דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחריות ציבורית- מהי? 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 1069   [ נצפה 7219 פעמים ]

אחריות ציבורית

ה 'אני מאמין' - ח"כ משה מוץ מטלון

 

1.    אחריות ציבורית היא הגדרת מעטפת כללית לתמצית מהותו של איש ציבור. היא מסמלת התחייבות של אדם, מתוך בחירה לקדם נושא להשגת תוצאה מוגדרת שתיצור מציאות איכותית וטובה יותר לאזרח במדינה.

 

2.    איש הציבור הוא שליח הציבור ומכאן שהוא גם נציג של השליחות הממוקדת שהגדיר.

 

3.    על איש הציבור להוציא מהכח אל הפועל את השליחות האישית שהגדיר לעצמו בטרם נכנס לפעילות הציבורית.

 

4.    ככלל אחריות ציבורית כערך נקבעת על פי אמות מידה ערכית וסובייקטיבית על פי תפיסת איש הציבור את תפקידו הציבורי כשליח ציבור או נבחר ציבור.

 

5.    אחריות ציבורית נובעת מתוך ראיה מנהיגותית; חינוכית, כלכלית, מוסרית וביטחונית, תוך העדפת טובת הכלל על פני אינטרסים צרים, סקטוריאליים, מפלגתיים או אישיים. (בנקודה זו מתעוררות חדשות לבקרים דילמות  וקונפליקטים, המחייבים החלטות; מבחן האחריות בא ליד הכרעה בין טובת הציבור לטובת המפלגה, האינטרס האישי או ההישרדות כפי שראינו בפשרת הררי אשר מנעה חוקה לישראל ולאחרונה חוק מופז או ההחלטה על מיגון ביה"ח באשקלון - מיגונו המיידי או הפקרת תושבי עוטף עזה תמורת תמיכת המפלגה החרדית שקדושת המתים עלתה על קדושת החיים.)

 

6.    אחריות ציבורית מחייבת סדר יום מוגדר, תכנון והצבת יעדים; אנגד'ה שבחר להוביל בפעילותו הציבורית. מחובתו לקבוע חזון ובחירת הדרך והשלבים להגשמתם. לדוגמא בתפקידי הקודם כיו"ר ארגון נכי צהל, הצבתי יעדים קצרי טווח-  הקמת בית לוחם בב"ש והקמת אגף טיפולי שיקומי. ויעדים ארוכי טווח- ביטוח סיעודי לנכי צהל, ביטוח רפואי לנכי צהל.

 

 

 

7.    אחריות ציבורית מחייבת הפגנת אמינות בתהליך מימוש הבטחות לבוחרים. כ"כ היצמדות לסדר היום אותו הגדיר לעצמו אשי הציבור טרום היבחרו. לדוגמא, סדר היום הנוכחי שקבעתי לעצמי עם היבחרי לכנסת ממוקד בתחום החברתי וכמובן בייצוג אנשים עם מוגבלויות החיים בישראל ( מספרם מגיע למאות אלפים).

 

8.    המוטו המרכזי שלי הוא קידום איכות החיים של אנשים אלה ע"י שיפור הנגישות , ע"י הרחבת זכויותיהם כמו למשל- הצ"ח שהצעתי על הקצאות קרקע לאנשים עם מוגבלויות בפריפריה.

.

9.    האחריות הציבורית שבחרתי להוביל מבוססת על האחריות החברתית הנובעת מהתפיסה החברתית שלי עליה גדלתי. לדוגמא: התנגדותי המוחלטת לתוכנית ויסקונסין אשר נוצרה כתוצאה מכשלים, והעבירה אחריות המדינה לידי מתווכחים שכל תכליתם היא רווחים כלכליים בלבד, במקום להפנות את המשאב הכספי לשירות התעסוקה ולמציאת מקומות עבודה הכשרות תוך מפעליות והכל בשם קדושת ההפרטה.בסוגיה זו נתקלה התוכנית בחומה בצורה חסרת תקדים של כל חבריי ועדת עבודה ורווחה בכנסת ללא הבדל דעות ומפלגות, תוך שמירת האידיאולוגיה וראית האינטרס הכללי על רווחים אישיים משניים.

 

10. איכות חיים מבחינתי פירושה יצירת שיווין, למשל:

·       שיווין נשיאה בנטל

·       חקיקה נגד משתמטים כולל בנות

·       חיוב שחקני נבחרת בשירות צבאי או אזרחי,

·       אי העסקת אומנים משתמטים באירועים ציבוריים וכו'

 

11.   אחריות ציבורית מחייבת יחסי גומלין עם הציבור; נגישות של איש הציבור לבוחריו, בתקשורת בין אישית, אינטרנט, טלפונים והמדיה.

 

12. אחריות ציבורית מחייבת מתן מענה לכל פניה של אזרח. להודות בטעויות להפיק לקחים ולקחת אחריות.

 

13. איש הציבור כמו למשל ח"כ שר או ראש רשות מחזיק בשררת השלטון, במנעמיה, ובסמכויות המוקנות ע"פ חוק. הריבון הפקיד בידיו סמכויות אלה והוא מחויב לנהוג כנאמן. וכנאמן עליו לנהוג ע"פ תפיסות נורמטיביות של הציבור אותו הוא מייצג וממנו הוא קיבל הסמכויות. האחריות האישית היא זו שבה ישא איש הציבור עבור פעולותיו או התחייבויות שלקח על עצמו או שהיה אמור לקחת על עצמו מכח תפקידו או מכח סמכויותיו. לצערי, בתחום נשיאה באחריות לקיחת אחריות והגדרת האחריות אנו לוקים בחסר ואם להודות על האמת אנו חברה סלחנית ביותר. סלחנות כלפי אריק שרון בנושא האי היווני מול סיפור ההתנתקות. בחירות לאחר מלחמת יוכ

 

14. לסיכום

על איש הציבור לייצר מהלכים, חוקים וזכויות לשיפור איכות החיים והעלאת רמת החינוך, האקדמיה. לפעול בתחומי הכלכלה, התחבורה, הביטחון האישי והכללי, לשמור ולשמר את חופש הביטוי ואת משפט הצדק, להקפיד להיות מי שאתה תוך שמירה על יושרה על דרך וכשליחם של שולחיך. 

ח"כ משה מוץ מטלון


מפלגת 'ישראל ביתנו'


לשעבר ח"מ עיריית הרצליה ויו"ר ארגון נכי צה"ל


מוביל את תחום איכות חיים בישראל


ליצירת קשר-


טלפון: 02-6408012 ואי- מיל: mmatalon@knesset.gov.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב