דף הבית  >>

פינות שלא הכרתם בטוסקנה - איטליה

מאת    [ 26/04/2007 ]

מילים במאמר: 877   [ נצפה 8697 פעמים ]

בלי להפחית מערכם התיירותי של האזורים הקלאסיים בטוסקנה, כגון הקיאנטי, הם חקלאיים ברובם כך שחלק מהשנה רואים שם רק שדות חרושים. לעומת זאת יש בטוסקנה אזורים בעלי נוף פראי עוצר נשימה, עשירים ביערות הירוקים כל הקיץ וזרועים עיירות קטנות וציוריות. היות ורוב האזורים המיוחדים נמצאים ע"י Arezzo, ההמלצות להלן נתונות במתכונת של טיולים בני יום (סגנון כוכב) היוצאים מ- Arezzo (על Arezzo ראה פירוט במאמרי "מדריך מקוצר למטייל בטוסקנה"). מסלולים אלה מציעים שפע של אפשרויות לטיולים רגליים בטבע, פיקניקים וכ"ו. על רכיבת אופניים אני מציע לוותר, משום שכבישי טוסקנה חסרים שוליים וזה פשוט מסוכן מדי.

1. Caprese Michelangelo
נוסעים צפונה בכביש מס 71 (כוון Bibbiena) וכ-7 ק"מ מ- Arezzo פונים ימינה (מזרחה) לכוון Anghiari. הדרך יפהפייה ועוברת בחורש טבעי ירוק. באמצע הדרך, בנקודה הגבוהה ביותר (Valico di Scheggia) יש בר/מסעדה עם מרפסת לנוף. העיירה Anghiari עתיקה, ציורית ובהחלט שווה ביקור. מכאן פונים צפונה ל- Caprese Michelangelo, כפר הולדתו של מיכאלאנג'לו. בכפר יש מוזיאון קטן (לא חובה) צמוד לבית בו נולד וגדל האמן הידוע. הדרך לכפר, הכפר עצמו והאתר של הבית יפים ומעניינים במיוחד. ממש בכניסה ל-Caprese Michelangelo יש פניה שמאלה למרומי ההר לגובה 1200 מ'. פניה זו מומלצת למעונינים לשוטט ברגל ביער קסום עם עצי ערמונים לרוב, בייחוד באוקטובר, כי אז מבשילים הערמונים והמקומיים פושטים על היער לאיסופם.
מ- Caprese Michelangeloממשיכים צפונה ל- Chiusi d. Verna, חוצים נופים הרריים משגעים ומגיעים לעיירה המטופחת בגובה 1000 מ'. לא לשכוח לבקר במנזר שמעליה, הקרוי באותו השם, המהווה את הנקודה הגבוהה ביותר באזור. מכאן פונים מערבה, בכביש 208, לכוון Bibbiena (לא חובה לבקר) כדי להגיע לכביש 71. כביש 71 עובר בעמק ה-Arno לאורך הנהר ובין מדרונות ירוקים. כ-12 ק"מ דרומה מ- Bibbienaיש פניה שמאלה (מזרחה) ל-Valenzano, המובילה לארמון גדול ומפואר מאד בשם Castello Valenzano. הארמון ממוקם על צלע גבעה המשקיפה על הנוף הנהדר של עמק ה- Arno. בקומת הקרקע של הארמון יש מסעדה מעניינת (טל 0575487294) והפארק המרשים הצמוד לארמון פתוח למבקרים אך לא הארמון עצמו.

2. Poppi - Vallombrosa
נוסעים צפונה בכביש 71, עוברים את Bibbiena ומגיעים אל Poppi, עיירה חמודה שבמרכזה העתיק, על גבעה שולטת, מתנוסס ארמון שנבנה ע"י אחד האפיפיורים בימי הביניים. חצר הארמון ואולם הכניסה פתוחים לכניסה חופשית למבקרים, אך הסיור בחדרי הארמון כרוך בתשלום. צמוד לארמון יש בר/מסעדה עם גינה נעימה, בייחוד בקיץ, ונקודת תצפית מרשימה על הנוף מסביב. חוזרים כמה מאות מטרים בכוון Bibbiena ופונים שמאלה (צפון, צפון מזרח) למנזר Camaldoli (דרך Maggiona), כ-15 ק"מ מ- Poppi. אזור המנזר גבוה ומיוער, ממש נוף קדומים, מתאים לטיולים רגליים ולפיקניקים. המנזר גדול, עתיק, מעניין ושווה ביקור. בין Camaldoli ו- Maggiona יש פניה מערבה (דרך Casalino) המובילה ל- Pratovecchio, עיירה חמודה עם מפל מים בכיכר המרכזית שלה. מכאן ממשיכים ל-Stia הסמוכה ובה פארק ומבצר מעניינים.
חוזרים לכביש 70 (Firenze - Poppi), נוסעים בכוון Firenze ומיד אחרי Consuma פונים שמאלה ל- Vallombrosa. כאן יש יער עבות ויפהפה בסגנון צפון-אירופאי, מתאים לטיול רגלי ולפיקניק. העיירה Vallombrosa ציורית ומאד מיוחדת בגובה 1000 מ'. מכאן ממשיכים דרומה ואח"כ לדרום-מזרח, דרך Reggello ו- Castelfranco d. Sopra ומגיעים לעיירה ציורית וחמודה - Loro Ciuffenna. עיירה זו שוכנת על מפגש שני ערוצים עמוקים של שני נהרות, פשוט חובה לבקר. מכאן חוזרים ל- Arezzo דרך Castiglion Fibochi וחוצים את ה-Arno על גשר עתיק, Ponte Buriano, שיסודותיו הונחו ע"י הרומאים. הקטע הזה של הנהר רחב ומרשים וממש לפני הגשר מצד שמאל יש מפרץ חנייה למכוניות וממנו ניתן להשקיף על הנוף והגשר.
3. אגם Lago Trasimeno
נוסעים דרומה בכביש 71 ומגיעים ל- Castiglion Fiorentino, עיירה ציורית מוקפת חומה. בנקודה הגבוהה ביותר, במרכז העתיק יש בר עם מרפסת המשקיפה על הנוף המקסים שמסביב. מכאן ממשיכים דרומה ל- Cortona, עיר ציורית עתיקה, מוקפת חומה ומאד מעניינת. לא להתעצל ולעלות עד לנקודה הגבוהה ביותר בעיר כדי ליהנות מכל פינותיה וחמודותיה. ב- Cortona, מחוץ לחומות, מתגוררת הסופרת שכתבה את "תחת שמי טוסקנה".
ממשיכים דרומה בכביש 71 ועולים על הסופרסטרדה (אוטוסטרדה ללא תשלום) בכוון Perugia. מהסופרסטרדה, המקבילה לחוף אגם Trasimeno, יורדים לעיירה Passignano sul Trasimeno. זו עיירה קטנה וקסומה עם מרכז עתיק קטן וטיילת מקסימה על שפת האגם. מהטיילת מפליגות ספינות בתדירות גבוהה לאי Isola Maggiore שבלב האגם, מקום ירוק וציורי. יעד אחר להפלגה הוא העיר Castiglione del Lago, מעברו השני של האגם, עיר ששווה ביקור + ההנאה מהשיט באגם. השיט באגם הוא בילוי נהדר בייחוד למשפחות עם ילדים.
מכאן ממשיכים מזרחה לאורך האגם (לא על הסופרסטרדה) ואחרי כ- 3.5 ק"מ פונים שמאלה (צפונה) לכוון Castel Rigone. הכביש מטפס על צלע הגבעה ומאפשר תצפית נהדרת על האגם וסביבתו. כ-4 ק"מ מהפניה האחרונה פונים שמאלה לכוון Pian di Marte, חולפים בעמק ירוק ויפה ומגיעים לצמד עיירות ציוריות Lisciano Nicone ו- Mercatale. מ-Mercatale פונים מערבה לכוון Cortona ועוברים בכביש הררי יפהפה הטובל בירק. ע"י Cortona עולים על כביש 71 וחוזרים ל- Arezzo.
היכן ללון
בקרבת Arezzo , בלב טוסקנה, יש אחוזה עתיקה ויפהפייה, pianelli , המשקיפה על נוף עוצר נשימה ומשכירים בה דירה אחת לתיירים. בעלי המקום מגישים ארוחות בקר דשנות ו/או ארוחות ערב מעולות.
עצתי לכם לא להתפתות לדילים זולים המציעים "וילה בטוסקנה", כי מדובר במבנים שונים ומשונים שהוסבו לאירוח. כאשר אתם פונים לסוכן נסיעות או לאתרים באינטרנט, הקפידו להתרכז רק באלה שרואים בהם את כל הבית, סביבתו והנוף הנשקף ממנו. רבות מה"וילות" מצולמות חלקית, או בזוית מחמיאה שיותר מסתירה מאשר מציגה את המצב האמיתי.
חשוב גם שהמיקום של הבית יהיה נגיש בקלות לרכב וקרוב לעיר גדולה, כדי שיהיה מעניין גם בערב. הקיאנטי, למשל, יפה לטיולים אך הכבישים בו צרים ומפותלים ומאד לא נוח לצאת ממנו לטיולים יומיים.

חיים פרידמן, מהנדס, חובב מושבע של טיולים, בעיקר בטבע.
מבעלי וילה בטוסקנה - פיאנלי.

מאמרים חדשים מומלצים:

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה