דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוחות ומעברים - עצות פנג שוואי למעבר דירה חלק ב 

מאת    [ 29/08/2010 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 3382 פעמים ]

רוחות ומעברים 

או מעבר דירה חלק ב'

 

במאמר הקודם עסקתי בארבעה נושאים הראויים לבדיקה לפני בחירת דירה / בית.

במאמר זה אני ממשיכה עם כמה נושאים נוספים.

 

5. רוחות העבר.

 

אמנם לא נכון לפסול דירה בגלל אירוע שחל בה טרום זמננו. אך רצוי לחקור את סיפורי העבר. מי הם המוכרים, או מי הם השוכרים שעוזבים? מדוע הם עוזבים? האם המחיר גדול עליהם? אולי דווקא הם משפרים את מצבם ועוברים לדירה גדולה יותר או קרובה יותר למרכז. אולי קיבל אחד מהם עבודה בעיר אחרת. האם יש היסטוריה חוזרת של גירושין, מחלות וח"וח מוות - ע"פ מקרה אחד לא הייתי פוסלת, אך אם סיפור קשה או שלילי חוזר על עצמו, יש סיכוי שהבית נושא את האנרגיה הספציפית הזו. עדין לא הייתי פוסלת. יש מחזורי מזל שמשתנים לטוב ולרע עם הזמן. לפעמים במחי שינוי אחד מבורך אפשר לסובב את המזל או הגורל בתשעים מעלות. (לא אעיז להבטיח מאה ושמונים...).  הנקודה היא שכל אירוע יכול לתת לנו רמז על הפוטנציאל הטמון בדירה :  בריאות, עושר, נסיעות או יחסים טובים.

 

6. רוחות ההווה.

 

 פנג שואי הוא מילולית "רוח מים". רוח הוא גורם "עליון" ברמת השיקולים בשיטה זו. מהי הרוח הזו? הכוונה בין השאר היא ממש לרוח.

רוח פרצים שעוברת בדירה זו לא בשורה טובה למי שאין לו עתודות ממון בלתי מוגבלות. הדירה  / בית צריכים להכיל את האוויר. אם נמשיל את הבית לעציץ ואת דייריו לשתילים, הרי שבעציץ צריכים המים לשהות זמן מה כדי שיזינו את השתיל. אם המים עוברים כבמסננת ולא שוהים בכלי אין הם מרווים את השתיל. תנועת רוח חזקה מדי כמוה כשיטפון שלא רק שאינו מזין ומרווה אלא הוא סוחף וגורף את האדמה איתו ואת הבסיס שעליו נסמך השתיל.

גם הקיצוניות השנייה אינה רצויה כמובן. אם אין זרימה כלל של אויר אין נשימה, יש סטגנציה (התאבנות, חוסר התפתחות) המובילה אף היא למצבים קשים.

 

7. רוחות העתיד.

 

האם יש לכם שאיפות, רצונות ותקוות - השאלה עשויה להישמע בנאלית, התשובה האופיינית היא כן, אך לא תמיד זה נכון! יש אנשים אשר נמצאים במצב או בשלב בחיים שבו הם רוצים לחיות בשלווה נטולת אתגרים וציפיות. בפנג שואי אנו ממשילים את המצוי בחזית הבית לאפשרויות העתידיות שלנו. פתיחה משמעותית לפני הבית, נוף גדול, רחבה או כיכר נמשלים לאפשרויות של שגשוג והתפתחות בעתיד. הדבר מתבטא כשנבוא לבחור בין דירה חזיתית או עורפית. כמובן שאין זה עיקרון גורף לכאן או לכאן. במגדל אין עורף כלל. יש בניינים אשר דווקא מאחוריהם יש גן רחב מימדים המשרת את תפקיד השטח הירוק עבור קבוצת בתים רבים. במקרה כזה אין עורף  מאחור ואולי הוא מלפנים?!  בכל אופן דירה אשר אין ממנה אף מבט למרחבים תתאים יותר למי שחפץ בחיים מאד שקטים ורגועים.

 

8. השכנים שלכם.

 

לפני שנתייחס לשכננו בשר ודם, אתייחס לבתים הסמוכים. האם הם כמו אחים זה לזה - האם יש הבדלים קיצוניים של גודל וגובה? היחס בין בניינים עשוי לרמז מי יהיה דומיננטי בבית, הגבר או האישה.  ועוד כמה דברים...                                                                                         את השכנים בשר ודם רצוי להכיר מבעוד מועד. לצערי שמעתי לא פעם על קניית דירה שהסתיימה במפח נפש גדול ועזיבה על רקע של שכנים לא מתאימים. ואם אהיה פחות עדינה קורה ששכנות בעייתית במיוחד עלולה להביא מריבות קשות נזקים אלימות ומשפטים. אל תתביישו, תדפקו להם בדלת ספרו להם שאתם מועמדים לקנות דירה סמוכה ושאלו אותם שאלות. יתכן שאף תרוויחו מידע שלא נמסר על ידי המוכר או המשכיר.

 

9. השפעות מודרניות

 

נושא אחרון ולא חביב למאמר זה הינו ההשפעה של אנטנות, חדרי חשמל, טרנספורמטורים עמודי מתח גבוה וכד'. המחקרים עדין לא חד משמעיים או סופיים. למה להסתכן? אם אפשר להתרחק מהם זה מה שאני הייתי עושה... לפחות פתחו עיניים ובדקו את הסביבה את גג הבניין ואת הגגות הסמוכים.

 

הפעם דיברנו על רוח. זכרו, רוח זה גם רווח וגם להרוויח.

 

מאחלת לכם בחירה נכונה.

שאלות? בקשות? כתבו לי, הירשמו כבר עכשיו למועדון הטיפים בחינם www.natifengshui.co.il  שיוצא לדרך בקרוב.

נתי

 

 

נתי גיל פוגל פנג שואי ? יעוץ עיצוב תכנון, סדנאות והרצאות http://www.natifengshui.co.il/ 054-225.2210 2252210@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב