דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית במהלך היריון ולידה 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 1769 פעמים ]

בתי המשפט בישראל עמוסים בתביעות רשלנות רפואית שונות, כאשר אחד הנושאים הנפוצים בתביעות אלה הוא רשלנות רפואית במהלך היריון ולידה. תביעות מסוג זה נוגעות בעיקר למעקב הריון לקוי, אשר לא אובחנו בו מומים מולדים או בעיות שונות בהיריון, ניתוח שגוי של בדיקות שנערכו במהלך היריון ועוד. בנוסף, פעמים רבות נגרמים נזקים חמורים לאם או לעובר במהלך הלידה, בעקבות אי נוכחות רופא ברגעים קריטיים, אי ביצוע ניתוח קיסרי בזמן והתעלמות ממצוקה של העובר, טיפול לקוי בעת לידת מלקחיים או לידת ואקום ועוד

בכל תביעת רשלנות רפואית במהלך היריון או לידה, יש להציג בפני בית המשפט את כל המסמכים הרפואיים ותיעוד מפורט של ביקורי האישה במוסדות רפואיים במהלך ההיריון, תוצאות בדיקות שהתבצעו ופעולת הרופאים בעקבותיהן ועוד. 

רשלנות רפואית במהלך היריון ו"הולדה בעוולה"

ישנם הריונות המוגדרים כהריונות בסיכון, המצריכים מעקב צמוד אחר מצב האישה והעובר שבבטנה. ישנם הריונות אשר מוגדרים כהריונות בסיכון בגלל גילה של האישה, מחלות כרוניות בהן היא לוקה, הפלות או לידות מוקדמות, מחלות גנטיות משפחתיות ועוד.

בנוסף, ישנם הריונות אשר מתחילים כהריונות תקינים ובמהלך ההיריון מתפתח מצב ההופך את ההיריון להיריון בסיכון, כמו סוכרת הריונית, רעלת היריון, משקל לא תקין של העובר ועוד. בכל אחד מהמקרים על הרופא לבצע מעקב ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים עבור בריאות האם והעובר.

ישנם מקרים בהם התינוק נולד עם מומים חמורים כגון פיגור שכלי, תסמונת דאון, מומים חמורים בלב או איברי גוף אחרים, אשר יגרמו לסבל עצום הן עבור הילד והן עבור משפחתו. אי גילוי מומים כגון אלה במהלך ההיריון נחשב ל"הולדה בעוולה", אשר נחשבת לעילה בתביעות רשלנות רפואית. גילוי ואבחון מוקדם במהלך ההיריון, על ידי ביצוע וניתוח נכון של כל הבדיקות, יכולים למנוע "הולדה בעוולה" על ידי ביצוע הפלה.

רשלנות רפואית במהלך לידה

כל לידה מהווה סיכון עבור האם ועבור העובר. רשלנות רפואית במהלך לידה יכולה להתייחס לכל אחד מהצוות הרפואי, כולל אחיות, מיילדות, מרדימים, רופאים ומנתחים. צריך לנקוט בכל אמצעי הזהירות על מנת לשמור על בריאות האם והעובר ולהביא למהלך לידה תקין. לידה לא תקינה אשר גורמת לנזקים אורטופדיים, שיתוק מוחין בעקבות מצוקה עוברית ועוד, מחייבת בדיקה מקיפה על מנת לוודא שהנזק לא נגרם בעקבות רשלנות רפואית. ישנם מקרי מצוקה עוברית אשר מחייבים ניתוח דחוף על מנת ליילד את העובר בהקדם, ישנם נזקים הנגרמים בעקבות לידת ואקום או מלקחיים אשר בוצעה בה רשלנות רפואית ולעתים אף לידה שמסתיימת במוות של העובר או האם. כל מקרה כזה מצריך בדיקה מקיפה לגבי רשלנות רפואית, אשר כתוצאה ממנה נגרם הנזק.

גיא צפריר - יועץ שיווק למשרדי רשלנות רפואית בלידה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב