דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בהנדסת תוכנה 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 3025 פעמים ]

תואר ראשון בהנדסת תוכנה

 

אם אתם נמצאים עכשיו בשלב בחייכם שבין הצבא לטיול שאחרי, בקרוב תעמדו בפני החלטה חשובה: באיזה תחום לימודים לבחור? לטובת המתלבטים, נספר לכם על הנדסת תוכנה – אחד התחומים המאתגרים, המספקים והמבוקשים ביותר כיום בשוק העבודה.

 

מה זה הנדסת תוכנה?

 

הנדסת התוכנה היא תחום של הנדסה שנלמד במסגרת מדעי המחשב ועוסק בפיתוח תוכנה. התחום כולל בתוכו תכנון ובניית תוכנה, בדיקות תוכנה ותחזוקה וכן שמירת איכות. המטרה היא לפתח מערכות מורכבות הכוללות חומרה, תוכנה ותקשורת, תוך הפחתת המורכבות של פיתוח תוכנה, שיפור האמינות וייעול התחזוקה והתפעול של המערכות.

 

מה ההבדל בין הנדסת תוכנה לבין הנדסת מחשבים או מדעי המחשב?

 

נסביר בקצרה על ההבדלים בין המונחים מבלי להיכנס להגדרות המקצועיות. מדעי המחשב הוא התיאוריה של תכנות מחשבים. הנדסת תוכנה היא החלק המעשי. הנדסת מחשבים היא תחום המשלב את התיאוריה של מדעי המחשב עם הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, ועוסקת יותר בחומרה- הרכיבים הפיזיים של המחשב או המכשיר האלקטרוני.

 

איפה לומדים הנדסת תוכנה לתואר ראשון?

 

תואר ראשון בהנדסת תוכנה ניתן לעשות כמעט בכל אחד מהמוסדות להשכלה גבוהה בארץ. לכל אחד יש העדפה משלו אם לבחור באוניברסיטה או מכללה וישנם שיקולים רבים לבחירה. עליכם לוודא שאתם בוחרים במוסד מקצועי ומוכר על מנת לסיים עם תואר של מהנדס תוכנה מוסמך.

 

מה כוללת תכנית הלימודים?

 

תכנית הלימודים של הנדסת תוכנה לתואר ראשון כוללת נושאים רבים ולא פשוטים: תלמדו מספר שפות תכנות, תזכו להיכרות מעמיקה עם מערכות הפעלה, מערכות קבצים ורשתות, תלמדו מבני נתונים ואלגוריתמים, שיטות חישוביות לייעול ואופטימיזציה ועוד. בסיום הלימודים תהיו מיומנים בכל אחד מהשלבים של פיתוח תוכנה.

 

תנאי קבלה ללימודי הנדסת תוכנה

 

זה המקום להגיד: אם את רוב ימי התיכון העברתם בים ולא ליד המחברות, ייתכן שתצטרכו לשפר כמה בגרויות. תנאי הקבלה משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו, ולכן לא ננקוב במספרים מדויקים, אך ברור שהקריטריונים גבוהים יחסית.

 

כל מוסדות הלימוד דורשים ממוצע בגרות וציון פסיכומטרי גבוהים מהממוצע. בשל הביקוש הרב למקצוע, תצטרכו להתאמץ כדי להתקבל ללימודים. רכישת הרגלים של חרישה על המחברות רק תעזור לכם בהמשך הלימודים.

 

אפשרויות התעסוקה של מהנדס תוכנה מוסמך

 

השוק צמא לכל מהנדס תוכנה שיוצא משערי המוסדות האקדמאיים בארץ. ההשתלבות בשוק העבודה יכולה להיות בכל אחת מעשרות חברות ההייטק הישראליות והבינלאומיות בארץ, במגוון תפקידים לאורך כל מסלול הפיתוח. הנדסת תוכנה היא תחום שמציע אפשרויות קידום רבות ומאפשר קריירה מתפתחת שלא עומדת במקום.

 

לימודים לתארים מתקדמים

 

הצעות הקידום מגיעות לרוב עם אפשרות להמשך לימודים לתארים מתקדמים. תוכלו להמשיך לתואר שני בתחום מדעי המחשב והתמחות בנושא שמעניין אתכם במיוחד, תוכלו להמשיך גם ללימודי מנהל עסקים, מתמטיקה ועוד. בחרו את תחום הלימודים בהתאם לכיוון בו אתם רוצים להתקדם, אם זה במחקר ופיתוח או לתפקידים ניהוליים.

 

כמה טיפים לסטודנטים שבדרך

 

עכשיו, כשכל הפרטים בידכם, זה הזמן לכמה טיפים לקראת תחילת הלימודים. קודם כל – קחו אוויר. זה לא יהיה קל. אל תזלזלו גם אם תמיד הייתם הכי חכמים בכיתה. אתם כבר לא בבית הספר. עם התמדה והשקעה מהרגע הראשון, אתם בדרך הנכונה לתואר ראשון בלימודי הנדסת תוכנה ומכאן השמיים הם הגבול.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב