה - הלקוחות מחברים אינטואיטיבית בין האנשים בעסקים קטנים לבין המותג של העסק. תכונות האופי שלך, חזותך, אופן ההתנסחות שלך וכד' בונים את המותג שלך מתחת לפני השטח הרבה לפני הלוגו ונייר המכתבים.
2.
בחירת שם - שם החברה הוא אבן יסוד בבניית המותג, עוד הרבה לפני הפעילות השיווקית הכללית. אל תבזבזו את זמנכם ב-Brainstorming אל תוך הלילה בניסיון להמציא את שם החברה. התמקדו בכתיבת בריף מפורט ותנו לאיש שיווק מקצועי להביא לכם את הפתרונות. לוגו ומיתוג במונחים גראפיים אפשר לשנות גם בהמשך, לעומת זאת שינוי שם בעתיד יתברר לכם כבעייתי מאוד עד כדי בלתי אפשרי.
3.
לוגו - הלוגו הוא סמל של ערכי המותג (שירות, אדיבות, אמינות, איכות,מחיר..) - ולא ההיפך. השקע בפיתוח ערכים אלו.
4.
מותג "אישי" - כעסק קטן היכולת שלך לתת יחס ושירות אישיים הנה אבן יסוד בבניית המותג שלך במונחי שירות. השתמש בעובדה זו והדגש אותה כיתרון בפני לקוחותיך.
5.
אריזות - אם אתם מוכרים מוצר על המדף, האריזה היא איש המכירות שלכם! במקרים רבים החלטת הקניה של הלקוח נעשית מול המדף ואם האריזה "עובדת" המכירות עולות.
6.
מיקוד - התרכזו בכישורי הליבה שלכם ועם כל הפיתוי שבדבר אל תעסקו בנושאים הקריאטיביים בעצמכם. נהלו אותם באמצעות אנשי מקצוע שזו התמחותם.
7.
קבלו עצה מהלקוח - כשאתה קטן אתה יכול להרשות לעצמך לדבר פנים אל פנים עם הלקוחות באופן בלתי אמצעי. נצלו זאת כדי לבחון האם תוצרי המיתוג (שם חברה, לוגו, אריזה, קטלוגים, אתר...) טובים ומתאימים לקהל היעד שלכם.
8.
למדו מאחרים - בחן את המתחרים שלך, גדולים וקטנים כאחד ותראה איך הם עשו זאת. מתחרה שאינו ממותג אינו דוגמא טובה להצלחה תוך חסכון בעלויות המיתוג. זו כן דוגמא ל"איך עשו זאת לפני 20 שנה" וחשוב מכך זו הזדמנות שיווקית לעשות זאת כמו שצריך עכשיו כדי להיות תחרותי, למרות שיש למתחרה וותק של 20 שנה.
9.
מרקום (תקשורת שיווקית) - חשוב מאוד שתהיה לכם תמיכה מקצועית בנושא התקשורת השיווקית. אם אין לכם יכולת להחזיק איש מרקום במשרה מלאה, שיכרו חברה חיצונית שתעשה זאת כ- Outsourcing. תופתעו לגלות שהעלויות אינן גבוהות והתמורה בהחלט מצדיקה זאת.
10.
אחידות - גם אם זו רק ההתחלה וגם אם לא הכול סופי חשוב לשמור על אחידות למן היום הראשון. החל מאתר החברה וכלה בקטלוג וכרטיסי הביקור, בצבעוניות, בפונט, בחתימה אלקטרונית ובכל היבט אחר. זוהי התחלה של מיתוג בראיה של תרבות ארגונית וחשוב מאוד להטמיעה בכל שלב ובכל אספקט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב