דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך- סוגי אופניים 

מאת    [ 31/08/2010 ]

מילים במאמר: 627   [ נצפה 4085 פעמים ]

אופני הרים או אופני כביש? אופני מותג או אופני מדבקה? ומה עם אופני עיר, אופני טנדם, אופניים מתקפלים או תלת אופן? עקב שאלות רבות שהופנו אלינו לאחרונה, אם באתר או בחנויות, להלן מדריך קצר לסוגי האופניים השונים שזמינים היום.
 
על אופני הרים ועל אופני כביש
כעיקרון, אפשר לחלק את רוב דגמי האופניים לשני סוגים ראשיים- אופני הרים ואופני כביש. הראשון מותאם במיוחד לרכיבה בטבע, בשטחים בלתי עבירים ובאזורים הרריים, ואילו הסוג השני מיועד לנסיעה על כבישים. כמובן שאופי הנסיעה משתנה בין שניהם, והוא הקובע את ההבדלים ביניהם: אופני הרים נדרשים ל יכולת היאחזות טובה יותר בקרקע, ויכולת שיכוך זעזועים גבוהה, בעוד באופני כביש המטרה היא להגיע למעט חיכוך ככל האפשר, ותנוחת רכיבה אווירודינמית יותר, במטרה לאפשר לרוכב את מהירות הרכיבה מקסימאלית.

לרוב לא ניתן למצוא אופני כביש בעלי בולמי זעזועים, משום שתנאי הנסיעה לא דורשים זאת, שכן פעולתם של הבלמים מאטה את הרכיבה. מאופני כביש מצופה להיות קלים ככל שניתן, ולא להכביד ברכיבה בעליות. לכן, יש להם גלגלים דקים במיוחד, זאת על מנת להפחית את החיכוך עם הכביש. המבנה של אופני כביש הוא מינמלי, והשלדה עשויה מחומרים שונים, התורמים לעמידות ויכולת ספיגת זעזועים. הכידון של אופני כביש מכופף כלפי מטה כדי לאפשר רכיבה במנח אווירודינמי.
 
אופני ההרים נחלקים לשני סוגים- אופני זנב קשיח ואופני שיכוך מלא. אופני זנב קשיח הם אופניים שיש להם שילדה שצורתה יהלום, והם מצוידיםב בולמי זעזועים קדמיים בלבד, בעוד שאופני שיכוך מלא הם אופניים שלהם גם בולמי זעזועים אחוריים. בולמי הזעזועים האחוריים משפיעים על צורת השלדה, כי על השלדה להיות שילדה דינמית בעלת מבנה משתנה. קיימים גם אופני הרים בולמי זעזועים, או אופני הרים בשילוב שתי השיטות. הצמיגים באופני הרים רחבים ועבים יותר מצמיגים של אופני כביש, במטרה להיטיב את האחיזה בקרקע. כמו כן, לכידון שלהם מבנה ישר עבור זקיפות ברכיבה ושדה ראיה רחב.
 אופני עיר – אופניים למטרות רבות!

הרכיבה בעיר היא יותר מרק רכיבה על כביש. על האופניים המתאימים ביותר לנסיעה בעיר לכלול מעלותיהם של אופני הרים עם אלה של אופני כביש גם יחד. מחד, עליהם להיות בעלי יכולת לבלום זעזועים ברמה מסוימת, וגם לאפשר שדה ראיה רחב כפי שמתקיים באופני ההרים. מצד שני, הם צריכים להיות קלים להבטחת התחככות מזערית עם הכביש. בנוסף לתכונות אלו כדאי לזכור שבעיר כמו בעיר שולטת גם האופנה. אז אפשר למצוא שלל עיצובים מרהיבים לאופני עיר. אופני עיר כוללים מספר תת-קטגוריות, ביניהן אופני קרוזר, אופני פנאי.

אופני קרוזר הם סוג נפוץ ברחובות הערים בארץ, והם מכונים גם "אופני רטרו". אלו הם אופניים בעלי שלדה קשתית, מושב רחב וכידון גבוה ומכופף. לרוב, לקרוזרים יש מספר הילוכים קטן, מה שמסייע מעט לרוכב בעליה. הם נטולי בולמים קדמיים או אחוריים, והם מתהדרים בצמיגים רחבים ויחסית חלקים. מעין שילוב של אופני ההרים עם אופני כביש. אופני פנאי משלבים את אותן התכונות, אך הם מזכירים בצורתם יותר אתאופני ההרים, ולרוב הם כוללים גם בולמי זעזועים קדמיים.

אופניים מתקפלים הם להיט שכבש את עולם האופניים בשנים האחרונות. הם מאפשרים גמישות מירבית ברכיבה, ואפשר לשנעם ברכב, באוטובוס וברכבת. לאופניים מתקפלים מנגנון קיפול חד מפרקי (שילדה בלבד) או דו מפרקי (שילדה וכידון), ולא אחת יש להם גם דוושות מתקפלות, כידון או כסא נשלפים, כמו גם פטנטים אחרים לקיפול מהיר יותר ונשיאה קלה יותר. בדרך כלל לאופניים מתקפלים צמיגי כביש דקים יחסית. הם נעדרי בולמים, וגלגליהם קטנים יותר מסוגי האופניים האחרים.

אופני מותג או אופני מדבקה?
את כל אחד מסוגי האופניים שתוארו כאן יש להשיג במגוון רחב של מחירים, כשבין הגורמים המשפיעים ביותר על המחיר עומד המותג. נהוג לחלק את סוגי האופניים מבחינה זו של המחיר, לשתי קבוצות -אופני מותג ואופני מדבקה. אופני מותג מיוצרים על ידי מפעל מוכר ובעל שם לאופניים, ושם המותג מאחד דגמים שונים. אופני מדבקה הם אופניים שמיוצרים במפעלים גדולים, לרוב בסין, עבור חברות שונות, וכל חברה מדביקה עליהם שם מותג שונה המאפיין אותה. ההבדלים טמונים בסוגי החומרים, באיכותם וברמת הגימור שלהם. פערי המחירים בין שתי הקבוצות הם גדולים מאוד, ויכולים להגיע לאלפי שקלים.

http://good-wheels.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב