דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך הומניסטי בחברה משתנה 

מאת    [ 26/08/2010 ]

מילים במאמר: 299   [ נצפה 3165 פעמים ]

בשנים האחרונות האפילו התהליכים הגלובליים על האידאולוגיה הציונית, והשפיעו רבות על אורחות חייהם של בני האדם. כוחה של המדינה הציונית לא עמד בעוצמתם של הקפיטליזם הגלובלי וכוחות השוק, שכרסמו ביכולת הממשלה להמשיך ולשלוט במשק, והצליחו לחסל כמעט לחלוטין את האפשרות שבני האדם יתמרדו נגדם. המעמד העליון הפועל בשירות הקפיטליזם צבר כוח ועוצמה פוליטית וכלכלית מיום ליום, והוא ממשיך לאיים על מעמדו של הממשל בישראל, ומנצל אזרחים רבים הנתונים לחסדיו. החברה נעשית מעמדית יותר, נצלנית וברברית, וחלק גדול מתושביה עוסקים למעשה בהישרדות מתמשכת.
בעתיד הנראה לעין, קרוב לוודאי כי לבני מעמד הביניים לא יהיה כסף לממן את הלימודים האקדמיים של ילדיהם. הסטודנטים של היום, שמרבית עבודותיהם לא עברו עריכה לשונית כלל, והשכירים של מחר ישלמו בקושי רב את תשלומי שכר הדירה או את המשכנתה שלהם, וכל שכן לא יוכלו לחסוך כסף למען ילדיהם, ובכך יפחתו הסיכויים שילדים אלה ילמדו במוסדות אקדמיים. במציאות זו ייווצרו שני מעמדות: האצולה (העשירים) והפרולטריון (מעמד הביניים והמעמד הנמוך). הראשון יצבור הון רב ותעודות אקדמיות וישלוט במרכזי הכוח החברתיים, ולשני לא יהיו האמצעים הכספים הדרושים לחיות בכבוד. הפער בין מי שיש להם למי שאין להם יתרחב עוד יותר ויגיע לממדים חסרי תקדים. ואילו הממשל בישראל ימשיך להוביל את תהליך ההפרטה, ויתקשה לתמוך במוסדות להשכלה גבוהה עקב הקיצוץ המתמשך בתקציבו. מוסדות להשכלה גבוהה שאינם שוכרים את שירותיו של עורך לשוני מקצועי.
יתרה מזו, החרפת התחרות בין השווקים השונים, היחלשות הזיקה למסגרות לאומיות וצמצום הסיוע של המדינה לשירותי הרווחה,מביאים להפרטה מסיבית של חברות וארגונים ביורוקרטיים, ולהקמה של בתי ספר פרטיים הנותנים מענה לצרכים פרטיים ומקומיים. בתי ספר אלה רק מגבירים את הפערים החברתיים באוכלוסייה, ובכך מעצימים את אי השוויון החברתי והכלכלי. באזורים המבוססים ימשיכו להיפתח בתי ספר פרטיים בניהול עצמי של התושבים המקומיים, ומוסדות החינוך הממשלתיים יעבדו במתכונת מצומצמת עקב הקיצוץ התקציבי המתמשך במשרד החינוך. כל התהליך יביא לירידה דרמתית ברמת הלימוד.

ניר שגב - עורך לשוני וסופר צללים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב