דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך השכרת רכב בחוץ לארץ 

מאת    [ 26/08/2010 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 4148 פעמים ]

החלטתם לצאת לנופש ולא סתם אחד, אלא נופש בחו"ל? צפוי לכם תכנון שבוע שלם (ואולי יותר) של טיולים ונופים, יחד עם קצת מסיבות בערב. רק מה, אתם צריכים רכב, ומשום שאי אפשר להביא את היונדאי גטס שלכם מהארץ, אתם פונים לפתרון אחר. הפיתרון הוא השכרת רכב בחו"ל.

מה כבר יכול להיות מסובך?

על פניו, השכרה של רכב בחו"ל לא אמורה להיות קשה יותר מהשכרת רכב בארץ. פשוט ניגשים לסוכנות השכרת רכב, חותמים על חוזה, משלמים ומקבלים מפתחות. אז זהו, שלא: מהלך כזה מצריך מעט מחשיבה מקדימה והכנות, עוד לפני היציאה לטיול.

הכנות לקראת השכרת רכב בחו"ל

כלל ידוע הוא שמספר הכנות ראשוניות בארץ לפני הטיול, יכולות לחסוך הרבה כאבי ראש במהלכו. ההכנות הנדרשות כאשר מעוניינים לבצע השכרת רכב בחו"ל הן:

  • לוודא כי הרישיון הישראלי שלכם בתוקף
  • להוציא רישיון נהיגה בינלאומי - הרישיון החדש של משרד התחבורה נחשב כבינלאומי, אך ישנן מדינות שלא מכבדות אותו. תוכלו להנפיק בדואר, בקלות, רישיון מתאים שיהיה בתוקף לשנה
  • בדיקת הגיל המינימלי לצורך השכרה במדינה אליה טסים - כל מדינה מאפשרת השכרת רכב רק מגיל מסוים. חבל להגיע ולגלות שאתם צעירים מידי.

השכרת רכב בגרמניה

נבדוק לדוגמה תהליך של השכרת רכב בגרמניה: לרוב, הדרישה המינימלית היא להחזיק ברישיון שנה לפחות. תהליך ההשכרה פשוט מאוד: ניגשים לסוכנות השכרת רכב בחו"ל, מציגים רישיון נהיגה בינלאומי, חותמים על הטפסים ונוסעים. רישיון נהיגה זר בגרמניה תקף לחצי שנה. במדינות אירופה אחרות התהליך די דומה, למעט חריגות כמו אנגליה.

השכרת רכב באנגליה

רוב הסוכנויות של השכרת רכב באנגליה מגבילות את גיל הנהגים למינימום של 25. אם אתם מתחת לגיל זה, הסיכוי שתצליחו לשכור רכב באנגליה יהיה נמוך. במידה ואתם מעבר לגיל 25, התהליך זהה לכל תהליך אחר של השכרת רכב בחו"ל. גם באנגליה רישיון נהיגה זר תקף לתקופה של חצי שנה בלבד.

בררו לגבי חוקי הנהיגה

לאחר ביצוע השכרת רכב בחו"ל, חשוב מאוד לבדוק כמובן את חוקי הנהיגה במדינה אליה תגיעו. בגרמניה חוקי הנהיגה דומים לחוקים בארץ, כששני השינויים החשובים ביותר הם האיסור להושיב ילדים מתחת לגיל 12 במושב הקדמי והעובדה כי מיכל דלק ריק באוטובאן (האוטוסטרדה המקומית) הוא עבירה פלילית.

באנגליה ישנם הבדלים משמעותיים לעומת הנהיגה בארץ, כאלו שלרוב הנהגים יהיה קצת קשה להתרגל אליהם. הראשון והחשוב ביותר הוא כמובן העובדה שבבריטניה נוהגים בצד שמאל, הצד ה'לא נכון' של הכביש.

כמו כן, מדידת המהירות באי הבריטי היא במייל לשעה ולא בקמ"ש, לכן כדאי לשנן את המהירויות הנכונות באזורים השונים. כמו בארץ, אין לדבר בטלפון בעת נהיגה והילדים יושבים רק על כיסא ילדים מתאים. בבריטניה ובגרמניה חוגרים גם מלפנים וגם מאחור, ממש כמו בארץ.

מומלץ לבצע מראש השכרת רכב בחו"ל

זו דרך נוחה לחסוך כאב ראש לא קטן בהגיעכם ליעד: במקום לגשת לסוכנות ההשכרה במדינה זרה, ניתן לבצע את כל התהליך בנוחיות עוד קודם לכן, בארץ. איך זה מתאפשר? משום שרוב סוכנויות השכרת הרכב בארץ הן בעלות סניפים בחו"ל.

כך, אתם יכולים לבצע השכרה ישירה מהארץ, כשהמכונית שהזמנתם תמתין לכם כבר שם. במידה ואתם רוצים למצוא מבצעים לגבי השכרת רכב בחו"ל, ניתן לבצע ברוב המקרים גם הזמנות דרך האינטרנט. גם כאן, הרכב ימתין לכם עד שתנחתו.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב