דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכונות כביסה - מדריך לקנייה נבונה של מכונת כביסה 

מאת    [ 24/08/2010 ]

מילים במאמר: 1194   [ נצפה 4710 פעמים ]

מדריך לקניית מכונת כביסה

מכונת כביסה – אולי אחד מהמוצרי חשמל הכי שימושיים שקיימים. קשה לדמיין את החיים שלנו בלעדיה, ועוד יותר קשה לדמיין איך הסתדרו כל אותם אנשים שחיו, עשרות שנים אחורה מבלי לעשות בה שימוש. כשבאים לקנות מכונת כביסה חדשה, אפשר לעיתים להסתנוור ממגוון הדגמים, הדוגמאות והפירמות שמצויות היום בשוק. איך יודעים מה יותר טוב? איזו מכונה פחות תצריך מאיתנו שירותים של תיקון מכונות כביסה או קריאה לטכנאי? האם מכונת כביסה שהיא יקרה יותר היא בהכרח תהיה עבורנו שימושית יותר וטובה יותר? האם כדאי להשקיע במכונת כביסה יקרה שתשמש אותנו לאורך שנים או שאולי עדיף לקנות מכונת כביסה שהיא דווקא זולה – שתחזיק עד מתי שתחזיק, וברגע שהיא תתקלקל פשוט להחליף אותה באחת חדשה?

יש כל-כך הרבה סוגים של מכונות כביסה בשוק: עם פתח עליון, עם פתח קדמי, אנאלוגיות, דיגיטאליות, כאלו שמציעות כל מיני תוכניות כביסה... שלא לדבר על כמות החברות היצרניות שמייצרות אותן – האם עדיף פירמה גרמנית? אמריקאית? או שאולי כדאי להיות נאמנים לשורשים ולקנות בכלל פירמה ישראלית? בקיצור – כמו שאומרים, "מרוב עצים לא רואים את היער" – אז בוא נעשה קצת סדר בדברים, ונסביר מה מומלץ לבדוק ומה כדאי לוודא כשבאים לרכוש מכונת כביסה חדשה.

פתח המכונה –

מכונות הכביסה, נחלקות לשני סוגים לפי מיקום הפתח שלהן: כאלו עם פתח בחלק העליון של המכונה, וכאלו עם פתח קדמי. מכונות כביסה עם פתח קדמי נפוצות יותר (וקיימות גם במגוון יותר רחב של דגמים ודוגמאות). ניתן להציב עליהן מייבש כביסה, ובכך לחסוך מקום בחדר, אבל מצד שני הן תופסות שטח רצפתי שהוא גדול יותר, וגם צריך לשים לב כאשר ממקמים אותן שתהיה גישה נוחה לדלת שלהן, ושהיא תוכל להיפתח בחופשיות. מכונות כביסה עם פתח עליון לעומת זאת הן צרות יותר (ולכן מתאימות בעיקר למקומות צרים), ולא ניתן להציב מעליהן מייבש כביסה.

תכולת המכונה –

מכונות הכביסה באות בגדלים סטנדרטיים, אבל עדיין יש מכונות כביסה שהן יותר גדולות ומיועדות למשפחות, ויש כאלו שהן יותר קטנות ויתאימו לבן-אדם בודד או לזוג. בד"כ מכונות כביסה בעלות תכולה של 5-6 ק"ג יתאימו לעד שלושה אנשים, ומכונות כביסה בעלות תכולה של 7-10 ק"ג יתאימו למשפחה מורחבת או לזוג שהתברך בהרבה ילדים.

מיקום המכונה

כשבאים לרכוש מכונת כביסה, צריך לפני כן לעשות שיעורי בית, ולמדוד את גודלו של המקום בו אנו מתכננים להציב אותה. ודאו שהמקום מספיק רחב להכיל את המכונה, שהוא כולל נקודת חשמל ונקודת מים, ודאו שיש מספיק מקום לברז כניסת המים ולצינור הניקוז, ובמידה ולמכונה יש פתח קדמי – ודאו שהגישה אליו היא נוחה ושהוא נפתח בחופשיות.

נוחות התפעול - לוח פיקוד דיגיטאלי או אנאלוגי –

לוח הפיקוד של מכונות הכביסה – דהיינו המקום בו אנו מפעילים ומכבים את המכונה, וכן קובעים את תוכניות הכביסה השונות – יכול לבוא בשתי תצורות: אנאלוגי או דיגיטאלי. השיקול לגבי איזה לוח פיקוד הוא יותר עדיף, הוא אישי לגמרי, והכל כאן עניין של מחיר ונוחיות. בד"כ מכונות עם לוח פיקוד אנאלוגי הן הותיקות יותר בשוק וגם הנפוצות יותר. מצד שני – אלו המשתמשים במכונות כביסה שהן בעלות לוח בקרה דיגיטאלי טוענים שהן ידידותיות יותר וקלות יותר לתפעול. מצד שלישי – מכונות כביסה שהן דיגיטאליות הן יקרות יותר, ובמידה ולוח הפיקוד שלהן משתבש – עלות התיקון כאן היא יקרה ולא תמיד משתלמת... כמו שאמרנו – כאן הכל כבר תלוי בנוחיות האישית של המשתמש, ובמחיר שאנחנו מתכננים לשלם.

פונקציונאליות המכונה - תוכניות כביסה –

תוכנית כביסה באה לתאר את האופן והדרך בו מתבצעת פעולת הכביסה כאשר אנחנו מפעילים אותה. מגוון תוכניות הכביסה, הקיימות במכונות הכביסה שמשווקות היום בשוק, הוא נושא למאמר בפני עצמו (כיוון שיש כל-כך הרבה)... יש היום מכונות כביסה שיכולות גם להכיל למעלה מ – 20 תוכניות, אבל בואו נעשה קצת סדר בדברים ונבין אילו תוכניות יותר חיוניות לנו ואילו פחות. כל מכונות הכביסה כוללות בתוכן חמש תוכניות סטנדרטיות: תוכנית רגילה (לבגדים ברמת לכלוך רגילה), תוכנית ארוכה (לבגדים ברמת לכלוך גבוהה), תוכנית מהירה (לבגדים ברמת לכלוך קלה שזקוקים לשטיפה קלה או לרענון), תוכנית לכביסה עדינה (לאריגים עדינים) ותוכנית למניעת קמטים (תוכנית ללא סחיטה, המיועדת לבגדים שרגישים לקימוט או לסחיטה). בנוסף לתוכניות הסטנדרטיות הללו, ניתן כיום למצוא במרבית המכונות תוכניות ייחודיות שבאות לשפר את יעילות השימוש במכשיר כמו: תוכנית לשטיפה מוגברת (שמבצעת שטיפה נוספת של הבגדים לסילוק שאריות של מים וסבון), תוכנית עצירת שטיפה (שמשאירה את הבגדים בתוך המים ומונעת מהם להתקמט), תוכנית היגיינית (שטיפה של הכביסה בטמפרטורה מאד גבוהה – בעיקר מיועדת לחיטוי של מגבות ובגדים מלוכלכים של ילדים), ניקוי יבש (ניקוי שמבוצע ע"י מכונת הכביסה באמצעות קיטור ולא ע"י מים), תוכנית בקרת קצף (מונעת מהמכונה לבצע הקצפת יתר, ובמקרה שכזה, היא דואגת להזרים כמות גדולה של מים, כדי להיפטר מהקצף שנוצר). לא צריך להשתגע ולקנות מכונה עתירת תוכניות. בד"כ מכונת כביסה שהיא עתירת תוכניות גם תעלה לנו יותר כסף, וגם לא בטוח שנמצא את עצמנו בכלל משתמשים באותן תוכניות ולכן חבל. רוב המכונות החדישות, מכילות בד"כ קבוצה של 15 תוכניות, ומומלץ לרכוש אחת כזאת.

צריכת מים ואנרגיה –

מכונת כביסה היא מכשיר זולל אנרגיה לא קטן (בעיקר בגלל גוף החימום שצורך המון חשמל), וכך גם מים. משום כך מומלץ לרכוש מכונת כביסה חסכונית ככל האפשר. את כמות צריכת האנרגיה של המכונה נוכל לראות על גבי מדבקה המוצמדת למכונה, ושעליה מופיעה אות לועזית כלשהי. האות A מציינת צריכת אנרגיה נמוכה (כלומר מכשיר חסכוני), ואילו האות G מציינת מכשיר בעל צריכת אנרגיה גבוהה. לגבי צריכת מים – מכונות חסכוניות צורכות כ – 50 ליטר מים לפעולת כביסה. מומלץ לתשאל טכנאי מכונות כביסה או אם זה המוכר שמוכר לנו אותה כמה ליטרים של מים היא צורכת. בנוסף גם מומלץ לוודא שבמכונה שאנו רוכשים יש תוכניות כביסה מיוחדות לחיסכון במים (היום זה מאד נפוץ) כמו לחצן חצי כמות (המכונה משתמשת רק בחצי כמות המים אם כמות הכביסה היא לא גדולה במיוחד), או לחצן שקילה אוטומטית (המכונה מתאימה בעצמה את כמות המים שבה יעשה שימוש לכמות הכביסה שבתוך המכונה).

בטיחות המכונה –

נושא חשוב, שראוי לבדוק כאשר רוכשים מכונת כביסה חדשה, או בכלל כל מכונת כביסה (גם יד שנייה) הוא רמת הבטיחות שלה. ודאו שהמכונה הותקנה בצורה מקצועית ע"י איש מקצוע, או טכנאי מכונות כביסה מוסמך מטעם החנות שרכשתם אותה בה (ודאו שצנרת המים מחוברת כמו שצריך, שהיא אינה קרועה, ושהחיבור לנקודת החשמל הוא גם כן תקין) שדלת המכונה ננעלת באופן הרמטי (כך שילדים לא יוכלו לפתוח אותה), ודאו שמותקנת במכונה מערכת למניעת הצפה (בחלק מהמכונות החדישות, קיימת היום מערכת מיוחדת לאיתור נזילות, אשר מפסיקה באופן מיידי את פעילות המכונה ברגע שהיא מאתרת נזילה), וודאו שיש למכונה בולמי זעזועים טובים ותקינים (בד"כ מכונות כביסה נוטות לזוז ולהרעיש. תפקידם של בולמי הזעזועים גם להפחית את התזוזות, גם את הרעשים, וגם להפחית את הבלאי של המכונה).

אחריות –

רכשו את מכונת הכביסה שלכם בחנות מורשה לשיווק של מוצרי חשמל. ודאו שניתנת לכם עליה אחריות (בד"כ אחריות מלאה על מכונות כביסה היא בד"כ לשנה, ויש גם מכונות כביסה שהאחריות עליהן יכולה להגיע לעד שלוש שנים). ודאו מה האחריות כוללת לאחר תקופת האחריות המלאה, ואם יש לחברה היצרנית של מכונת הכביסה שרכשתם תחנת שירות או מעבדה לתיקון מוצרי חשמל אשר קרובה למקום מגוריכם (במידה ותתרחש איזו שהיא תקלה).

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד. בין התחומים המופיעים באתר : תיקון מוצרי חשמל I תיקון מקררים I טכנאי מקררים I טכנאי מכונות כביסה I תיקון מכונות כביסה I תיקון מדיח כלים I תיקון מייבש כביסה I טכנאי מדיח כלים I טכנאי מייבש כביסה I תיקון תנורים I




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב