דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העסק שלי זה אני 

מאת    [ 25/04/2007 ]

מילים במאמר: 695   [ נצפה 3073 פעמים ]

יש לי כבר שם לעסק, גם כרטיסי ביקור וחשבוניות ואפילו יש לי מקום מסודר וגם פרסמתי פליירים בכל האזור ושלחתי מיילים ו...איך זה שאין לי לקוחות כמו שהייתי רוצה?
אפשר להאשים את המצב במשק, מצב החשק, המצב הכלכלי, המצב המדיני, מזג האוויר, ועוד ועוד...ותמיד נהיה צודקים!
אך האם אני רוצה להמשיך לספר סיפורים או להתחיל לעבוד ולהגשים את עצמי במה שאני אוהב וטוב בו???
כאשר אני מפסיק למצוא תירוצים, האשמות ותלונות,
מתפנה אנרגיה חדשה, אנרגיה ליצירת אפיקים חדשים להגעת לקוחות.

איך לגרום לאנשים להפיץ עלינו שמועות טובות?
מי זוכר איך פעם לפני עידן הפרסומות, היו מפיצים ברבים, כל דבר שהיה טוב ומועיל?
נכון, בעזרת שמועות או בשם השיווקי- פל"א.
הפל"א היא דרך שיווק חסכונית, נעימה ואפקטיבית.
פל"א הוא שיווק מפה לאוזן. אין כמוהו לעסקים גדולים, קל וחומר לעסקים קטנים.
כאשר העסק הוא אני, ואני מאמין בעסק שלי, כלומר בי כאיש מקצוע איכותי, השאלה הנותרת היא איך אני מציג את עצמי?!
דע מי אתה ולאן אתה הולך - חשוב מאוד לזהות את היתרונות היחסיים שלי ואת הייחודיות שלי.
כאשר אני מציג את עצמי, חשוב לומר מי אני בצורה ברורה וממוקדת.
(המלצה: רשמו טקסט אותו הייתם רוצים לומר כאשר אתם פוגשים אדם חדש ולימדו אותו בע"פ. הקפידו לבדוק שזמן אמירת הטקסט אינו עולה על 60 שניות!)
אנשים רבים לא יזכרו מה אמרת אבל לא ישכחו מה גרמת להם להרגיש ולכן ככל שניגע בלב או נהיה פרובוקטיבים, כך גדלים הסיכויים שיזכרו אותנו.
אפשר להמחיש באמצעות תמונות, "תמונה שווה אלף מילים".
לספר על מקרים מה"שטח",
להציג מכתבי תודה של לקוחות.
להציג את עצמנו באמצעות שיר, חידות, ועוד כיד הדמיון היצירתי... ככל שנגרום לבן-שיחינו להשתמש יותר בחושיו במהלך ההיכרות, כך רבים הסיכויים שדברינו לא "ייכנסו מצד אחד ויצאו מהשני". להציע מבצעים והטבות זו גם דרך אטרקטיבית להיכנס לזיכרון של בין-שיחינו.

דרכים נוספות להרחיב את מעגל מפיצי השמועות:
לכל אדם יש רשת קשרים הכוללת משפחה, חברים, אנשים קרובים ואנשים רחוקים יותר. ככל שניצור קשר עם יותר אנשים, כך יוכפלו הקשרים שנוכל להגיע אליהם. קשרים הם עניין של תן וקח, גם אם כשהם נוצרים אנחנו לא רואים מה אנחנו יכולים לתרום או להיתרם. "לכל סיר יש מכסה" -לכל אדם יש צרכים להלן הוא יקרא "לקוח פוטנציאלי" ויש מי שיכול למלא לו את הצרכים, להלן יקרא "נותן שירות"..
לדוגמא, אם אני כמאמנת לא רוצה לאמן חברות שלי, אני יכולה להמליץ על מאמנים אחרים. בכך אני עושה שירות משולש.
האדם שלו המלצתי- כי ייתכן וחיברת בינו ובין נותן שירות שיתן לו מענה לצורך שלו.
נותן השירות שאליו הפנת- היות והוא קיבל עוד לקוח פוטנציאלי.
ולעצמך- היות ושניהם חווים לך תודה ויישמחו לעזור לך (...ולהפנות אליך)
כעת אתה נימצא איפה שהוא בסדרי - העדיפויות שלהם כמישהו שהם רוצים לקדם.
אנשים לא אוהבים שמוכרים להם, לכן כדאי פשוט לספר, לשתף למה אני מאמין בשירות, במה זה עוזר לי/למכריי. לצאת ממקום של רצון לעזור לאדם שיש לו צורך.
? זיהוי "מעגל הכוח"? בעלי מקצוע ועסקים הפונים לקהלי יעד דומים לשלך. אתה תשתמש בקשרים שלך כדי להפנות אליהם לקוחות, והם יפנו אליך את לקוחותיהם
? פגישות 1*1 עם בעלי עסק הרוצים להגדיל את מאגר הלקוחות שלהם, לחלק את זמן הפגישה שיספיק לשני הצדדים ללמד וללמוד זה על עיסוקו של זה. לחשוב על אפשרויות לעזור אחד לשני, ואז להכניס לזיכרון בנייד שלי, שיהיה נגיש.
? במקום לספר על מוצר/מטפל/שירות שלא התנסתי בו, אספר על נותן השירות שעושה רושם רציני, נראה אמין ואיכפתי ו/או מאמין במוצרים שלו. ניתן גם להשתמש בעדויות ששמעתי עליו מאחרים.
? לקחת אחריות על יצירת הקשר בין הלקוח הפוטנציאל לבין נותן השירות ולא על סגירת העיסקה בינהם. אפשר לתת מספר טלפון של נותן השירות ללקוח, אפשר להתקשר באותו רגע כשאתה נמצא עם הלקוח המתעניין לידך, אפשר לתת (בהסכמת כמובן) את הטלפון של הלקוח לנותן השירות. אנשים רבים דוחים את השיחה הראשונה לנותן השירות זה לא אומר בהכרח שהם לא רוצים בו, ואנחנו יכולים להיות להם לעזר.
? ליצור אלבום כרטיסי ביקור או קלסר עם שקיות המסודר לפי קטגוריות: בית, תומכי עסק, הריון ולידה, טיפולים נפשיים, טיפולי גוף, מוצרים, שירותים לילדים ועוד. כנ"ל תיקיות במחשב. כאשר יש קלסר מסודר, קל מאוד להכניס בכל פעם עוד כרטיס או שניים וכאשר אתה מעוניין לשלוף מספר טלפון זה קל נגיש וכיף!
? ליצור ברטרים ושיתופי פעולה, על מנת להכיר כמה שיותר אנשי מקצוע ושיכירו אותך- זוכרים? אנשים רבים לא יזכרו מה אמרת אבל לא ישכחו מה גרמת להם להרגיש!
טל מזור, מלווה להצלחה
מאמנת בתחום האישי,
בעלת תואר שני בטיפול בדרמה וסיפור ותואר ראשון בחינוך יצירתי.
ניסיון רב בעבודה עם הורים ואנשי חינוך.
חברה בלשכת המאמנים בישראל.
מאמנת אישית ומעבירה סדנאות אימון מתמשכות וסדנאות חד פעמיות.
http://www.biglal.co.il/websites/talcoaching/index.asp



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב