דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השאירו את בדיקות התוכנה למקצוענים 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 1745 פעמים ]

לעיתים קרובות עולה בישיבות תקציב השאלה, איפה ניתן לקצץ. בחברות העוסקות בפיתוח תוכנה יש תמיד את המתח הזה שנגרם משילוב של לוח זמנים דחוק מאד, וגורמים מקצועיים רבים וסבוכים שללא עזרתם לא ניתן להגיע למוצר מוצלח. כשהתקציב דחוק מאד,  עולה לעיתים השאלה האם בודקי התוכנה מיותרים? אולי ניתן לאדם פנימי שכבר מקבל משכורת לבצע את בדיקות התוכנה?

זוהי מחשבה מוטעית, שעלולה להוביל לתוצאות עגומות מאד. באותה מידה שניתן לוותר על בודקי התוכנה, כבר עדיף לוותר על התוכניתנים – מאחר ואף תוכניתן לא יכול להסתדר ללא בודק תוכנה.

נהוג לחשוב שתוכניתן מיומן בשילוב לקוח קליל שאינו מציף את התוכניתן בדרישות מסובכות, יניבו תוכנה מצוינת נטולת באגים, או יותר נכון, מערכת פשוטה לתפעול, כזו שיש בה באג אחד או שניים, לא משהו רציני שהתוכניתן לא יכול למצוא בעצמו תוך כדי עבודה. האמת היא, שאף תוכניתן, ולא משנה כמה הוא יעיל ומנוסה, לא יכול להמציא תוכנה מושלמת, ולא משנה כמה היא פשוטה. תמיד משהו יכול להשתבש, ותמיד משהו אכן משתבש. בכל תוכנה, גם הפשוטה ביותר, יש אינספור אפשרויות לכשלים טכניים, שחלקם לא יתגלו לעולם אם אין בנמצא בודק תוכנה מיומן המצויד במערכות בדיקות משוכללות. חברות בדיקת תוכנה חיצוניות נותנות את המענה הטוב ביותר בכל תחומי הבדיקות. בחברת בדיקות תוכנה מועסקים מיטב המומחים בתחום הבדיקות, שמגיעים מצוידים לא רק בניסיון, אלא גם בציוד מתקדם. בודקי תוכנה מיומנים מבצעים את כל סוגי הבדיקות, אוטומטיות וידניות, ומפעילים גם את הדמיון, שכן לא מדובר על טכניקה בלבד: מערכת חדשה, מלבד הבאגים שהתעוררו בה ותוקנו, יכולה לפתח באגים חדשים בסביבת עבודה שונה מזו שבה יוצרה ונבדקה. סביבת העבודה של הלקוח יכולה לייצר עומס על המערכת הטרייה ולגרום להיתקע, בדיוק ברגע הכי פחות רצוי, בהצגתה מול מזמין המערכת. לכן בודק תוכנה מנסה לחשוב על כשלים פוטנציאליים שעלולים לקרות כמו שיבושים בסביבת עבודתו של הלקוח, ולא מסתפק רק בבדיקת המערכת כפי שהיא. לצורך כך כאמור יש לו גיבוי טכני של מערכות בדיקות שיש בדרך כלל רק בחברות חיצוניות, וגם לוח זמנים אחר משל התוכניתן. בודק התוכנה לא נאלץ לבדוק את התוכנה תוך כדי שהוא מתכנת אותה אלא מקדיש לכך את כל זמנו, וזו הסיבה שבסופו של תהליך יוצאת מערכת נטולת באגים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב