דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכתב כראי לתכונותיו של המנהל 

מאת    [ 23/04/2007 ]

מילים במאמר: 680   [ נצפה 3126 פעמים ]

מנהל הינה מילה המכילה בתוכה תכונות רבות ומגוונות כך שניתן להגיע להגדרות שונות ע"י אנשים שונים. כולנו מכירים את המנהל המשימתי שכל מה שעומד מולו זו המטרה ולא חשוב מה קורה בדרך, מה המכשולים ומי עומד מולו. לא פעם נפגשנו במנהל המנותק ממה שקורה "למטה". לחלקנו יש מזל לעבוד עם מנהלים הקשובים לצרכים שלנו, שנלחמים על הזכויות שלנו. יש מנהלים שאנו מעריכים והולכים אחריהם ברצון ויש מנהלים שאנו מקווים להיתקל בהם כמה שפחות במהלך יום העבודה. כמובן שיש המון גווני אמצע ובמציאות הדברים אינם קיצוניים, בכל זאת, אפשר לדבר על סגנונות ניהול אותם ניתן לזהות ולסווג. מיון זה עוזר לנו להתאים את המנהל לארגון.

לשכור את המנהל המתאים ביותר לארגון:
האבחון הגרפולוגי מאפשר לנו להגדיר את סגנון הניהול של המועמדים לתפקידי הניהול ולשכור את שירותיו של המנהל המתאים ביותר לארגון. ו. רדין* דיבר על ארבעה סגנונות ניהול- המשלב, המתייחס, המקדיש, המתבדל. במוקד השוני בין ארבעת סוגי המנהלים עומדת תפישתם לגבי המשאב האנושי ולגבי ביצוע המשימה. אגדיר בקצרה כל סוג מנהל: המשלב - מנהל המאזן בין התייחסותו למשאב האנושי ולביצוע המשימה ומעניק חשיבות זהה לשני מימדים אלו. התנהגות המנהל המשלב תהיה חברתית והוא יהיה בעל כושר עבודה, יקדם את המטרה יאציל סמכויות וייצור מוטיבציה בעובדיו. המתייחס - מעניק התייחסות רבה יותר למשאב האנושי ופחותה לביצוע המשימה. המנהל המתייחס שם דגש רב על התייחסות לעובדים ופחות דגש משימתי. הוא מנהל לבבי וחם כלפי עובדיו, לפעמים על חשבון תפוקה. המתבדל - מנהל בעל ליקויים בהתייחסות למשאב האנושי ולביצוע המשימה. המנהל המתבדל נמנע מקשר עם עובדיו, חסר ביטחון, מסתתר מאחורי חוקים ונהלים. המקדיש - מעניק התייחסות רבה יותר לביצוע המשימה ופחותה למשאב האנושי. מנהל זה שם דגש על המשימה, תקיף תמיד עסוק, שאפתן ובעל יכולת מנהיגות.

לכל אחד מסוגי המנהלים אנו מוצאים סימנים גרפולוגיים מובהקים. להלן כתב ידה של ענת ברבי מנכ"ל "מליאה"- מרכז לתקשורת אפקטיבית, הנוטה לסגנון ניהול של משלב.


הכתב של המנהל המשלב יחסית גדול ככתב ידה של ענת. העריכה על הנייר טובה ניכרת תנועה ומרץ בכתב, עם לחץ יחסית חזק- סמנים אלו מעידים על דינאמיות המאפיינת את המשלב, את הנוכחות והיכולת להוביל תהליכים ואנשים. הכתב העגול- מעיד על רכות. הקו החם, העבה, המלא- מעיד על חום אנושי. המרווחים סבירים ומעידים על קשר עם הזולת יחד עם נטייה על שמירת הגבולות.

לעומתה, דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, הינו מנהל בעל נטיה לסגנון המקדיש ויש בו קצת מן המשלב.

בכתב ידו של דורון ישנו דגש חזק על המשימה. הכותב בעל עוצמה. אזור הכתיבה התחתון מפותח מאוד, דבר המעיד על נחישות. אזור הכתיבה העליון מפותח מאוד, דבר המעיד על שאפתנות רבה. הכתב של דורון מקורי מאוד, דבר המעיד על חשיבה מקורית ועצמאות.בכתב יש גם סמנים של חום אנושי אך גם חוסר סבלנות.

עמית קין, בעלים ומנכ"ל של חברת אחזקה ושרותי מחשב, הוא מנהל הנוטה להיות מעט מתבדל, יחד עם שילוב של מנהל משלב ומקדיש.

השילוב של סגנונות הניהול נותן לנו מנהל מאוד שקול, ומחושב, ויחד עם זאת, קשוב לצרכי הכפופים לו. התנהלותו העסקית זהירה אך מאופיינת בהתמדה. עמית רץ למרחקים ארוכים. גם אם אינו מחצין חמימות בהתנהגותו יעמוד לצד הכפופים לו בזמן אמת. התנועה היותר מתונה של הכתב, האותיות יותר מדויקות, הכתיבה בזוית ישרה- אלה הם סימנים המעידים על בקרה ומתינות, ואף מופנמות. יחד עם זאת, יש קערות וקוים עגולים בכתב, דבר המעיד על רגש. הכתב של עמית מדויק ומסודר, והעקביות בסימנים מעידים על סבלנות ונאמנות לזולת.


סגנון ניהולו של דודו ברברמן, מנכ"ל מחסני אגוז, נמצא בין המשלב למתייחס. לדודו יש דגש חזק על יחסי אנוש, שיתוף פעולה עם הסביבה, תקשורת נעימה, יכולת גבוהה להתפשר והוא קשוב לכפופים לו, אך קצת חסרה הנחישות. יש לו יכולות ניהול גבוהות אך לפעמים ימנע מללכת עד הסוף לעבר המטרה. בראש מעיניו עומדים שותפיו לתפקיד והכפופים לו.


לסיכום, האבחון הגרפולוגי נותן לנו תמונה מעמיקה של הנבחן ושלל תפקודיו ברמה הרגשית, הקוגנטיבית והחברתית. יתרונו הבולט של האבחון הגרפולוגי הנו בעובדה כי לא ניתן להפעיל עליו מניפולציות, לא ניתן ללמוד כיצד לעבור אותו והוא אינו מצריך משאבים גדולים.
האבחון הגרפולוגי של המנהל הפוטנציאלי נעשה בהקשר של העולם העסקי בו פועל הארגון והתרבות הארגונית שלו, זאת למול אופיו של המנהל הנדון וברור התאמה בין הארגון ודרישותיו ובין הסגנון הניהולי שמביא עמו המועמד. בסופו של יום, הוא נותן לנו תמונה על סגנון הניהול של המועמד לתפקיד ועל התייחסותו כמנהל למשימה ולעובדים.
סמדר עמבר גרפולוגית מוסמכת, חברת האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. בעלת מכון עמבר לגרפולוגיה, המספק מגוון שירותים, למגזר הפרטי ולמגזר העסקי בתחומים: אבחון ומיון עובדים; ארגון צוותי עבודה, ניוד עובדים; הכוונה מקצועית; התאמה זוגית; הרצאות וסדנאות. סמדר עוסקת בתחום הגרפולוגיה למעלה מעשור. בוגרת תואר ראשון במדעי החברה, מאוניברסיטת בר אילן.
לפרטים נוספים ניתן לבקר בכתובת: http://www.smadar-ambar.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב