דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על רשלנות רפואית בלידה ותביעות פיצויים 

מאת    [ 26/08/2010 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 2518 פעמים ]

כל מקרה של רשלנות רפואית הוא מקומם וקשה בפני עצמו, אולם במקרה של לידה מדובר לרוב בפעולות להן יש תוצאות קשות, המשפיעות לתמיד על חיי היילוד והוריו, שלא לדבר על המקרים הרבים בהם רשלנות כזו מובילה למוות טרגי של התינוק.

תינוקות רבים, במקום לזכות לחיות חיים רגילים ופוריים, נאלצים לעבור מסכת ייסורים כפגועי שיתוק מוחין או שאר רעות חולות. לצערנו, אין הרבה מה לעשות בשביל להחזיר את הגלגל לאחור ולתקן את העוול שנעשה, אולם בהחלט אפשר להקל את העול הכלכלי הקשה על ההורים, עול שהם נושאים יום יום בעקבות הטעויות הבלתי מתקבלות של אנשים אחרים.

רשלנות רפואית בלידה בשל חוסר נוכחות

חלק גדול מהמקרים של רשלנות רפואית בלידה, נובעים מחוסר נוכחותם של רופאים מקצועיים בדיוק בזמן שמחייב את נוכחותם. נשים מגיעות לבית החולים, מובלות למיטה ונשכחות שם לשעות רבות. תועדו אין ספור מקרים בהם אישה הכורעת ללדת התלוננה על כאבים או על חוסר תנועה של העובר ו'זכתה' להתעלמות. בשעות החשובות האלה השתנו חייה וחיי עוברה ללא היכר.

מקרים אחרים כוללים בחירה בשיטה לא נכונה ליילוד. לדוגמה, במצבים מסוימים על הלידה להיעשות בניתוח קיסרי, בעיקר משום ששיטות אחרות יסכנו את העובר ואת אמו. אולם במקרים רבים שהתרחשו בעבר, הרופאים לא פירשו נכונה את הסימנים הברורים והתרשלו, ועל הטעויות האלה אנשים משלמים בדם.

רשלנות רפואית בלידה בשל חוסר מקצועיות

ישנם גם מקרי רשלנות רפואית בלידה בהם המכשור והציוד הרפואי שנבחר אינו מתאים להתמודד עם המצב שאובחן. גם כאן מדובר במקרים שעולים בדקות ושעות יקרות. הזמן שלוקח להביא ציוד מתאים או השימוש בציוד לא מתאים – כל אלה עלולים לפגוע באם או בעובר בצורה קשה מאוד.

א מעט מהתינוקות שנולדים עם שיתוק מוחין או פיגור שכלי היו יכולים להיות ילדים רגילים אילולא התרשלו הרופאים. לעיתים מדובר בתוצאה של רשלנות רפואית בהריון, כלומר כזו שהתרחשה לפני הלידה. בכל אופן, במהלך הלידה, כל פגיעה באספקת החמצן יכול לפגוע פגיעה קריטית בתינוק.

על טעויות מישהו צריך לשלם

ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית בלידה עד שבע שנים לאחר שהיילוד הפך לבוגר, כלומר, עד שהגיע לגיל 25. אם אתם מחליטים לנקוט במהלך כזה, חשוב שתסתייעו בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית. איתו לא תשכחו לצרף את כל התיעוד והרישום הרפואי שנמצא בתיק האם והיילוד. החוק קובע כי על הרופאים לדאוג לתיעוד בזמן אמת.

רשלנות רפואית בלידה יכולה לגרום נזק אדיר

תינוקות שלקו בשיתוק מוחין יכולים לסבול משלל בעיות נוספות, כגון בעיות ראייה, דיבור, שמיעה והליכה. בעיות במערכת העצבים, שגם הן יכולות להיגרם בשל רשלנות, עלולות להוביל להתפתחות מינית מוקדמת מהרגיל. תופעות נפוצות נוספות: אפילפסיה, קשיי למידה, בעיות התנהגות, נשימה, מעיים, בעיות בשלפוחית השתן, עקמת ועוד.

פיגור שכלי הוא מצב של עיכוב ועצירת ההתפתחות השכלית. פיגור מאופיין בהפחתה של מיומנויות, שיכול להתחיל עוד בשלב ההתפתחות, הגורם לירידה באינטליגנציה ביחס לאוכלוסייה הכללית. המיומנויות הפגועות הן קוגניטיביות, מוטוריות, התבטאותיות וחברתיות. כאמור, רשלנות רפואית בלידה יכולה לגרום לנזק רב. אם נחשפתם או נפגעתם במקרה כזה, אתם זכאים לפיצוי רב על הסבל שנגרם לכם.

מאמר בחסות משרד עו"ד סולברג המתמחה בתביעות עקב מקרי רשלנות רפואית.
הנך מוזמן ליצור קשר עם משרדה של עורכת הדין סולברג להתייעצות ראשונית בעניינך בטלפון: 03-5445587




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב