דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמאות מקרקעין בירושלים 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 3905 פעמים ]

לימודי שמאות מקרקעין

 

שמאות מקרקעין הופכים בשנים האחרונות למבוקשים יותר ויותר. זאת ככל הנראה בשל עלייתו וגדילתו של שוק הנדל"ן בארץ ובעולם. הנדל"ן מהווה ציר כלכלי בעל משקל כבד בכלכלה העולמית וכוחו רק הולך וגובר, למרות כל המשברים שפקדו את המשק בשנים האחרונות. לכן גובר הצורך בשוק הזה לאנשים שימלאו תפקיד של מומחה שמאות מקרקעין- אנשים שיכווינו את המשקיעים, הקבלנים והבנקים בעולם הנדל"ן.

 

מה זה בעצם שמאי מקרקעין?

 

שמאי מקרקעין הוא אדם שתפקידו הוא הערכת נכס נדל"ני כלשהו. הדבר מורכב מאוד מכיוון שלהבדיל מכמעט כל סוג אחר של רכוש, אין אף פעם נכס נדל"ני הזהה לנכס אחר. לכן, בכדי להעריך את הנכסים בצורה נכונה ומקצועית, על השמאי להכיר ולהבין בתחומים רבים כגון- כלכלה, משפט, חברה, הנדסה ועוד.

 

מה נותנים לי לימודי שמאות מקרקעין?

 

לימודי שמאות מקרקעין יכשירו את הסטודנטים להיות מעין אצבע מכוונת. להיות מדריך שיוכל לאחד את כל האספקטים השונים והתכונות השונות של נכסי נדל"ן ולהפוך אותם לערך כספי. לתרגם אותם למספרים שכולנו יכולים להבין- לכסף.

 

כמה זמן נמשכים לימודי שמאות מקרקעין?

 

מסלול ההכשרה של שמאי מקרקעין הוא מסלול בן 600 שעות. ניתן ללמוד בין פעמיים לשלוש בשבוע במסגרת לימודי ערב במוסדות השונים במשך כשנתיים. יש במסגרת המסלול של שמאות מקרקעין לימודים עיוניים ובסופם יש דרישה להתמחות מעשית.

 

כל אדם אשר סיים לימודי שמאות מקרקעין ורוצה להתחיל לעסוק במקצוע, יצטרך לעשות התמחות בת שנה. ההתמחות תהיה אצל שמאי מקרקעין בעל ותק של שלוש שנים לפחות במקצוע ותכלול 40 שעות שבועיות לפחות. בתום ההתמחות יוכל השמאי הטרי לגשת אל מבחני ההסמכה וכאשר יעבור אותם יקבל תואר 'שמאי מוסמך'.

 

כמה עולים לימודי שמאות מקרקעין?

 

מסלול הכשרה בדרך להיות מומחה שמאות מקרקעי יעלה בין 15,000 שקלים חדשים ל- 25,000 ש"ח. המחיר תלוי כמובן במוסד בו תחליטו ללמוד. שכר הלימוד אמנם גבוה אבל אם זה מעודד אתכם, שמאי מקרקעין ממוצע משתכר בין 10,000 ל-20,000 ש"ח בחודש, כך שכאשר תסיימו את הלימודים הסכום יתקזז תוך זמן קצר.

 

מה עושים אחרי שסיימנו לימודי שמאות מקרקעין?

 

כאשר אדם מסיים מסלול מלא של לימודי שמאות מקרקעין, כולל התמחות ובחינות הסמכה, יש בפניו מספר אופציות עיקריות: הוא יכול לפתוח משרד עצמאי- מה שעלול להיות קצת קשה בחודשים הראשונים עקב הניסיון המועט מאוד בתחום.

 

בנוסף לכך, הוא יכול להתקבל לעבודה כשכיר באחד ממשרדי השמאים הגדולים בארץ. במשרד כזה הוא יוכל לצבור ניסיון ו-וותק אשר יתרמו להצלחתו במידה וירצה לצאת לדרך עצמאית בשלב מאוחר יותר. אופציה נוספת היא לעבוד דרך הבנקים למשכנתאות. כל אדם אשר רוצה משכנתא כנגד נכס, צריך הערכת שמאי ולבנקים יש שמאים ספציפיים אשר איתם הם עובדים ומהם מוכנים לקבל הערכות מחיר.

 

אילו מוסדות מציעים לימודי שמאות מקרקעין?

 

כיום יש מגוון מוסדות בארץ אשר מציעים מסלול ללימודי שמאות מקרקעין. הבולטים בהם הם הטכניון שמלמד שמאות בחיפה ובתל אביב, המכללה האקדמית להנדסה ירושלים, רשת המכללות עתיד ועוד מוסדות רבים. אם גם אתכם מעניינת האפשרות להיכנס אל תוך העולם המרתק הזה, פנו אל אחד מן המוסדות הללו ובקשו מידע על לימודי שמאות מקרקעין

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב